Привет!
Наскоро закупих от Порше един Пасат Б8, който е в последната, 4-та година от удължена гаранция. По задната ос и от двете страни имам ръжда тръгнала, която в началото не ми правеше впечатление, но в момента ме дразни и искам да я изчистя, и се зачудих в крайна сметка дали има шанс да мине гаранционно, тъй като не ми се вижда нормално на кола на малко над 3 г. и едва 50000 км. да има такава ръжда? За отбелязване е, че по предната ос въобще няма ръжда и от двете страни. Нормално ли е според вас да има толкова ръжда на тия години и километри?
Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1262
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: ID7 Pro Tourer
- Двигател: APP550
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?
Сниман е спирачният диск, а не ос/мост ?
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?
Всъщност ръждата е по диска. Повърхността му е по-интересна, така ли изглежда диск, на такава кола и на тези километри?
- KGL
- Мнения: 800
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?
Моя пасат е на 43К и диска ми няма нищо общо с това! Нещо не е наред!
- Bai Sando
- Мнения: 8116
- Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
- Автомобил: Audi A 3
- Двигател: 2000 TDI 2006г
- Местоположение: Пазарджик
Re: Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?
На мен ми прилича на феродов прах залепнал по главината,иначе диска много на вълни нещо 

Re: Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?
Това не е ос, а диск , нека започнем от там. Не не се покрива гаранционно ръжда на спирачен диск , който по същество е гол метал изложен на атмосферни условия. Неравномерното износване се дължи на това, че автомобила най-вероятно е престоял доста време без да се кара. Дисковете са корозирали по цялата си спирачна порърхност, след което при сработване накладката изчиства част от порърхностната корозия, но остава и част неизчистена по-дълбока корозия. В следствие от различната твърдост на материала , от който е изработен диска и тази на корозионното покритие се получава различно износване и на накладката в пърите спирания. В последствие накладката започва да износва диска неравномерно и процеса е почти необратим. По никакъв начин, не е опасно или да води до влошено спиране. Карай го повече и при смяна на дискове с накладки ще решиш проблема. Дори само със смяна на накладки може да се реши, но частично. Веднъж станали канали трудно се възстанояват без външна намеса.
Re: Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?
Колеги, извиянвайте, тъй като не ми е ясно частта, която имам предвид коя е точно, писах за ос, но определено нямам предвид самия спирачен диск, където натискат накладките, а хоризонталната и конусообразната повърхности, между диска и външната част на джантата - може би това трябва да е част от главината на джантата. Като зачетох горните мнения, може да е всъщност залепнало феродо, а не - ръжда? Последното би било интересно, защото преди няколко дни ходих при едни за пастиране, та те в рекламите си пишат, че махат и феродови частици, но това като го видяха, казаха, че него специално не могат да го оправят, и ме пратиха при бояджия/тенекеджия.
За самите дискове е ясно, че са консуматив и там гаранционна претенция няма как да предявя. Самата история с дисковете накратко е такава, че и предните и задните бяха доста корозирали и най-вероятно криви, още преди да купя колата. При по-рязко спиране с висока скорост, имаше претрисане отзад. Тъй като имах известни причини да предявявам претенции (няма да описвам подробно случая), аз им се размрънках на Порше да си ги сменят преди да ми я продадат и те, макар и с нежелание, смениха предните дискове и всички четири накладки, и бяха пипали някак и задните дискове или ги бяха сменили с употребявани, но в по-добро състояние, защото бяха по-добре от първия оглед. След тая операция притрисането при спиране изчезна и купих колата в такова състояние, като после доверен майстор ми каза да я карам така и да наблюдавам задните дискове дали ще се оправят, ако не - смяна и на тях. 1000 км. по-късно дисковете са по-добре, поизчистиха се от ръждата, но си имат релеф, та и тях ги мисля - не знам дали да ги сменя вече или да ги мъча още?
За самите дискове е ясно, че са консуматив и там гаранционна претенция няма как да предявя. Самата история с дисковете накратко е такава, че и предните и задните бяха доста корозирали и най-вероятно криви, още преди да купя колата. При по-рязко спиране с висока скорост, имаше претрисане отзад. Тъй като имах известни причини да предявявам претенции (няма да описвам подробно случая), аз им се размрънках на Порше да си ги сменят преди да ми я продадат и те, макар и с нежелание, смениха предните дискове и всички четири накладки, и бяха пипали някак и задните дискове или ги бяха сменили с употребявани, но в по-добро състояние, защото бяха по-добре от първия оглед. След тая операция притрисането при спиране изчезна и купих колата в такова състояние, като после доверен майстор ми каза да я карам така и да наблюдавам задните дискове дали ще се оправят, ако не - смяна и на тях. 1000 км. по-късно дисковете са по-добре, поизчистиха се от ръждата, но си имат релеф, та и тях ги мисля - не знам дали да ги сменя вече или да ги мъча още?
- plameney
- Мнения: 397
- Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
- Автомобил: Passat B5 1.6
- Двигател: ARM 2000
- Местоположение: Асеновград
- Контакти:
Re: Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?
Колега там където си посочил със стрелки,също е част от спирачния диск.Диска не е само там където се трият накладките.
Re: Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?
Ясно, видях сега картинки само на дискове и наистина това, което имам предвид е част от дисковете - т.е. очаквам при смяна на дисковете, и там където са стрелките, да изчезне ръждата или феродото. Това обяснява и защо отпред няма и следа, тъй като там смениха дисковете с нови.
Благодаря на всички, писали!
Благодаря на всички, писали!
Re: Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?

ето как изглежда нов и цял спирачен диск (както казват колегите тази ръжда също е по диска и не е притеснителна като такава).
това със сигурност не са нови дискове, не знам от Порше какво се сменяли. Задължително провери какъв е ръба на диска, т.е. доколко са изхабени. Предвид историята, която разказваш, аз бих ги сменил с нови ... накладките ако са нови на 1000 км може да си ги ползваш с новите дискове, но ако не си сигурен, смени ги и тях.
Re: Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?
Да, стана ми ясно вече.. Само че отзад дисковете имат леко конусообразно скосяване като на снимката по-долу, а отпред са изцяло цилиндрични, като на горната снимка. Предните дискове след смяната са определено нови, те и само за тях твърдят, че са ги сменяли. За задните бяха казали - само, ако преценим, че има нужда, и после нищо не казаха какво точно им е правено, но имаше разлика спрямо началото, като видимо обаче не са и нови. Ще взема да ги сменя тогава, не са кой знае колко пари, стига да не се наложи да го направя при тях, като е гаранционна още?


Re: Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?
ето примерна снимка на заден диск от B8


-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?
Ако толкова те дразни ръждата, смени дисковете с боядисани. Водят се Coated, не струват много повече от голите дискове :)
Re: Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?
Те, сегашните май имат някакво покритие в тая част, която ме притеснява. Като ги сменя, ще взема coated.
Re: Пасат Б8 - ръжда по задната ос, дали ще ми я покрие гаранцията?
а какво толкова те притеснява в тази корозия ? Предвид, че и дисковете са ти зле износени просто си вземи дискове с покритие, ATE например са с покритие всичките, но и те в един момент корозират. Оригиналните виждаш, че и те са корозирали. Това е доста натоварен температурно елемент и каквото и да е покритие в един момент се предава.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: difata и 54 госта