Пасат СС 2.0 тди 140 к.с. 2014 - проблем с датчици за налягане на гумите, стържене на накладките, скоростите играят

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
PassatCC
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 19 апр 2019 17:11
Автомобил: Passat CC GT BLUEMOTION TDI
Двигател: 140 кс 2000cc TDI 2014г

Пасат СС 2.0 тди 140 к.с. 2014 - проблем с датчици за налягане на гумите, стържене на накладките, скоростите играят

Мнениеот PassatCC » Пет 19 апр 2019 18:45


Здравейте коУеги :)
Пиша за първи път тук и дано да ми помогнете или поне насочите
Търсих, но не намерих тема с моя проблем и решение за него ! Та за това ще отворя нова тема !
Колата ми е Пасат ЦЦ ТДИ 140кс 2014 на около 70-72 000км, английска и си я карам в Англия !
Та проблема е следния - онази вечер я паркирах без да има каквито и да е проблеми пред нас . Вчера трябваше да ида до летището и по някое време светна датчика за налягането в гумите , а аз не съм с оригинални джанти и в тези нямам датчици за налягане (така ми обясниха майстори тук , че в оригиналните имало датчици !) , та спрях аз огледах колата ,проверих гумите и всичко беше 6 . Качих се и изчистих грешката на компютъра и потеглих . На връщане пускам аз круиз контрола на 130 км и карам около 3 4 минутки и забелязах че скоростите играят от 6-та( 2200 оборота ) на 5-та (2800 оборота ) и обратно през няколко секунди , а пътя не е нещо стръмен че да изисква смъкване на предавка. Смъкнах скоростта на 110 км и пак същата работа ! Влязох в града и натискам спирачката и усещам някакво все едно престъргване все едно поне от моя скромен опит като от накладки , зачудих се кво става ( а миналата година съм сменял и предни и задни всичко, нямам повече от 10 11 000 км! ). И на последното кръстовище преди да се прибера ще завивам надясно и намалявам аз и навивам на дясно и чух престъргването пак и няколко (кой и колко точно не знам ) неща присветнаха на таблото и докато премина кръстовището и видя таблото беше останало само жълт волан (Power steering system) , но след минутка две и тя изчезна . Преди вечерта смъкнах предните джанти и проверих накладките ( за стърженето ) ,но не са за смяна (дебели са един пръст и не са достигнали маркера за износеност ) Та си казах щом не са предни само задните остават ,и сутринта взех задни , смъкнах джантите и тук още доста хляб има в накладките , но имайки нови( вече ) ги смених . Сглобих всичко и я изкарвам да проверя и пак същото !!!!
Дали въобще проблемите имат общо един със друг ?
Какви причини може да са за едното , а за другото ?!?!?!
Не знам за кой раздел е точно темата но ..... :banghead




Потребителски аватар
crank1968
Мнения: 105
Регистриран на: Нед 18 ное 2012 20:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Пасат СС 2.0 тди 140 к.с. 2014 - проблем с датчици за налягане на гумите, стържене на накладките, скоростите играят

Мнениеот crank1968 » Пет 19 апр 2019 21:50


Това ще ти отговори на въпроса за датчиците в гумите.
"The tire pressure monitoring system looks at the ABS wheel speed sensors and uses that information to track the rotational speed of the tires.
Any time a tire has lower pressure, it will roll at a different number of revolutions per mile than tires that have the correct tire pressure. If one tire’s rotational speed seems off compared to the rest, the TPMS will alert the driver that one of the tires has low pressure."
Трябва да се видят задните апарати, там има едно моторче може то да е проблема. Трябва да се види в сервиз, тъй като освобождаването на моторчетата иска сервиз. Дават фира, но попринцип е най-често копчето в купето. При теб е до скоростите и не би трябвало да има проблем. Общо взето трябва да се прочете за грешки. Поздрави


Потребителски аватар
PassatCC
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 19 апр 2019 17:11
Автомобил: Passat CC GT BLUEMOTION TDI
Двигател: 140 кс 2000cc TDI 2014г

Re: Пасат СС 2.0 тди 140 к.с. 2014 - проблем с датчици за налягане на гумите, стържене на накладките, скоростите играят

Мнениеот PassatCC » Пет 19 апр 2019 23:04


Благодаря за отговора ;)
Мерси за информацията за гумите.
А колкото до задните апаратчетата и техните моторчетата(ръчната) не се забелязва видим проблем. Като сменях накладките тази сутрин всичко работеше както би трябвало (според мен) а й моторчетата (ръчната) държат. Ако имаше проблем с тях не би ли трябвало постоянно да ми стърже? А колкото до бутона вътре - от време на време когато го дръпна (дали по силно или не не е сигурно) да освободи за да потеглям, ми светва на таблото жълта светлина за ръчната което е причинено от не върнат на 100% на позицията си бутон. Просто някой път все едно залепва/засяда леко повдигнато вместо да е равно и като го побутна всичко се оправя!
Нещо за другия проблем да знаеш.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8368
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Пасат СС 2.0 тди 140 к.с. 2014 - проблем с датчици за налягане на гумите, стържене на накладките, скоростите играят

Мнениеот Stivi » Съб 20 апр 2019 8:58


Как така на кола с датчици в гумите която се кара без тях не и свети постоянно лампа на таблото ??


Потребителски аватар
PassatCC
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 19 апр 2019 17:11
Автомобил: Passat CC GT BLUEMOTION TDI
Двигател: 140 кс 2000cc TDI 2014г

Re: Пасат СС 2.0 тди 140 к.с. 2014 - проблем с датчици за налягане на гумите, стържене на накладките, скоростите играят

Мнениеот PassatCC » Вто 23 апр 2019 12:59


Stivi да отговаря на въпроса ти - в моя случай на моята кола когато вляза в настройките на компютъра има опция налягане в гумите (tyre pressure) и като вляза в него ме пита дали съм проверил налягането на всички гуми, след потвърждение ме пита дали във 4-те гуми е еднакво и като потвърдя и тук ми занулява. Предполагам дори и меки да са гумите аз ако съм потвърдил че са добре, компютъра ще приема че това е така и няма да светне повече, както е вече година и малко след като сложих новите джанти.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Пасат СС 2.0 тди 140 к.с. 2014 - проблем с датчици за налягане на гумите, стържене на накладките, скоростите играят

Мнениеот hooligan_sk » Вто 23 апр 2019 13:08


Правилно предполагаш колега, но този тип система не разчита на физически датчици в гумите. По-нагоре е обяснено как работи. Проблема при теб звучи като дефектен датчик - за позиция на волана или някой друг, на който ESP разчита.


Потребителски аватар
PassatCC
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 19 апр 2019 17:11
Автомобил: Passat CC GT BLUEMOTION TDI
Двигател: 140 кс 2000cc TDI 2014г

Re: Пасат СС 2.0 тди 140 к.с. 2014 - проблем с датчици за налягане на гумите, стържене на накладките, скоростите играят

Мнениеот PassatCC » Вто 23 апр 2019 15:56


hooligan - ами не знам дали този тип система не разчита физически датчици в гумите , но при мен изчистването на грешката става по този начин койтоо съм обяснил !
А относно решението на проблемите с моята кола Е следния - след закачане на колата за проверка на системите , за 19 системи в колата имах 13 грешки - като кодове няма да пиша , но бяха грешки по трансмисията, спирачната система (АБС) ,навигационната семаист, ксенона и др. Показа ми и грешка в работата на 4-ти цилиндър ..
Но накрая проблема беше - на задно дясно колело зад самия диск (шенкел или главина не съм запознат с термините точно ) където е АБС датчика излизат два кабела който според мен трябва да са добре изолирани , но при мен не бяха ! Единият почти се бе скъсал и замасяваше и цялата система на колата бъгваше от там ! След запояване на кабела и добро изолиране колата е без грешки в компютъра и всичко е както трябва , но в близко бъдеще ще сменя целия датчик . Та това бе решението на толкова много проблеми - едно кабелче ...


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12113
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Пасат СС 2.0 тди 140 к.с. 2014 - проблем с датчици за налягане на гумите, стържене на накладките, скоростите играят

Мнениеот К.Одаджийски » Вто 23 апр 2019 20:08


Като се прецака нещо по спирачната система, например датчик на АБС или кабел или там от където чете, гривна или магнитна капачка на лагер системата отчита проблем със сигурността и влиза в авариен режим, защото ЕСП смята, че ако се случи ситуация в която трябва да се задейства няма да може да овладее колата заради проблемната система.
Една седмица ни изяде еди СААБ 9-5 аеро. Даваш газ да ускоряваш, светва ЕСП и гаси турбото, връщаш газта, гасне ЕСП и турбото тръгва. Там имаше проблем с един клапан и системата решава, че не може да разчита на мотора за овладяване на ситуация и режеше турбото. А диагностиката с програма ни накара да разплетем цялата инсталация на колата, щото много умни програмисти пишат кодовете и програмите. Грешката в случая беше "Изгубена комуникация между ЕКУ и Трансмишън контрол модул" :screwy



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта