Алтернатор - по-мощен от акумулатора ????

Техническа и сервизна информация за Passat
kurmijanko
Мнения: 86
Регистриран на: Пон 12 мар 2007 15:59
Автомобил:
Двигател:

Алтернатор - по-мощен от акумулатора ????

Мнениеот kurmijanko » Пон 28 май 2007 16:49


казаха ми, че акумулатора не се зарежда и проблема при палене не е в него, а е заради алтернатора.
Та значи доколкото прочетох в други теми, мога да си взема акумулатор с по-голям ампераж, обаче така и така трябва да сменям сега алтернатор, та въпроса ми е дали, може да си взема примерно сега алтернатор за 70+ Аh, и да зарежда акумулатора ми за 60 А. Пък по-нататък да си взема нов по-мощен акумулатор.
Става дума за Пасат 91, 1800 куб.




Потребителски аватар
BECKER
Мнения: 146
Регистриран на: Сря 08 ное 2006 0:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич

Мнениеот BECKER » Пон 28 май 2007 17:09


Колега,бъди сигурен че това нещо е направено и проектирано от умни хора,пък и невярвам Ханс да си прави експерименти,точно със тази част от ел.инсталацията.Виж първо дали алтернатора работи както трябва,и после мисли за побългаряване. :lol:


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Пон 28 май 2007 17:12


Ако мотора ти е ABS както е при мен.Напълно достатъчен ти е оригиналния алтернатор и акумулатор, а съответно:

60А - алтернатор
44Аh - акумулатор.

Ако не можеш да си намериш 60А алтернатор, 70А няма да е проблем да сложиш с 55 Аh акумулатор.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пон 28 май 2007 17:18


A и А/h са различни понятия.
70A алтернатор съм сигурен че ще се справи и с 100А/h акумулатор.
В най-лошия случай ще го зарежда по-бавно.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пон 28 май 2007 18:57


Оптималния заряден ток за масовите акумулатори е 1/10 от капацитета, т.е. за 75Ah акумулатор оптималния ток е 7.5А, което не е проблем за никой генератор. :-) Нормално генератора само го дозарежда колкото да компенсира саморазряда и разреждането причинено от въртене на стартера и т.н. И тока е значително по-малък.

Акумулатора, освен ако е в окаяно състояние не е от съществените консуматори в колата. Фаровете и нагревателя на задното стъкло смучат доста повече например.

И изобщо акумулатора не е важен при избора на генератор, важно е генератора да може да захранва обичайно включените консуматори, за да не смучат те от акумулатора.

Само ако имаш много допълнителни консуматори, примерно фарове за мъгла, мощна уредба и други някакви изгъзици тогава има смисъл от по-ячък генератор.


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Вто 29 май 2007 8:07


Съгласен съм с колегата psstv18rp с тази разлика че на практика токът на зареждане на акумулатора се различава от оптималния който е препоръчителен. В първия момент след старт на двигателя може да навиши 30А и след това постепенно намаля до около 1А. Зависи колко време не е каран автомобила.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zfa159 » Вто 29 май 2007 9:13


Тук съм сългасен защото никъде във веригата алтернатор-акумулатор няма ограничителен елемент на зарядния ток.На практика тока в случач се регулира посредством напрежението на алтернатора (което пък зависи от оборотите) следователно веднага след запалването тока може да е без проблем в доста големи размери така да се изразя :)


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Вто 29 май 2007 9:29


Разбира се, така е - поддържа се напрежението и зарядния ток веднага след палене може да е голям.
Това е несъвършенство на зарядната уредба на автомобилите - прието е че е по-важно да се поддържа стабилно напрежение (заради фарове, бобина и т.н.), отколкото да се пази акумулатора от краткотраен прекалено голям заряден ток.
Но във връзка с темата това не е съществено - даже всъщност е по-добре да не е много голям тока (за акумулатора).


Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Вто 29 май 2007 9:36


колеги, аз на един пасат му сложшх 90А алтернатор и няма проблеми - според мен даже е по-добре щото зарежда по добре при повече включени консуматори :wink:


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Вто 29 май 2007 9:42


оловните акумулатори са държеливи на издевателства :wink:


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Мнениеот passenger » Вто 29 май 2007 9:42


казаха ми, че акумулатора не се зарежда и проблема при палене не е в него, а е заради алтернатора.
Та значи доколкото прочетох в други теми, мога да си взема акумулатор с по-голям ампераж, обаче така и така трябва да сменям сега алтернатор, та въпроса ми е дали, може да си взема примерно сега алтернатор за 70+ Аh, и да зарежда акумулатора ми за 60 А. Пък по-нататък да си взема нов по-мощен акумулатор.
Става дума за Пасат 91, 1800 куб.


Имай предвид че "по-мощен" акумулатор не решава проблем. Дори и да си сложиш акумулатор на БТР все тая защото алтернатора не е пригоден да зарежда (да подава един вид) толкова ток и резултата че акумулатора винаги ще е недозареден.
Отвори си спецификациите провери какво пише за акумулатора и си вземи тоно такъв.
Добро решение мился е преди 2, 3 години СТАРТ правеха едни акумулатори СТАРТ - ТАКСИ с по-голям капацитет но НЕ и с по-голям ампераж (демек не е по-мощен)

Честно казано не зная но и не виждам причина да слагаш по-мощен акумулатор. За какво ти е този ток ?

А сигурно ли е че проблема е заради динамото ?
При мен се беше скъсала щангата която държи алтернарора и той се беше килнал леко. Ремъка се беше разхлабил но не толкова че да светва лампата че не зарежда. Отне ми време да разбера в какво беше проблема, просто защото не бях погледнал как стои алтернатора


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Вто 29 май 2007 12:24


Не съм съгласен, че ако е по-голям ще е недозареден. Всички алтернатори които зяреждат 6 броя оловни клетки дават едно и също напрежение, токът за заряд се определя от нивото на разряд на акумулатора и от вътрешното му съпротивление, което пък зависи от капацитета. А както каза колегата алтернатора е изчислен да захранва консуматорите в автомобила.
Честно казано не зная но и не виждам причина да слагаш по-мощен акумулатор. За какво ти е този ток ?

Пък човека като иска да си слага по-голям да си сложи, може да ходи за риба и да си свети с него, това си е негов проблем.


Потребителски аватар
nii
Незабравим член
Мнения: 4234
Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
Автомобил: Golf 2 Automatic
Двигател: RP
Местоположение: кръчмата

Мнениеот nii » Вто 29 май 2007 13:58


dandan написа:Не съм съгласен, че ако е по-голям ще е недозареден. Всички алтернатори които зяреждат 6 броя оловни клетки дават едно и също напрежение, токът за заряд се определя от нивото на разряд на акумулатора и от вътрешното му съпротивление, което пък зависи от капацитета. А както каза колегата алтернатора е изчислен да захранва консуматорите в автомобила.
Честно казано не зная но и не виждам причина да слагаш по-мощен акумулатор. За какво ти е този ток ?

Пък човека като иска да си слага по-голям да си сложи, може да ходи за риба и да си свети с него, това си е негов проблем.

напълно вярно.
може да сложиш 200Ач акумулатор и 60А алтернатор, ще си го зарежда без проблеми. един вид акумулатора си "взима" колкото му трябва, като зарядния ток много рядко стига големи стойности, и то за няколко секунди.
лошото на големия акумулатор е че тежи излишно ;)


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Вто 29 май 2007 14:13


Глупост 1:
psstv18rp написа:Оптималния заряден ток за масовите акумулатори е 1/10 от капацитета, т.е. за 75Ah акумулатор оптималния ток е 7.5А, което не е проблем за никой генератор. :-)

Най-добре за акумулатора е зарядният ток да е възможно най-малкият. Акумулатора не се зарежда с минималният ток защото времето за зареждане клони към безкрайност.
Ако имаме 50А/h акумулатор ,то при 10 А зареждаш ток = 5 часа, 1 А = 50 часа, 100mA - 500 часа.

Глупост 2: (по-малка)
zfa159 написа:Тук съм сългасен защото никъде във веригата алтернатор-акумулатор няма ограничителен елемент на зарядния ток.На практика тока в случач се регулира посредством напрежението на алтернатора (което пък зависи от оборотите) следователно веднага след запалването тока може да е без проблем в доста големи размери така да се изразя :)

Закон на Ом!!! Естествено че като регулираш напрежението при постоянно съпротивление се регулира и тока. Не съм бърникал в алтернатора но съм 99% сигурен, че има нещо което регулира напрежението, а от там и тока и не се оставя това да се регулира от оборотите (т'ва да не е Москвич). Зарядният ток зависи от съпротивлението на акумулатора и РАЗЛИКАТА между напрежението на акумулатора и на изхода на алтернатора.
Който не вярва да сложи един акумулатор на 6V/10Аh от мотоцилет и да бяга бързо.

А за колегата който иска по-голям акумулатор - слагай. Просто ще се зарежда по-бавно.

Колеги моля не бъркайте единиците за измеране на енергия (А/h) и ток (А). А/h се използва съкратено защото се предполага че всички акумулатори са на 12V. т.е акумулатор 100 А/h има енергия 1.2 кWh

Тук става същата грешка като при електромерите - те мерят kWh(енергия) а не kW(мощност). Винаги давам пример - не казваме "Този месес изгорих 74kw (90 конски сили)" :roll:

[/quote]


Потребителски аватар
ArturDent
Мнения: 175
Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот ArturDent » Вто 29 май 2007 14:23


Глупост 3:
vladko_g40 написа:колеги, аз на един пасат му сложшх 90А алтернатор и няма проблеми - според мен даже е по-добре щото зарежда по добре при повече включени консуматори :wink:


През кой точно предпазител минава тока от 90 А?
Знаеш ли какво означава 90А, и колко ще ти греят кабелите ?
Нормалният ток на един бойлер е около 10А.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: cecoa1 и 48 госта