Датчик за темп. на входящият въздух на 1,8RP Monomotronik

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Датчик за темп. на входящият въздух на 1,8RP Monomotronik

Мнениеот mafiota » Пон 21 май 2007 12:54


Изкам да попитам някои наясно ли е как се отразява на работата на двигателя ,или алгоритъма на работа на ECU-то повреден темп. датчик за входящият въздух (тоя дето е над инжектора), смисъл при темп. на въздуха 20С' тои дава инфо че темп. е около -5С'.
Чувал съм че в зависимост от показанията на тоя датчик (при мономотроник) се коригира ъглът на запалване съответно при по-ниски темп. на горивната смес, а и сигурно от него зависи и разхода на гориво??
В момента съм сложил постоянен резистор, равносилен на показание на датчика при 20С'.

В руските форуми предлагат и вариант за замяна на тоя датчик с такъв какъвто е за охлаждащата течност (син).




ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Пон 21 май 2007 18:51


бях чел из руските сайтове, че този датчик работи само до +20 градуса и служи за обогатяване на горивната смес, т.е. когато е студено и датчика отчете примерно 1 или 2 градуса регулира отварянето на дюзата /държи я повече милисекунди отворена/, следователно ако показва само -5 градуса и при загрял двигател би трябвало да пуска повече бензин и да гори повече. За центровката не мога да ти кажа, но определено е за предпочитане да емулираш +20 градуса, така компа не следи датчика и не обогатява сместта.
Дано съм бил полезен.
В руските сайтове има и показано с картинка смяната на този датчик с другия, който е за водата.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Мнениеот mafiota » Вто 22 май 2007 6:18


ivo123 написа:бях чел из руските сайтове, че този датчик работи само до +20 градуса и служи за обогатяване на горивната смес, т.е. когато е студено и датчика отчете примерно 1 или 2 градуса регулира отварянето на дюзата /държи я повече милисекунди отворена/, следователно ако показва само -5 градуса и при загрял двигател би трябвало да пуска повече бензин и да гори повече. За центровката не мога да ти кажа, но определено е за предпочитане да емулираш +20 градуса, така компа не следи датчика и не обогатява сместта.
Дано съм бил полезен.
В руските сайтове има и показано с картинка смяната на този датчик с другия, който е за водата.


Да това наистина ми е полезно,но не знаех че датчика работи само до 20С'. Но както и да е,сега съм го игнорирал с постоянен резистор, и маи нещата са по-добре, защото като запалех преди двигателя,след десетата секунда на работа на двигателя започваше да работи много странно - все е дно прекъсва, предърпва, та като го поназобя чак изпушваше черно, а сега вече маи това се поизчисти:)
Ама на времето като ни гонеха да учим руски, ние се ослушвахме , и се питахме че къде ли ще ни потрябва занапред този език :roll: :lol: :twisted:


ivo123
Мнения: 1008
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Мнениеот ivo123 » Вто 22 май 2007 6:38


:D трябва си руския отвреме навреме, поне имат литература колкото искаш из нета :)



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта