От около 1 месец имам следният проблем - при първо запалване на бензин, двигателя запалва след което угасва. При следващото палене няма никакъв проблем.
На газ този проблем с първото палене го няма, но първоначално има леко нестабилни обороти, като че ли автомобила работи на 3 цилиндъра.
Забелязах, че от задната страна на моното има откачено и скъсано маркуче, което смуче въздух. Предполагам че е вакумно маркуче което управлява клапата за въздуха в кутията с въздушния филтър? След смяната му обаче се наблюдава обратния ефект на по-горе описаните - при първото запалване на бензин двигателя не гасне, но минавайки на газ оборотите падат много надолу - 2000-3000, ахаа да угасне и това докато не загрее на около 30-40 градуса.
В момента това маркуче съм го откачил от горния му край и карам така, тъй като предпочитам след палене на бензин да мина веднага на газ, но е твърде досадно гасненето на двигателя след първото палене, понякога даже не пали.
Смених температурния датчик който е на тройника, но нямаше никаква промяна.
Проблема, поне аз така си го обяснявам е от притока на въздух - когато маркучето е откачено няма проблем с газта на студен двигател, като изключим леко нестабилните обороти, а газта обича въздуха. В същото време, явно този въздух е прекалено много за първото палене на бензин, от което двигателя гасне.
И обратния ефект след като поставя маркучето - безпроблемно първо палене на бензин, стабилни обороти на бензин, но при преминаване на газ - оборотите падат критично надолу.
Всичко това ме навежда на неправилно регулиране на въздуха, за неправилно управление на клапата на въздушния филтър, когато вакумното маркуче е поставено на мястото си
