Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника

Техническа и сервизна информация за Passat
ecm
Мнения: 259
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника

Мнениеот ecm » Вто 02 юли 2019 12:30


Здравейте,

От известно време имам миризма в купето от климатроника. Мирише като на някаква химия, появява се при стартиране и изчезва след известно време, като в някои ситуации отнема повечко време, за да изчезне. Като че ли се проявява повече при влажно време. Колата е в гаранция все още и от Порше ми казаха - смяна на поленов филтър и пръскане на въздуховодите с някаква химия, която убивала бактериите, като и двете не се поемат от гаранцията. На мен обаче тая миризма ми е странна, защото има повече някаква "химическа" нотка. Освен това, поленовият филтър по сервизна книжка трябва да е сменен преди 5000 км. На предишния ми Пасат (Б5.5) не ми се е случвало да имам такива миризми и след 10000+ км. без смяна на поленов филтър.

Интересува ме също поленов и дехидратор филтър едно и също нещо ли са?

Вчера ми направи впечатление също, че при пуснат климатроник колата вдига оборотите - стоят малко под 1000 - по средата между 900 и 1000 някъде. Това нормално ли е?




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника

Мнениеот Pet_rov » Вто 02 юли 2019 12:44


Поленовият е този за купето, а другият е за климатичната система - обира влагата. Нищо не ти пречи да смениш поленовия филтър. Някъде имаше инфо из необятните теми из форума, че колеги са пръскали с кислородна вода по питата на охладителя, тъй като тя утрепва всички бактерии, причинители на лоши миризми.
За вдигане на оборотите и моята е така, пусна ли климатика, леко ги вдига.


ecm
Мнения: 259
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника

Мнениеот ecm » Вто 02 юли 2019 12:55


Благодаря за отговора! То, хубаво смяна на поленов филтър, но си е ОТ 80 лв. при тях и се чудя как за 5000 км. стана за смяна. А, дехидраторът не е ли редно на 3-4 години също да се сменя, и възможно ли е именно той, ако не обира добре влагата, да създава подобни проблеми?


powerade
Мнения: 1084
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника

Мнениеот powerade » Вто 02 юли 2019 13:10


Колега дехидратора обира влагата от климатичната система вътре, демек от фреона. Иначе проблема става заради проста физика. Студената пита вътре в купето охлажда въздуха, но и кондензира влага върху себе си, а където има влага се развиват бактерии и почва да мирише. Превантивна мярка е примерно 1 км преди стигнеш да изключиш климатика и да оставиш само на вентилатор да изсуши питата.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4492
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника

Мнениеот Pet_rov » Вто 02 юли 2019 13:11


Филтър-дехидратора обира влагата вътре в системата - от маслото на компресора и фреона. Защо не се консултираш с момчетата от Елбатрон, гледам си от София? Сигурен съм, че ще получиш компетентен и изчерпателен отговор.


Потребителски аватар
imedarov
Мнения: 1722
Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
Автомобил: Passat B8
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника

Мнениеот imedarov » Вто 02 юли 2019 13:38


Аз бих започнал с това:
http://www.senax.bg/eshop/product/210/s ... 50-ml.html
Ефект има, само да се спазва точно инструкцията за употреба.

Относно оборотите на мотора и при мен се вдигат на почти 1000/мин, но след като навакса и охлади купето, падат на 750/мин (зависи от жегата, но около 10 мин са необходими)

p.s. Още един продукт за почистване на климатик, не съм го пробвал.
http://www.senax.bg/eshop/product/1080/ ... 100ml.html


ecm
Мнения: 259
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника

Мнениеот ecm » Вто 02 юли 2019 14:50


Благодаря за отговорите! От вчера забелязвам още едно нещо, което не исках да отбелязвам в поста, защото беше за пръв път, но сега междувременно пак карах колата и малко след пускане на климатика се появява едно бучене и вибрации, които се усещат във волана - неща, които преди ги нямаше. При изключване на климатика изчезват. Не знам дали не е заради жегите - това, което колегата imedarov е отбелязал. Понеже карах само градско тия два дни, на сравнително къси разстояния и заради жегите влиза в натоварен режим, докато охлади купето, но заради кратките разстояния не виждам момента, в който излзиа от режима?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13387
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 02 юли 2019 21:02


Вибрация от перката/перките?


ecm
Мнения: 259
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника

Мнениеот ecm » Сря 03 юли 2019 11:41


Възможно е, нямам идея, но едва от два дни я забелязвам, преди я нямаше определено. Може заради големите жеги да е..


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12120
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 03 юли 2019 20:25


Напълно е възможно да е влязла при вентилатора някоя по голяма шумка и да дебалансира перката на вентилатора и от там да се усещат вибрации. Сега за филтрите, ако е на някое тъпо място този който го е сменявал го е набутал в дупката и изобщо не му е пукало как точно го е набутал вътре. Последния дето извадих от един опел беше като смачкана използвана салфетка вътре. Всичко друго но не и филтър който си върши работата. От друга страна повечето филтри които се слагат са с активен въглен, защо е това не ми е особено ясно, но обикновен филтър върши същата работа. И последно както каза колегата преди мен. За да не остава влага вътре, просто 2-3 минути преди да спреш изключи компресора и остави вентилатора да изсуши питата


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника

Мнениеот stefan4o » Чет 04 юли 2019 6:12


По-скоро сработва втората степен. Тя се усеща по-осезаемо от първата.


bongoo
Мнения: 178
Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
Автомобил: Passat B8-5
Двигател: 150 TDI 7DSG

Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника

Мнениеот bongoo » Вто 09 юли 2019 16:27


https://www.ato24.de/en/liqui-moly-clim ... 150ml.html
Има група във фейсбук за общи поръчки.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 24 госта