Колата е RP 1.8.
1.Вчера ми смениха накладките на предна лява гума. Понеже не съм правил аз тази операция казаха ми, че почистили там датчика на ABS - а. От тогава тази гума не оставя спирачен път или по точно не кове. Чувствам колата, че спира по зле от преди. На какво може да се дължи на това?
Казаха че не ковяла защото са и почистили датчика?
2. На таблото където е бутона на АБС-а беше разкачена буксата, и с нея и без нея все по един и същи начин мисля че спира? Оказва ли някакво влияние това? ( че е разкачена ) Досега съм карал все с разкачена чак вчера забелязах че е така, и я закачих но не намерих разлика в спирането.
Проблем със спирането! На какво може да се дължи?
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: Пон 12 фев 2007 21:27
- Автомобил: Suzuki Marauder 800 Opel Astra G
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19709
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Kahn_, братче, на аватар си случил, но на майстори определено не!
Както много правилно е попитала Anelia, защо са сменили накладките само от едната страна?!!
Направи си сметка, че накладките винаги се продават в комплект по 4 бр. т.е., за двете колела! Смяната на накладки само от едната страна неименуемо ще доведе до неравномерно спиране и голяма опасност от завъртане в най-критичните моменти.
За да ти сложат само 2 накладки, сигурно са ги взели от някой битак по 2 лв. парчето
! И за качеството им можеш да си правиш изводите...
За да износи неравномерно накладки колата, значи има някакъв проблем по спирачната система- криви дискове, заяждащи (износени) водачи на спирачния апарат, раздут спирачен маркуч, въздух в системата на това колело...
За датчика на ABS-а: Това е индуктивен датчик!!! Той сработва единствено и само на метал! Както бях написал вече наскоро, ако щеш един тон кал, камъни, клони и лай..а да му туриш отгоре, той пак ще сработва единствено и само на прорезите на диска (или някоя друга ламаринка, ако решиш да я пъхнеш там) Демек-> изчистили са на майка си
За индикацията на ABS-а: Когато дадеш на контакт светва ли ти за малко?
Трябва да светне, докато си мине проверката и помпата на ABS-а си вдигне необходимото й налягане. После загасва.Ако не светва, вероятно е изгоряла лампичката вътре (щом си я включил буксата) А относно засуркването то частично си остава, ако ти работи системата. Поне при мен се чувства много ясно как блокират-отпускат блокират-отпускат колелата. При това положение и педала на спирачката почва да рита (вибрира).
Ако при теб не е така, вероятно ABS-а ти не работи. Потърси читав сервиз да му направят една диагностика.
И си смени накладките и на 4 колела с качествени, като поогледаш дали се движат спирачните апарати нормално, да няма ръжди по тях... такива работи.
Колегата Му също е прав! Изка се малко временце за напасване на накладките към диска. Особено ако е силно надран.

Както много правилно е попитала Anelia, защо са сменили накладките само от едната страна?!!
Направи си сметка, че накладките винаги се продават в комплект по 4 бр. т.е., за двете колела! Смяната на накладки само от едната страна неименуемо ще доведе до неравномерно спиране и голяма опасност от завъртане в най-критичните моменти.
За да ти сложат само 2 накладки, сигурно са ги взели от някой битак по 2 лв. парчето

За да износи неравномерно накладки колата, значи има някакъв проблем по спирачната система- криви дискове, заяждащи (износени) водачи на спирачния апарат, раздут спирачен маркуч, въздух в системата на това колело...
За датчика на ABS-а: Това е индуктивен датчик!!! Той сработва единствено и само на метал! Както бях написал вече наскоро, ако щеш един тон кал, камъни, клони и лай..а да му туриш отгоре, той пак ще сработва единствено и само на прорезите на диска (или някоя друга ламаринка, ако решиш да я пъхнеш там) Демек-> изчистили са на майка си

За индикацията на ABS-а: Когато дадеш на контакт светва ли ти за малко?
Трябва да светне, докато си мине проверката и помпата на ABS-а си вдигне необходимото й налягане. После загасва.Ако не светва, вероятно е изгоряла лампичката вътре (щом си я включил буксата) А относно засуркването то частично си остава, ако ти работи системата. Поне при мен се чувства много ясно как блокират-отпускат блокират-отпускат колелата. При това положение и педала на спирачката почва да рита (вибрира).
Ако при теб не е така, вероятно ABS-а ти не работи. Потърси читав сервиз да му направят една диагностика.
И си смени накладките и на 4 колела с качествени, като поогледаш дали се движат спирачните апарати нормално, да няма ръжди по тях... такива работи.
Колегата Му също е прав! Изка се малко временце за напасване на накладките към диска. Особено ако е силно надран.
-
- Мнения: 1713
- Регистриран на: Пон 12 фев 2007 21:27
- Автомобил: Suzuki Marauder 800 Opel Astra G
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта