Здравейте, проблема с спирачките е следния:
При спиране колата спира на тласаци,а това се случва последните 10м преди да спре. През другото време на спиране няма никакви тласаци ,биене, вибрация.Колата с ате57 и 312мм дискове.
Сменил сам задни дискове с накладки отзад едно маркуче+ревизия апарати(смяна бутала,О-пръстени ,маншони), вчера разглобих отпред апаратите смених буталцата+О-пръстен маншони и водачи. Почистих всичко+ ате грес по предназначение на всякаде. Отпред сам с дискове и накладки ате (35-40к.км),нямат ръб,язви, износени са напълно равномерно без канали и деруги.Почистих главината кадето ляга диска. 1л ате спирачна течнос отиде по ревизията на спирачките ,та може да се каже ,че и тя е подменена.
И след всичко това колата пак спира на тласаци.
По предницата на пасата сам сменил всички носачи с нови.
Даите идея каде може да е проблема.
Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.

май това остава да направиш
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.
Нямаш "биене" във волана или? Ако има- главини криви или непочистени и диска ляга неравномерно. Или разбутан датчик абс на някое предно колело, те нямат фиксиране и понякога или са навътре , или са малко навън.
Но ако няма биене, проблема е друг . Не искам да съм пророк, предполагам и преди смяната на предните дискове , пак е бил наличен . Ако е така, има проблем вероятен с абс модула. Какво точно е обаче ще е , спойка ли или слаба връзка не мога да кажа.
Рядко, но ако си сменял течността със изпразване на спир.казанче докрай и в последствие наливане на новата течност , се вкарва въздух и занимавката е трудна да се премахне от модула. Тогава пак се срещат подобни аномалии
Но ако няма биене, проблема е друг . Не искам да съм пророк, предполагам и преди смяната на предните дискове , пак е бил наличен . Ако е така, има проблем вероятен с абс модула. Какво точно е обаче ще е , спойка ли или слаба връзка не мога да кажа.
Рядко, но ако си сменял течността със изпразване на спир.казанче докрай и в последствие наливане на новата течност , се вкарва въздух и занимавката е трудна да се премахне от модула. Тогава пак се срещат подобни аномалии
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.
Ради, биене никакво няма в волана. Главините ги изчисти, въпреки, че бяха чисти, диска кадето ляга към главината си е като нов още стои покритието на АТЕ дисковете.
Датчиците не сам ги барал, но подобен проблем сам виждал при ауди А6 Ц4 датчика не беше на място, и тои буквално преди спиране му се задеистваше абс в педала.
АБС модула е сменяван преди мен, в момента в нас имам една кутия с едни трабички ,това е част от стария модул.
Колата я взех с тези дискове и накладки и не знам дали е спирала така с старите дискове.
Течноста я сменявах 1л, чрез вакум и доливане.
А преди вчерашната смяна на предните бутслсала ,маншони, водачи, дори и телчетата смених , бях забелязал ,че при първо потегляне за деня няма тласаци, вече след пет шест спирания и можеби загряване на дисковете спирането на тласаци започва.
Датчиците не сам ги барал, но подобен проблем сам виждал при ауди А6 Ц4 датчика не беше на място, и тои буквално преди спиране му се задеистваше абс в педала.
АБС модула е сменяван преди мен, в момента в нас имам една кутия с едни трабички ,това е част от стария модул.
Колата я взех с тези дискове и накладки и не знам дали е спирала така с старите дискове.
Течноста я сменявах 1л, чрез вакум и доливане.
А преди вчерашната смяна на предните бутслсала ,маншони, водачи, дори и телчетата смених , бях забелязал ,че при първо потегляне за деня няма тласаци, вече след пет шест спирания и можеби загряване на дисковете спирането на тласаци започва.
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.
Криви са, ако е така както го описваш. Имах същите симптоми, като освен дисковете смених и лагерите и главините. Става дума за октавия 1. От тогава 14-15 х. км. спирам нормално.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.
Хубаво е,че си сменил това и онова. Смени и дисковете.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.
АТЕ 312 размер се кривят трудно, понеже този диск , с този размер трудно се докарва до вариант прегряване .
Стефко от описанието ти заключавам, че диска е нов слаган , вероятно изкривяване да го има- едва ли, освен това и доколкото разбирам и няма "мятане" и биене във волан при спирането.
Да има някакви петна по него и вече при ниска скорост да спира на тласъци? Случайно да си оглеждал самите накладки за марка?
Стефко от описанието ти заключавам, че диска е нов слаган , вероятно изкривяване да го има- едва ли, освен това и доколкото разбирам и няма "мятане" и биене във волан при спирането.
Да има някакви петна по него и вече при ниска скорост да спира на тласъци? Случайно да си оглеждал самите накладки за марка?
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.
Диска няма петна, лъскав от ръб до ръб, без деруги гладак по цялата повърхност. Накладките също са ате с резнат датчик за износване. Накладките имаха доста прах от феродо и лека ражда тук там по ръбовете, зачистих ги и върнах от ново.
И мен ме навежда на крив диск, но с проба грешка не ми се работи, доста скъпо ще ми излезне.
До тук 17лв е рем.комплект за колело + водачи 12лв+телче 2-3лв+литър ате 13лв+4лв обезмаслител + повече от час търкане и лъскане това всичко е за едно колело.
И мен ме навежда на крив диск, но с проба грешка не ми се работи, доста скъпо ще ми излезне.
До тук 17лв е рем.комплект за колело + водачи 12лв+телче 2-3лв+литър ате 13лв+4лв обезмаслител + повече от час търкане и лъскане това всичко е за едно колело.
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.
За да си сигурен, проба с индикаторен часовник, както ти е препоръчал Бобо по-горе.
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.
Това е качено преди 35-40к.км
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.
според мен най-вероятно са криви дисковете
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.
Ето какво сътворих днес, даите мнение.
https://youtu.be/MdtPB7fvCbY
4-ри клипа има, вижда се колко е биенето.
https://youtu.be/MdtPB7fvCbY
4-ри клипа има, вижда се колко е биенето.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.
За мен е в рамки 3 до 5 стотни ( доколкото можах да видя на таблета ) , плюс това меренето е най-добре да се прави около сант под външния ръб където е търкала накладката , щото така и най-малката неравност поради ръжда или мръсотия се "отразява" на индикатора излишно.
Над 5 стотни почва да се усеща, ако е отпред - леко почва да бие и волан, особено и ако на кормилните накрайници е поскапана оная гума отвътре . Колкото повече бие , става много кофти тресенето.
Ако е отзад отначало почва леко да спира на тласъци ( без да мята нещо отпред ) а оттам нагоре ( една и повече десета ) почва и да "дрънчи" в педала и да вибрира и той + осезаемото спиране на тласъци, но забележи- няма мятане във волана .
П.п. в интерес на истината , се мери с два индикатора отвътре и отвън , особено предните, меренето става едновременно за да се види дали няма "издути" зони. Или ако се прави с един- се гледа високата точна от едната страна, маркира се и се гледа какво става като се измери отвътре
Над 5 стотни почва да се усеща, ако е отпред - леко почва да бие и волан, особено и ако на кормилните накрайници е поскапана оная гума отвътре . Колкото повече бие , става много кофти тресенето.
Ако е отзад отначало почва леко да спира на тласъци ( без да мята нещо отпред ) а оттам нагоре ( една и повече десета ) почва и да "дрънчи" в педала и да вибрира и той + осезаемото спиране на тласъци, но забележи- няма мятане във волана .
П.п. в интерес на истината , се мери с два индикатора отвътре и отвън , особено предните, меренето става едновременно за да се види дали няма "издути" зони. Или ако се прави с един- се гледа високата точна от едната страна, маркира се и се гледа какво става като се измери отвътре
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.
Да толко е биенето макс до 6 стотни.
Сега забелязвам че има много леко задържане на предно дясно колело. Една идея е по топло, сигорно вече за десети път го свалям колелото и апарата и накладките, и всичко изглежда ОК. В една друга тема за спирачен апарат ате57 четох ,че има посока на самия О-пръстен, не знам да не сам объркал това.
Иначе буталото като го върна с отверка или щанга си се връща леко, апарата се движи в водачите.
Кво става направо не знам, за момента колата се кара всеки ден на по 3-4км.
А за дискове и накладки дилемата е или АТЕ 250лв дискове +накладки или феродо за 150лв.
Сега забелязвам че има много леко задържане на предно дясно колело. Една идея е по топло, сигорно вече за десети път го свалям колелото и апарата и накладките, и всичко изглежда ОК. В една друга тема за спирачен апарат ате57 четох ,че има посока на самия О-пръстен, не знам да не сам объркал това.
Иначе буталото като го върна с отверка или щанга си се връща леко, апарата се движи в водачите.
Кво става направо не знам, за момента колата се кара всеки ден на по 3-4км.
А за дискове и накладки дилемата е или АТЕ 250лв дискове +накладки или феродо за 150лв.
-
- Мнения: 80
- Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 22:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем спирачки, пасат б5.99г. афн,синхро.
Благодаря на всички които се включиха в темата.
Та смених дисковете и накладките, сложих почти наи-ефтиния вариант дискове на феродо (312мм),и накладки на ате. Още след монтажа им ,и първия тест на колата тласъците при спиране изчезнаха, но остана леко напрежение и задържане в десния спирачен апарат, казвам леко защото е минимално. Закупих и маркучи на ате, но не смеях аз да ги сменя ,не бях сигорен дали няма да скъсам тръбичка въпреки ,че имам и резани ключета и руско ключе за тръбички, та закарах колата в сервиз и ги смениха. Според сервиза няма никакво задържане на колелата колата спирала супер, единствено имало шум от десния лагер. Но аз усещам,че има леко напрежение в колелото. За момента колата има кам 300км и наи-хубавото е че тласъците изчезнаха.
При първа възможност ще сваля пак апарата и ще му сменя О-пръстена и маншона, защотото преди да ревизирам апарата нямаше задържане. На другия апарат сложи ате О-пръстен и маншон, а на този дет леко задържа някаква друга и доста ефтина марка.
Имам едно питане, имам апарати ате57 от рено как мислите дали ще станат на пасата, аз лесно ще разбера като ги наложа един до друг но в момнта не сам в БГ,а това може да стане чак когато се пребера.
Та смених дисковете и накладките, сложих почти наи-ефтиния вариант дискове на феродо (312мм),и накладки на ате. Още след монтажа им ,и първия тест на колата тласъците при спиране изчезнаха, но остана леко напрежение и задържане в десния спирачен апарат, казвам леко защото е минимално. Закупих и маркучи на ате, но не смеях аз да ги сменя ,не бях сигорен дали няма да скъсам тръбичка въпреки ,че имам и резани ключета и руско ключе за тръбички, та закарах колата в сервиз и ги смениха. Според сервиза няма никакво задържане на колелата колата спирала супер, единствено имало шум от десния лагер. Но аз усещам,че има леко напрежение в колелото. За момента колата има кам 300км и наи-хубавото е че тласъците изчезнаха.
При първа възможност ще сваля пак апарата и ще му сменя О-пръстена и маншона, защотото преди да ревизирам апарата нямаше задържане. На другия апарат сложи ате О-пръстен и маншон, а на този дет леко задържа някаква друга и доста ефтина марка.
Имам едно питане, имам апарати ате57 от рено как мислите дали ще станат на пасата, аз лесно ще разбера като ги наложа един до друг но в момнта не сам в БГ,а това може да стане чак когато се пребера.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта