Колеги,
не щеш ли, колата престана да пали. Дотогава от край време си палеше безпроблемно.
Първо си викам, да не е паднал или свършил акумулаторът, че не е първа младост, а и съвсем наскоро бях оставил фаровете (не за пръв път), та се наложи да го зареждам наново. Да, ама не - като въртиш ключа, всичко си свети, само дето валът въобще не помръдва, ни звук, ни стон. Все пак, качих го горе, тръгнах да зареждам - пълен си е, 13,5 Ач показва, зелената лампичка свети. Значи, не е от батерията.
Какво може да е? Стартерът? Или нещо друго? Някаква жичка да се е разкачила? Някакви идеи? Как да проверя какво е? Като не ми се е случвало, не знам как да действам.
Иначе, да търся някой да ме дръпне до сервиза, или да викам монтьора до нас, ама бая ще ме оскубе, а и дали ще иска.
Не пали. Пасат В3, 1,8 куб. см, 90 кс, ABS, 1992 г.
Re: Не пали. Пасат В3, 1,8 куб. см, 90 кс, ABS, 1992 г.
В ситуацията има известна промяна. Оставих батерията 10-15 мин. да се зарежда, и пак я качих на колата. Въртя ключа, този път се чува, как контактът сработва, чатка, но не може да превърти. Мисля си, има ли такава опция, акумулаторът да е на зелено, да го дава пълен, а всъщност вече да е сдал багажа?
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Не пали. Пасат В3, 1,8 куб. см, 90 кс, ABS, 1992 г.
Има вероятност да е от акумулатора. Пробвай с друг или с кабели от друга кола. Ако не е акумулатора, много вероятно да е клемореда. Стартера е по малко вероятно да откаже изведнъж.
Re: Не пали. Пасат В3, 1,8 куб. см, 90 кс, ABS, 1992 г.
Winner25 написа:Има вероятност да е от акумулатора. Пробвай с друг или с кабели от друга кола. Ако не е акумулатора, много вероятно да е клемореда. Стартера е по малко вероятно да откаже изведнъж.
Благодаря за отговора. А къде е този клеморед? На контактната ключалка? Там не съм бъркал никога. Но ако се налага, да се поровя??
Относно батерията, то така или инак трябва да се сменя, че съм я купувал лятото на 2012 г... Exide Premium 64Аh, много съм доволен. Отнасям старата и ми дават нова с намаление (еко-цена).
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Не пали. Пасат В3, 1,8 куб. см, 90 кс, ABS, 1992 г.
Клемореда е зад контактния ключ. Има много теми за него.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Не пали. Пасат В3, 1,8 куб. см, 90 кс, ABS, 1992 г.
Я първо пробвай с акумулатор от кола, която пали.
Да не стане като с бобината на Любчето.
Да не стане като с бобината на Любчето.

- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Не пали. Пасат В3, 1,8 куб. см, 90 кс, ABS, 1992 г.
вероятно клеморед или шалтер...или окислени клеми на акумулатора.... към стартер или шаси...ако акумулатора разбира се ок...или прецакан стартер -свършили четки..тогава и шалтер не мъцва че си взема минуса през тях....много възможности -една повреда...не пали...
Re: Не пали. Пасат В3, 1,8 куб. см, 90 кс, ABS, 1992 г.
Колеги, дайте някой свестен автомонтьор за моя Пасат В3, да е компетентен и същевременно да не е прекалено алчен за мъни, че от моя ми писна. Търпиш, търпиш, ама до време. Разбирач е, но това не стига.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Не пали. Пасат В3, 1,8 куб. см, 90 кс, ABS, 1992 г.
Harrry написа:Колеги, дайте някой свестен автомонтьор за моя Пасат В3,..
Aбе ти пробва ли с нов и читав акумулатор ???
Ето това " Първо си викам, да не е паднал или свършил акумулаторът, че не е първа младост, а и съвсем наскоро бях оставил фаровете (не за пръв път), та се наложи да го зареждам наново." е достатъчно да си купиш нов акумулатор.
- vanesto
- Мнения: 6346
- Регистриран на: Пон 23 фев 2009 16:14
- Автомобил: Octavia 3 FL
- Двигател: DGTE 2018
- Местоположение: Varna
Re: Не пали. Пасат В3, 1,8 куб. см, 90 кс, ABS, 1992 г.
Търси майстор за стартера. Четки, включвател или клеморед. Напиши Франсизкуп в гугъл.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Не пали. Пасат В3, 1,8 куб. см, 90 кс, ABS, 1992 г.
намери колега,съсед или познат дето има мултицет и измерете напрежението на акумулатора преди и по време на опит за запалване на колата
ако е в акумулатора проблема напрежението ще падне под 9-10волта
може да е умряла клетка в акумулатора, тогава от един път спира да пали. а ако си държи 12-13 волта няма да е от акумулатора а по вероятно от клеморед или стартер.
ако е в акумулатора проблема напрежението ще падне под 9-10волта
може да е умряла клетка в акумулатора, тогава от един път спира да пали. а ако си държи 12-13 волта няма да е от акумулатора а по вероятно от клеморед или стартер.
Re: Не пали. Пасат В3, 1,8 куб. см, 90 кс, ABS, 1992 г.
Благодаря за съветите! Оказа се акумулаторът. 7 години и половина не са малко, почти два пъти над нормата. Чудеса не стават. Купих същия - EXIDE PREMIUM 64Ah на еко-цена 135 лв., (2 г. гаранция). Продавачът ми замери тоците, провери за утечки, посъветва ме да сменя релето с четки на алтернатора и да зачистя всички връзки. Доволен съм от него. Реленцето ми излезе 15 лв. на GUCO, немско, сега всичко е ОК.
Повтарям молбата си: ще ми препоръчате ли автомонтьор, от когото сте доволни ?
Повтарям молбата си: ще ми препоръчате ли автомонтьор, от когото сте доволни ?
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Не пали. Пасат В3, 1,8 куб. см, 90 кс, ABS, 1992 г.
Колега, в София имате форумни сервизи (които за съжаление в провинцията нямаме). Опитай с тях.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта