Отдавна не съм писал , не остава много време напоследък за ръчкане. Но да затворим годината поне с нещо споделено. :)
Последните занимавка с колата бяха смяна на надлъжните релси на тавана (рейлинги) от черни матове с такива от Highline алуминиеви с пиано лак елементи.
Разглобява се целия таван отвътре, трябва да падне тапицерията. Махат се , сенниците, плафоните, дръжките, предни, средни и задни колонки, лайстната на тавана при вратата на багажника, откачат се еърбеците отпред. След това има 6 метални скоби с стабилни гайки и шпилки. Около 3 часа ми отне, но разликата ми допада и направих нещо, което допълва списъка с неща , които исках да направя още като купих автомобила преди 4 години.
Другото по-специфично нещо, което правя за първи път на тази кола в смазване на оста на вентилатора на парното. От известно време започна едно леко просвирване като щурче скрито в таблото на най-ниската степен. Моторчето се сваля лесно , за целта се сваля жабката , 4 торкса размер 15 отгоре два отдолу, и с леко разклащане и дърпане се маха цялата жабка , като се внимава за кабелите на плафона, копчето за еърбег-а и маркуча за студения въздух от климатика за охлаждането й. След това се откача буксата на моторчето за парното , намирате едно чопче , което законтря и не позволява завъртането му и с леко завъртане моторчето е свалено. Оста му е видима и с някакъв смазващ и дълбокопроникващ спрей се пръска леко, след това се върти на ръка, пак се пръска, накрая забърсах всичко да е чисто, издухах на сгъстен въздух и стана едно огромно черно петно все едно чистя компютър , който не е чистен последните 5 години
Всичко по-обратния ред и воала, няма го прискърцването.
Монтирах и модул, който автоматично изключва старт/стопа 3 секунди след даване на контакт и се родих, 4 години изключвам безумната "екстра" ръчно , трябваха ми 2 седмици да се отърся от навика да натискам копчето след запалване на ДВГ. Хубавото на модула , е че когато имам нужда да активирам системата с едно натискане си работи вече. няма смущения, няма грешки, нито каквито и да било странични ефекти.
Мисля, че бях писал , че смених и крушките за мъгла с лед , който най-после не набива грешки при никакви обстоятелства.
Преди няколко месеца смених и задните пружини, защото при рутинна смяна на гуми забелязах , че задна лява има отчупена навивка, много лесно се сменят, буквало 20 минути за двете пружини. Вдига се колелото във въздуха, развива се един болн на носача към шенкела, с хидравличен крик предварително е подпрян носача да не се изстреля рязко от силата на пружината, леко се отпуска още крика 4-6 см и пружината вече е свободна, слагаме новата, с крика натискаме носача обратно, болта на място и готово.
Весели посрещане на новата година на всички и бъдете здрави! За тази година толкова, другата каквото сабя покаже