Здравейте!
На скоро купих джанти+гуми (добро състояние) на старо и ги сложих на колата (Пасат Б7, 4Моушън 2.0тди), сета е - 18/8 ЕТ35 с 225/45.
След смяната усетих, че при обороти от 2000 до 2500 на 5та и 6та има вибрации в купето, като ускорявам, като са по силни при ускорение на наклон. На свободна, всичко е ок.
Очевидно е от сменените джанти и гуми (преди това нямаше такива вибрации), въпреки че преди да ги сложа бяха балансирани.
Въпросът ми е: тези вибрации и ползването на гумите/джантите в такова състояние може ли да увредат нещо по колата - карета и тн, или ще се размина само с дискомфорта?
За съжаление няма да имам възможност да ги сменя поне още 4000-5000км и трябва да карам с тях.
П.С. Джантите са с Ц.О. 70,1, направиха ми втулки на 57,1 в Маргел.
Благодаря!
Пасат Б7, 4-Моушън 2.0тди - Вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Вто 04 апр 2017 15:43
- Автомобил: Пасат Б7 Вариант 4Motion
- Двигател: CFFB tdi BM
Re: вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота, Пасат Б7
Вибрациите от гумите не зависят от оборотите, а от скоростта на въртене на самото колело т.е. от скоростта на движение.
Може да се усилват при определена скорост и намаляват/изчезват при по-висока.
Със сигурност натоварват окачването (реално то не се справя с вибрациите и го предава на купето).
Аз бих започнал с проверка на баланса, т.е. качи ги пак за баланс и попитай колко тежест са сложили.
Относно твоето описание, къде ги усещаш тези вибрации, във волана ли? При какви скорости, така както го описваш си представям в диапазона от към 80 до 160, и то само при ускорение ... не знам дали е от баланса.
Може да се усилват при определена скорост и намаляват/изчезват при по-висока.
Със сигурност натоварват окачването (реално то не се справя с вибрациите и го предава на купето).
Аз бих започнал с проверка на баланса, т.е. качи ги пак за баланс и попитай колко тежест са сложили.
Относно твоето описание, къде ги усещаш тези вибрации, във волана ли? При какви скорости, така както го описваш си представям в диапазона от към 80 до 160, и то само при ускорение ... не знам дали е от баланса.
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Вто 04 апр 2017 15:43
- Автомобил: Пасат Б7 Вариант 4Motion
- Двигател: CFFB tdi BM
Re: вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота, Пасат Б7
Здрасти!
Усещат се на 5та - 100 - 125км/ч, между 2000 и 2500 оборота, както и на 6та - 120-140км/ч, в същиа диапазон. Ако трябва да съм честен, усеща се и леко на 4та, 80 до 100, но малко.
Вибрациите са в цялото купе, дори ломбалната подкрепа на седалката става вибромасажор. Волана не тресе мисля.. Усещам го от задните колела.
Усещат се на 5та - 100 - 125км/ч, между 2000 и 2500 оборота, както и на 6та - 120-140км/ч, в същиа диапазон. Ако трябва да съм честен, усеща се и леко на 4та, 80 до 100, но малко.
Вибрациите са в цялото купе, дори ломбалната подкрепа на седалката става вибромасажор. Волана не тресе мисля.. Усещам го от задните колела.
Re: вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота, Пасат Б7
Доколкото разбирам на 5-та със 100 вибрира, сменяш на 6-та, или изключиш от сорост със 100 и вече не вибрира? Ако е така, и е отзад ... може и от 4х4 да е? Само че аз не го разбирам и не знам дали може да дава такъв проблем. Ще трябва майстор.
Пробвай с повторен баланс на гумите на друго място. Най-бързо и евтино е.
Пробвай с повторен баланс на гумите на друго място. Най-бързо и евтино е.
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Вто 04 апр 2017 15:43
- Автомобил: Пасат Б7 Вариант 4Motion
- Двигател: CFFB tdi BM
Re: вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота, Пасат Б7
[quote="VWGT"]Доколкото разбирам на 5-та със 100 вибрира, сменяш на 6-та, или изключиш от сорост със 100 и вече не вибрира?
Да, 100 на 5та - вибрация, сменям на 6та, няма вибрация и се появява чак на 120.
Може и от халдекса да е, междо другото, гумите са различни, 2 по 2 на осите. 2те двоики са износени приблизнително равномерно, но все пак, може да има ефект? Но пък 4х4 си работеше ОК преди да сложа новите гуми/джанти.
Да, 100 на 5та - вибрация, сменям на 6та, няма вибрация и се появява чак на 120.
Може и от халдекса да е, междо другото, гумите са различни, 2 по 2 на осите. 2те двоики са износени приблизнително равномерно, но все пак, може да има ефект? Но пък 4х4 си работеше ОК преди да сложа новите гуми/джанти.
- Skruji
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота, Пасат Б7
Прилича ми на криви или неравномерно износени гуми. 4x4 се кара само с еднакви гуми по размер, като е хубаво да бъдат и еднакви по марка, модел и износване.
Свали гумите от джантите и провери самите джанти на добре калибрирана баланс машина. Ако са добре, си купи 4 нови гуми (колата която караш поне ми подсказва, че имаш възможности за това) и нещата ще се получат.
Свали гумите от джантите и провери самите джанти на добре калибрирана баланс машина. Ако са добре, си купи 4 нови гуми (колата която караш поне ми подсказва, че имаш възможности за това) и нещата ще се получат.
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Вто 04 апр 2017 15:43
- Автомобил: Пасат Б7 Вариант 4Motion
- Двигател: CFFB tdi BM
Re: вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота, Пасат Б7
Най вероятно това ще направя.. Но да, едната 2ка гуми са бриджстоун, другата - гудиър, сега ги видях пак, задните са леко по износени от предните. И въпрос като от първолак - как точно различните гуми натоварват повече халдекса, че чак вибрация да се получи?
- Skruji
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота, Пасат Б7
Не е задължително да е само от различните гуми, но може да се получава натрупване на фактори, различни гуми, лош баланс, криви джанти/гуми, всички тези неща влияят.
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Вто 04 апр 2017 15:43
- Автомобил: Пасат Б7 Вариант 4Motion
- Двигател: CFFB tdi BM
Re: вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота, Пасат Б7
Ами супер, аз така покарах 3000км за 4дена, до Швеция. Надявам се не съм увредил нещо по 4ь4 системата...
Re: вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота, Пасат Б7
Прилича на криви джанти. Щом си ги взел втора употреба си е почти задължително изправянето. Отиди при друг гумаджия.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Пасат Б7, 4-Моушън 2.0тди - Вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота
Почти сигурно е, че проблемите са от гуми/джанти, но ако можеш я качи на подемник някой да погледне висящия лагер на кардана. Трябва и да се разглоби малко сигурно отдолу, но е хубаво да се види
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Вто 04 апр 2017 15:43
- Автомобил: Пасат Б7 Вариант 4Motion
- Двигател: CFFB tdi BM
Re: Пасат Б7, 4-Моушън 2.0тди - Вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота
И аз криви джанти си помислих, но нали щеше да излезе на "балансирането" и нямаше да мина само с залепени баласти?
Запазих си час в друг сервиз, ще ги помолоя да видят и джантите и гумите. Наистина, преди да сложя тоя "нов сет" нямаше вибрация, карах София-Бургас-София малко преди това, щях да забележа.
Интересното е, че тресенето се усеща отзад, единствено при ускорение/тежко натоварване - точно когато се задейства и задната ос. На свободна няма нищо, про поддържане на скорост също.
Ще пиша какво са казали гумаджиите по късно.
Благодаря!
Запазих си час в друг сервиз, ще ги помолоя да видят и джантите и гумите. Наистина, преди да сложя тоя "нов сет" нямаше вибрация, карах София-Бургас-София малко преди това, щях да забележа.
Интересното е, че тресенето се усеща отзад, единствено при ускорение/тежко натоварване - точно когато се задейства и задната ос. На свободна няма нищо, про поддържане на скорост също.
Ще пиша какво са казали гумаджиите по късно.
Благодаря!
Re: Пасат Б7, 4-Моушън 2.0тди - Вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота
За това ти казах да отидеш при друг гумаджия , защото на такива таланти съм попадал , че не истина.
- ssssl
- Мнения: 950
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Пасат Б7, 4-Моушън 2.0тди - Вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота
Главините/или втулки/ плътно ли влизат в джантите или има луфт?
-
- Мнения: 35
- Регистриран на: Вто 04 апр 2017 15:43
- Автомобил: Пасат Б7 Вариант 4Motion
- Двигател: CFFB tdi BM
Re: Пасат Б7, 4-Моушън 2.0тди - Вибрации в купето при ускорение, 2-2,5К оборота
ssssl написа:Главините/или втулки/ плътно ли влизат в джантите или има луфт?
ше проверя и това, май може и от там да вибрира.. Но мен ме тормози, защо от задния мост?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта