Здравейте,
От известно време имам миризма в купето от климатроника. Мирише като на някаква химия, появява се при стартиране и изчезва след известно време, като в някои ситуации отнема повечко време, за да изчезне. Като че ли се проявява повече при влажно време. Колата е в гаранция все още и от Порше ми казаха - смяна на поленов филтър и пръскане на въздуховодите с някаква химия, която убивала бактериите, като и двете не се поемат от гаранцията. На мен обаче тая миризма ми е странна, защото има повече някаква "химическа" нотка. Освен това, поленовият филтър по сервизна книжка трябва да е сменен преди 5000 км. На предишния ми Пасат (Б5.5) не ми се е случвало да имам такива миризми и след 10000+ км. без смяна на поленов филтър.
Интересува ме също поленов и дехидратор филтър едно и също нещо ли са?
Вчера ми направи впечатление също, че при пуснат климатроник колата вдига оборотите - стоят малко под 1000 - по средата между 900 и 1000 някъде. Това нормално ли е?
Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника
Поленовият е този за купето, а другият е за климатичната система - обира влагата. Нищо не ти пречи да смениш поленовия филтър. Някъде имаше инфо из необятните теми из форума, че колеги са пръскали с кислородна вода по питата на охладителя, тъй като тя утрепва всички бактерии, причинители на лоши миризми.
За вдигане на оборотите и моята е така, пусна ли климатика, леко ги вдига.
За вдигане на оборотите и моята е така, пусна ли климатика, леко ги вдига.
Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника
Благодаря за отговора! То, хубаво смяна на поленов филтър, но си е ОТ 80 лв. при тях и се чудя как за 5000 км. стана за смяна. А, дехидраторът не е ли редно на 3-4 години също да се сменя, и възможно ли е именно той, ако не обира добре влагата, да създава подобни проблеми?
-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника
Колега дехидратора обира влагата от климатичната система вътре, демек от фреона. Иначе проблема става заради проста физика. Студената пита вътре в купето охлажда въздуха, но и кондензира влага върху себе си, а където има влага се развиват бактерии и почва да мирише. Превантивна мярка е примерно 1 км преди стигнеш да изключиш климатика и да оставиш само на вентилатор да изсуши питата.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника
Филтър-дехидратора обира влагата вътре в системата - от маслото на компресора и фреона. Защо не се консултираш с момчетата от Елбатрон, гледам си от София? Сигурен съм, че ще получиш компетентен и изчерпателен отговор.
- imedarov
- Мнения: 1722
- Регистриран на: Чет 17 мар 2005 9:26
- Автомобил: Passat B8
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника
Аз бих започнал с това:
http://www.senax.bg/eshop/product/210/s ... 50-ml.html
Ефект има, само да се спазва точно инструкцията за употреба.
Относно оборотите на мотора и при мен се вдигат на почти 1000/мин, но след като навакса и охлади купето, падат на 750/мин (зависи от жегата, но около 10 мин са необходими)
p.s. Още един продукт за почистване на климатик, не съм го пробвал.
http://www.senax.bg/eshop/product/1080/ ... 100ml.html
http://www.senax.bg/eshop/product/210/s ... 50-ml.html
Ефект има, само да се спазва точно инструкцията за употреба.
Относно оборотите на мотора и при мен се вдигат на почти 1000/мин, но след като навакса и охлади купето, падат на 750/мин (зависи от жегата, но около 10 мин са необходими)
p.s. Още един продукт за почистване на климатик, не съм го пробвал.
http://www.senax.bg/eshop/product/1080/ ... 100ml.html
Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника
Благодаря за отговорите! От вчера забелязвам още едно нещо, което не исках да отбелязвам в поста, защото беше за пръв път, но сега междувременно пак карах колата и малко след пускане на климатика се появява едно бучене и вибрации, които се усещат във волана - неща, които преди ги нямаше. При изключване на климатика изчезват. Не знам дали не е заради жегите - това, което колегата imedarov е отбелязал. Понеже карах само градско тия два дни, на сравнително къси разстояния и заради жегите влиза в натоварен режим, докато охлади купето, но заради кратките разстояния не виждам момента, в който излзиа от режима?
-
- VW експерт
- Мнения: 13387
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника
Вибрация от перката/перките?
Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника
Възможно е, нямам идея, но едва от два дни я забелязвам, преди я нямаше определено. Може заради големите жеги да е..
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника
Напълно е възможно да е влязла при вентилатора някоя по голяма шумка и да дебалансира перката на вентилатора и от там да се усещат вибрации. Сега за филтрите, ако е на някое тъпо място този който го е сменявал го е набутал в дупката и изобщо не му е пукало как точно го е набутал вътре. Последния дето извадих от един опел беше като смачкана използвана салфетка вътре. Всичко друго но не и филтър който си върши работата. От друга страна повечето филтри които се слагат са с активен въглен, защо е това не ми е особено ясно, но обикновен филтър върши същата работа. И последно както каза колегата преди мен. За да не остава влага вътре, просто 2-3 минути преди да спреш изключи компресора и остави вентилатора да изсуши питата
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника
По-скоро сработва втората степен. Тя се усеща по-осезаемо от първата.
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
- Автомобил: Passat B8-5
- Двигател: 150 TDI 7DSG
Re: Passat B8, 1.8 TSI, 180 hp. - миризма в купето от климатроника
https://www.ato24.de/en/liqui-moly-clim ... 150ml.html
Има група във фейсбук за общи поръчки.
Има група във фейсбук за общи поръчки.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: rosenstoilov78 и 24 госта