Здравейте . Търсих във форума преди да се регистрирам но не успях да намеря отговор .
Става на въпрос за пасат 5.5 1.9 тди 131 кс .
Купих го преди година и преди две седмици реших да си напълня климатика .
Напълнихме го с фреон масло и всичко което трябва .
След това се оказа че перката на климатика не бачка.
Сменихме я и имах климатик за 5 дни .
Оказа се за криптиране един маркуч .
Оправих и него .
Проблема е че на място климатика духа както трябва . Тръгвам да карам и климатика спира . В процес на каране го изключвам и веднага след това го яключвам и пак започва да духа за около 2 мин и после пак няма никой .
Също така ми направи впечатление че няма кондез в нито един от пътите когато съм го пускал .
Моля за съвети или добри познавачи защото съм на 300 лв вече и си карам без климатик .
Пасат В5.5 1.9 131 к.с. проблем с климатика
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат В5.5 1.9 131 к.с. проблем с климатика
Когато го напълнихте някой закачи ли манометри да провери наляганията?
Почти със сигурност има запушване - дали маркуча, дето си го прекербовал е нацъфкан вътре, дали капилярна тръба... явно вдига налягане и гаси компресора.
Почти със сигурност има запушване - дали маркуча, дето си го прекербовал е нацъфкан вътре, дали капилярна тръба... явно вдига налягане и гаси компресора.
-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 30 юни 2019 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат В5.5 1.9 131 к.с. проблем с климатика
Сега ми като си тръгнах от работа видях следният проблем .
Запалих колата пуснах климатика и си работеше на макс идеално .
Потеглих и след две мин климатика спря да духа .
Изключих от скорост изключих климатика като продължих да съм по инерция отново включих климатика и пак беше на 6 . Щом включих на скорост и подадох газ климатика отново спря
Закачиха го на машината и казаха че всичко е ок .
Не проверих лично аз налягането
Запалих колата пуснах климатика и си работеше на макс идеално .
Потеглих и след две мин климатика спря да духа .
Изключих от скорост изключих климатика като продължих да съм по инерция отново включих климатика и пак беше на 6 . Щом включих на скорост и подадох газ климатика отново спря
Закачиха го на машината и казаха че всичко е ок .
Не проверих лично аз налягането
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат В5.5 1.9 131 к.с. проблем с климатика
По подобен начин се държеше климатика на бившия ФИАТ на сина ми - пълним (по нощите, когато темп беше вече 27-30* ), гледаме - всичко ОК.
На другия ден тръгва, пуска климатика и след няколко минути ми се обажда 'Тате, ник'ва не сте я свършили'
Въпреки твърденията на климатикаджията, накарах го да източи системата, смених филтър-дехидратора, наново пълнене и всичко беше топ!
Това го направих по повод разказано от zfa: Кола с челен удар, всичко оправено и сменено, системата пълна и не изпуска.
Да, ама климатика работи 5 мин в жегата и спира
След няколко пъти борба разбират, че маркучите вътре (с тефлонова влошка) са нацепени. Като вдигне налягане, някое парче запречва отвора и 'ладно нанай!
Сменили маркуча и всичко се нормализирало.
При теб няма дехидратор - тази функция се изпълнява от капилярна тръбичка, а за нея знаещите във форума пишат, че се сменя профилактично всяка година.
Ако системата ти е била отворена - задължително при ремонта!
На другия ден тръгва, пуска климатика и след няколко минути ми се обажда 'Тате, ник'ва не сте я свършили'


Въпреки твърденията на климатикаджията, накарах го да източи системата, смених филтър-дехидратора, наново пълнене и всичко беше топ!

Това го направих по повод разказано от zfa: Кола с челен удар, всичко оправено и сменено, системата пълна и не изпуска.
Да, ама климатика работи 5 мин в жегата и спира

След няколко пъти борба разбират, че маркучите вътре (с тефлонова влошка) са нацепени. Като вдигне налягане, някое парче запречва отвора и 'ладно нанай!

Сменили маркуча и всичко се нормализирало.
При теб няма дехидратор - тази функция се изпълнява от капилярна тръбичка, а за нея знаещите във форума пишат, че се сменя профилактично всяка година.
Ако системата ти е била отворена - задължително при ремонта!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат В5.5 1.9 131 к.с. проблем с климатика
Дехидратор има..а и капилярката и дехидратора са с различни функции...
Логично е проблема да е високо налягане в системата... така както е описан...
Логично е проблема да е високо налягане в системата... така както е описан...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат В5.5 1.9 131 к.с. проблем с климатика
Възможно е да има - много вероятно е неправилно да съм разбрал (чел)
-
- VW експерт
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Пасат В5.5 1.9 131 к.с. проблем с климатика
radotom написа:Възможно е да има - много вероятно е неправилно да съм разбрал (чел)
Аз съм питал подробно в читав сервиз за климатици, има само капилярна тръбичка. Съответно са ми я сменявали.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Пасат В5.5 1.9 131 к.с. проблем с климатика
Дехидратора е зад компресора зад дясната част на бронята....ролята му е да обира влагата...възможно е и да е запушен макар че това май рядко се случва...ролята на капилярката е да свали налягането след нея в евапоратора...и да стане там ладно...досега не съм за чувал климатична система без дехидратор...може и да има ..моят е 5,5 1,8Т и има не вярвам твоят макар и с различен мотор да няма ...и ако верно това са ти казали в читавия сервиз то се съмнявам да е много читав.....
Ако всичко е проверено аз бих сменил дехидратора и бил измил кондиционера -радиатова пред водния радиатор...ако и след това не работи е хубаво да се види в реално време и в обороти какво става какво налягане вдига компресора....и дали изключва поради високо налягане или нещо друго става...
Ако всичко е проверено аз бих сменил дехидратора и бил измил кондиционера -радиатова пред водния радиатор...ако и след това не работи е хубаво да се види в реално време и в обороти какво става какво налягане вдига компресора....и дали изключва поради високо налягане или нещо друго става...
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Пасат В5.5 1.9 131 к.с. проблем с климатика
Всеки автомобилен климатик има дехидрататор даже и диавиата ено време
на по предната кола правих климатик и ходих до стар хладилен техник докараха му кола с същия проблем излезе компресор. Иди в сервиз само за климатици до човек който разбира на сервизи тип "лидъл алл ин уан" ще дадеш грешни пари.

-
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 30 юни 2019 14:39
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат В5.5 1.9 131 к.с. проблем с климатика
Здравейте . Оказа се някаква "игличка" -пластмасова , която струва 5 лв . Смениха я и за сега всичко е ок . Игличкара се намираше в една от тръбите през които се пълни климатика. Мерси на всички !
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: Съб 20 дек 2008 18:05
- Автомобил: Passat B7 variant
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Оряхово
Re: Пасат В5.5 1.9 131 к.с. проблем с климатика
Това е капилярката.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DJ_Predator и 51 госта