Здравейте!
Наскоро се наложи да сменя двигателя. Стария имаше вакуум клапа на дистрибутора, вероятно за регулиране на аванса.
Но на новия двигател има дистрибутор, без такава клапа. Затапил съм маркуча на вакуум релето, от което се управляваше тази клапа. Това ще повлияе ли някак на работата на двигателя?
Пасат Б3, 90 коня бензин 1990 г.: смяна на дистрибутор с вакуум с такъв без вакуум
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б3, 90 коня бензин 1990 г.: смяна на дистрибутор с вакуум с такъв без вакуум
Да не си сложил от АБС мотор?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3, 90 коня бензин 1990 г.: смяна на дистрибутор с вакуум с такъв без вакуум
Взел си делко от следващия двигател. На моето вакуумно делко съм изолирал вакуум аванса.
Разликата е, че на газ върви малко по-рязко.
Разликата е, че на газ върви малко по-рязко.
- ludmil
- Мнения: 255
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 21:30
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: RP 1990
- Местоположение: Земята
- Контакти:
Re: Пасат Б3, 90 коня бензин 1990 г.: смяна на дистрибутор с вакуум с такъв без вакуум
Zdravko Zankov написа:Да не си сложил от АБС мотор?
Идея нямам

-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
-
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 20:05
- Автомобил: MK2
- Двигател: RP
- Местоположение: Варна
Re: Пасат Б3, 90 коня бензин 1990 г.: смяна на дистрибутор с вакуум с такъв без вакуум
Колко неща трябва да се сменят за да се премине от вакуумно към електронно предварение?
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат Б3, 90 коня бензин 1990 г.: смяна на дистрибутор с вакуум с такъв без вакуум
Компютрите са различни.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3, 90 коня бензин 1990 г.: смяна на дистрибутор с вакуум с такъв без вакуум
Намаляването на предварението при рязко подаване на газ което предотвратява тропането на "аванса" се прави от вакум регулатора на делкото при по-старото управление Моно джетроник. При следващото управление Моно мотроник делкото няма вакум регулатор и корекцията се прави по електронен път от контролера на двигателя. Може да караш и така не е болка за умиране.
- caro
- Мнения: 570
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3, 90 коня бензин 1990 г.: смяна на дистрибутор с вакуум с такъв без вакуум
Верно не е болка за умиране ,ако си съндей драйвър
но ,ако искаш нещо повечИ от мАторя си е от значение.Ето пример за делко с вакуум:
6+\-1 градуса при 850об\мин.
0 -950\1200об\мин.
11-15 \2600об\мин.
27-31 \6000об\мин.
Забележка:
Градусите не са по Целзий!

6+\-1 градуса при 850об\мин.
0 -950\1200об\мин.
11-15 \2600об\мин.
27-31 \6000об\мин.
Забележка:

- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3, 90 коня бензин 1990 г.: смяна на дистрибутор с вакуум с такъв без вакуум
Колега вакума няма отношение към корекцията на ъгъла на предварение в зависимост от оборотите. Вакума е само за това което съм обяснил по-горе.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3, 90 коня бензин 1990 г.: смяна на дистрибутор с вакуум с такъв без вакуум
Аз съм забелязал, че когато вакуум регулаторът е пуснат, колата върви по-мудно като ускорение.
- caro
- Мнения: 570
- Регистриран на: Чет 04 окт 2007 20:14
- Автомобил: Golf 2- Audi Coupe -Audi 80 Avant
- Двигател: MH-1988 ACE-1994- 1Z-1994
- Местоположение: Шумен
Re: Пасат Б3, 90 коня бензин 1990 г.: смяна на дистрибутор с вакуум с такъв без вакуум
silent написа:Колега вакума няма отношение към корекцията на ъгъла на предварение в зависимост от оборотите. Вакума е само за това което съм обяснил по-горе.
Значи ти колега си по-голЕм разбирач от немските инДжинери -тия дето са го мислили тоя мАтор.Бравос

- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат Б3, 90 коня бензин 1990 г.: смяна на дистрибутор с вакуум с такъв без вакуум
Вакуумната корекция, заедно с центробежната всъщност прави кривата на ъгъла на запалването при различните режими на мотора. Вакуум-регулаторът на делкото всъщност дава допълнително предварение, когато в колектора има вакуум (колкото повече, толкоз по-голямо предварение). В дадени режими тоя регулатор не добавя нищо към статичния (базовия) аванс.
Колега сайлънт - с изключен вакуум-коректор при 800 об/мин моя мотор е примерно на 6гр. предварение, когато се възстанови вакуума към регулатора предварението става 18гр. Според теб вакуум-регулаторът адванс ли дава или закъснение?
Колега сайлънт - с изключен вакуум-коректор при 800 об/мин моя мотор е примерно на 6гр. предварение, когато се възстанови вакуума към регулатора предварението става 18гр. Според теб вакуум-регулаторът адванс ли дава или закъснение?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат Б3, 90 коня бензин 1990 г.: смяна на дистрибутор с вакуум с такъв без вакуум
Аз съм написал какво прави . На едната ми кола е прецакан спукана му е мембраната. При центровка с неработещ вакум няма съществена разалика във вървежа.
Вакум мембраната има пружина . При голям вакум например -празен ход работа в обороти усилието на пружината се преодолява и имаш предварение х+у . При рязко натискане на педала на газта дросела се отваря вакума пада пружината избутва мембраната и имаш предварение само X -това е и основното му предназначение.В останалите режими на работа има достатъчно вакум който да го държи в статично крайно пложение т.е имаш x+y При повишаване на оборотите x расте обаче при рязко натоварване или в режим на рязко ускорение Y намалява или става нула. Идеята е в този режим да се намали ъгъла с цел избягване на детонации които са вредни за двигателят. Ако направиш центровка с неработещ вакум около стойностите на предварението x+y то няма да може да имаш само x ....което ще се изразява в детонации в някои режими на двигатля -чукане на аванса както му се вика при каране на бензин....при газ не толкова защото газта обича по голямо предварение....надявам се да сте ме разбрали....иначе колата ще си върви прилично като с изправен вакум регулатор....
p.s Немските инженери нищо не разбират добре че руснаците го измислиха и монтираха в лада и москвиЧ та да видят и те нещо...
Вакум мембраната има пружина . При голям вакум например -празен ход работа в обороти усилието на пружината се преодолява и имаш предварение х+у . При рязко натискане на педала на газта дросела се отваря вакума пада пружината избутва мембраната и имаш предварение само X -това е и основното му предназначение.В останалите режими на работа има достатъчно вакум който да го държи в статично крайно пложение т.е имаш x+y При повишаване на оборотите x расте обаче при рязко натоварване или в режим на рязко ускорение Y намалява или става нула. Идеята е в този режим да се намали ъгъла с цел избягване на детонации които са вредни за двигателят. Ако направиш центровка с неработещ вакум около стойностите на предварението x+y то няма да може да имаш само x ....което ще се изразява в детонации в някои режими на двигатля -чукане на аванса както му се вика при каране на бензин....при газ не толкова защото газта обича по голямо предварение....надявам се да сте ме разбрали....иначе колата ще си върви прилично като с изправен вакум регулатор....
p.s Немските инженери нищо не разбират добре че руснаците го измислиха и монтираха в лада и москвиЧ та да видят и те нещо...
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат Б3, 90 коня бензин 1990 г.: смяна на дистрибутор с вакуум с такъв без вакуум
Обаче вие забравяте, че тоя вакуум регулатор не е просто така, а има електрически клапан между него и колектора.
И тоя клапан за отварянето си взимаше сигнал от TPS-а ли, от какво там беше.
И тоя клапан за отварянето си взимаше сигнал от TPS-а ли, от какво там беше.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: markoni0770 и 61 госта