казаха ми, че акумулатора не се зарежда и проблема при палене не е в него, а е заради алтернатора.
Та значи доколкото прочетох в други теми, мога да си взема акумулатор с по-голям ампераж, обаче така и така трябва да сменям сега алтернатор, та въпроса ми е дали, може да си взема примерно сега алтернатор за 70+ Аh, и да зарежда акумулатора ми за 60 А. Пък по-нататък да си взема нов по-мощен акумулатор.
Става дума за Пасат 91, 1800 куб.
Алтернатор - по-мощен от акумулатора ????
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Оптималния заряден ток за масовите акумулатори е 1/10 от капацитета, т.е. за 75Ah акумулатор оптималния ток е 7.5А, което не е проблем за никой генератор.
Нормално генератора само го дозарежда колкото да компенсира саморазряда и разреждането причинено от въртене на стартера и т.н. И тока е значително по-малък.
Акумулатора, освен ако е в окаяно състояние не е от съществените консуматори в колата. Фаровете и нагревателя на задното стъкло смучат доста повече например.
И изобщо акумулатора не е важен при избора на генератор, важно е генератора да може да захранва обичайно включените консуматори, за да не смучат те от акумулатора.
Само ако имаш много допълнителни консуматори, примерно фарове за мъгла, мощна уредба и други някакви изгъзици тогава има смисъл от по-ячък генератор.

Акумулатора, освен ако е в окаяно състояние не е от съществените консуматори в колата. Фаровете и нагревателя на задното стъкло смучат доста повече например.
И изобщо акумулатора не е важен при избора на генератор, важно е генератора да може да захранва обичайно включените консуматори, за да не смучат те от акумулатора.
Само ако имаш много допълнителни консуматори, примерно фарове за мъгла, мощна уредба и други някакви изгъзици тогава има смисъл от по-ячък генератор.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Тук съм сългасен защото никъде във веригата алтернатор-акумулатор няма ограничителен елемент на зарядния ток.На практика тока в случач се регулира посредством напрежението на алтернатора (което пък зависи от оборотите) следователно веднага след запалването тока може да е без проблем в доста големи размери така да се изразя 

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Разбира се, така е - поддържа се напрежението и зарядния ток веднага след палене може да е голям.
Това е несъвършенство на зарядната уредба на автомобилите - прието е че е по-важно да се поддържа стабилно напрежение (заради фарове, бобина и т.н.), отколкото да се пази акумулатора от краткотраен прекалено голям заряден ток.
Но във връзка с темата това не е съществено - даже всъщност е по-добре да не е много голям тока (за акумулатора).
Това е несъвършенство на зарядната уредба на автомобилите - прието е че е по-важно да се поддържа стабилно напрежение (заради фарове, бобина и т.н.), отколкото да се пази акумулатора от краткотраен прекалено голям заряден ток.
Но във връзка с темата това не е съществено - даже всъщност е по-добре да не е много голям тока (за акумулатора).
- vladko_g40
- Мнения: 1386
- Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
- Автомобил: Audi A6 Audi 90
- Двигател: AEB AAN
- Местоположение: София
- Контакти:
- passenger
- Мнения: 843
- Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин
казаха ми, че акумулатора не се зарежда и проблема при палене не е в него, а е заради алтернатора.
Та значи доколкото прочетох в други теми, мога да си взема акумулатор с по-голям ампераж, обаче така и така трябва да сменям сега алтернатор, та въпроса ми е дали, може да си взема примерно сега алтернатор за 70+ Аh, и да зарежда акумулатора ми за 60 А. Пък по-нататък да си взема нов по-мощен акумулатор.
Става дума за Пасат 91, 1800 куб.
Имай предвид че "по-мощен" акумулатор не решава проблем. Дори и да си сложиш акумулатор на БТР все тая защото алтернатора не е пригоден да зарежда (да подава един вид) толкова ток и резултата че акумулатора винаги ще е недозареден.
Отвори си спецификациите провери какво пише за акумулатора и си вземи тоно такъв.
Добро решение мился е преди 2, 3 години СТАРТ правеха едни акумулатори СТАРТ - ТАКСИ с по-голям капацитет но НЕ и с по-голям ампераж (демек не е по-мощен)
Честно казано не зная но и не виждам причина да слагаш по-мощен акумулатор. За какво ти е този ток ?
А сигурно ли е че проблема е заради динамото ?
При мен се беше скъсала щангата която държи алтернарора и той се беше килнал леко. Ремъка се беше разхлабил но не толкова че да светва лампата че не зарежда. Отне ми време да разбера в какво беше проблема, просто защото не бях погледнал как стои алтернатора
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Не съм съгласен, че ако е по-голям ще е недозареден. Всички алтернатори които зяреждат 6 броя оловни клетки дават едно и също напрежение, токът за заряд се определя от нивото на разряд на акумулатора и от вътрешното му съпротивление, което пък зависи от капацитета. А както каза колегата алтернатора е изчислен да захранва консуматорите в автомобила.
Пък човека като иска да си слага по-голям да си сложи, може да ходи за риба и да си свети с него, това си е негов проблем.
Честно казано не зная но и не виждам причина да слагаш по-мощен акумулатор. За какво ти е този ток ?
Пък човека като иска да си слага по-голям да си сложи, може да ходи за риба и да си свети с него, това си е негов проблем.
- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
dandan написа:Не съм съгласен, че ако е по-голям ще е недозареден. Всички алтернатори които зяреждат 6 броя оловни клетки дават едно и също напрежение, токът за заряд се определя от нивото на разряд на акумулатора и от вътрешното му съпротивление, което пък зависи от капацитета. А както каза колегата алтернатора е изчислен да захранва консуматорите в автомобила.Честно казано не зная но и не виждам причина да слагаш по-мощен акумулатор. За какво ти е този ток ?
Пък човека като иска да си слага по-голям да си сложи, може да ходи за риба и да си свети с него, това си е негов проблем.
напълно вярно.
може да сложиш 200Ач акумулатор и 60А алтернатор, ще си го зарежда без проблеми. един вид акумулатора си "взима" колкото му трябва, като зарядния ток много рядко стига големи стойности, и то за няколко секунди.
лошото на големия акумулатор е че тежи излишно

- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Глупост 1:
Най-добре за акумулатора е зарядният ток да е възможно най-малкият. Акумулатора не се зарежда с минималният ток защото времето за зареждане клони към безкрайност.
Ако имаме 50А/h акумулатор ,то при 10 А зареждаш ток = 5 часа, 1 А = 50 часа, 100mA - 500 часа.
Глупост 2: (по-малка)
Закон на Ом!!! Естествено че като регулираш напрежението при постоянно съпротивление се регулира и тока. Не съм бърникал в алтернатора но съм 99% сигурен, че има нещо което регулира напрежението, а от там и тока и не се оставя това да се регулира от оборотите (т'ва да не е Москвич). Зарядният ток зависи от съпротивлението на акумулатора и РАЗЛИКАТА между напрежението на акумулатора и на изхода на алтернатора.
Който не вярва да сложи един акумулатор на 6V/10Аh от мотоцилет и да бяга бързо.
А за колегата който иска по-голям акумулатор - слагай. Просто ще се зарежда по-бавно.
Колеги моля не бъркайте единиците за измеране на енергия (А/h) и ток (А). А/h се използва съкратено защото се предполага че всички акумулатори са на 12V. т.е акумулатор 100 А/h има енергия 1.2 кWh
Тук става същата грешка като при електромерите - те мерят kWh(енергия) а не kW(мощност). Винаги давам пример - не казваме "Този месес изгорих 74kw (90 конски сили)"
[/quote]
psstv18rp написа:Оптималния заряден ток за масовите акумулатори е 1/10 от капацитета, т.е. за 75Ah акумулатор оптималния ток е 7.5А, което не е проблем за никой генератор.
Най-добре за акумулатора е зарядният ток да е възможно най-малкият. Акумулатора не се зарежда с минималният ток защото времето за зареждане клони към безкрайност.
Ако имаме 50А/h акумулатор ,то при 10 А зареждаш ток = 5 часа, 1 А = 50 часа, 100mA - 500 часа.
Глупост 2: (по-малка)
zfa159 написа:Тук съм сългасен защото никъде във веригата алтернатор-акумулатор няма ограничителен елемент на зарядния ток.На практика тока в случач се регулира посредством напрежението на алтернатора (което пък зависи от оборотите) следователно веднага след запалването тока може да е без проблем в доста големи размери така да се изразя
Закон на Ом!!! Естествено че като регулираш напрежението при постоянно съпротивление се регулира и тока. Не съм бърникал в алтернатора но съм 99% сигурен, че има нещо което регулира напрежението, а от там и тока и не се оставя това да се регулира от оборотите (т'ва да не е Москвич). Зарядният ток зависи от съпротивлението на акумулатора и РАЗЛИКАТА между напрежението на акумулатора и на изхода на алтернатора.
Който не вярва да сложи един акумулатор на 6V/10Аh от мотоцилет и да бяга бързо.
А за колегата който иска по-голям акумулатор - слагай. Просто ще се зарежда по-бавно.
Колеги моля не бъркайте единиците за измеране на енергия (А/h) и ток (А). А/h се използва съкратено защото се предполага че всички акумулатори са на 12V. т.е акумулатор 100 А/h има енергия 1.2 кWh
Тук става същата грешка като при електромерите - те мерят kWh(енергия) а не kW(мощност). Винаги давам пример - не казваме "Този месес изгорих 74kw (90 конски сили)"

[/quote]
- ArturDent
- Мнения: 175
- Регистриран на: Вто 10 яну 2006 11:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Глупост 3:
През кой точно предпазител минава тока от 90 А?
Знаеш ли какво означава 90А, и колко ще ти греят кабелите ?
Нормалният ток на един бойлер е около 10А.
vladko_g40 написа:колеги, аз на един пасат му сложшх 90А алтернатор и няма проблеми - според мен даже е по-добре щото зарежда по добре при повече включени консуматори
През кой точно предпазител минава тока от 90 А?
Знаеш ли какво означава 90А, и колко ще ти греят кабелите ?
Нормалният ток на един бойлер е около 10А.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: cecoa1 и 48 госта