Един въпрос към автора на темата,
ДонКохот, относно регенераците и DPF филтъра.
Задавам го тук, тък като в темата често става на въпрос за DPF и предполагам и въпроса и отговорите ще са полезни за много хора.
Та, последните няколко регенерации при мен не минаха обичайно. Под обичайно имам в предвид, че като забележа по някой от симптомите (завишени обороти на пр.х., завишен моментен разход на пр.х., при движение сменя пердавките на по-високи обороти... и т.н.) че е в регенерация, оставям колата на място да работи и след 30 - 40 минути регенерацията преминава. Междувременно гледам с VCDS как протича регенерацията и най-вече колко време остава. Грубо за 1,2 минути (80 секунди) сваля по 1 грам. Ето два скриин-шота какво гледам:
Това след края на една от регенерациите
Това е по средата на следващата регенерация
При последните няколко регенерации, като оставя колата на пр.х., закачен VCDS, грамовете не мърдат. Температурата се покачва много бавно... после спира да се покачва и започва да пада. След 15 - 20 секунди се променя работата на двигателя, т.е излиза от режим регенерация и въбще не я завършва. Вероятно нещо не правя както трябва, понеже гледах няколко клипчета в YouTube и едно от условията беше да са пуснати някакви консуматори и генератора да е натоварен (като АС, отопление на стъклата, вентилатор, подгрев на седалките....), а аз понеже е нито топло, нито студено - спирам всичко.
Правя едно кръгче и регенерацията тръгва отново..., но този път, на място, държа оборотите на 1400 - 1500, и регенерацията върви, даже доста бързо... преминава за около 15 минути. Така последните няколко регенерации - на пр.х. нищо не се случва; с подаване на гас върви ... дори доста по бързо от нормално.
Също така забелязвам, че започна да ми се покачва нивото на маслото и си мисля дали не е заради това принудително, ускорено регенериране на DPF-а.
1. Как е по-добре да се прави регенерация - в движение, на място на 1000 оборота, на място на 1500 оборота, принудително чрез VCDS?
2. Покачването на маслото при вас как е; грубо, с колко ml на 1000km;
3. На една от банките VCDS ми показва 210ml и според него при такова запълване на DPF-филтъра, той е за смяна... Значи ли това, че е за пране?
Маслото ми е:
http://fanshop.vwclub.bg/motul-specific-vw-504-507-5w30-5l на 7500км.
Двигателя е СВВВ