Здравейте, имам пасат б4 от 1996 със климатроник който не иска да работи нормално, вече го разглобих веднъж, ревизирах клапите, смених моторчето което даваше грешка със ново, но продалжава да не иска да духа студено или хладно или пък включва за малко и после пак започва да духа топло на максимум въпреки, че е настроен на максимална настройка - студено.
Въпросът ми е как мога да си сложа далеч по-малко сложната система със жила?
Осъзнавам, че климатика е далеч по-малко екстра от климатроника, но тази сложна и стара система със вакуумчета, моторчета и електроника на 25 години просто не работи нормално и не върши работа. Обновяването и съответно ще струва колкото колата.
Знам, че механизма с клапите и жилата си влиза на мястото на този със моторчетата. Това което не ми е ясно е какво ми трябва от колата донор като окабеляване и нормална работа на компресора и вентилатора за охлаждането.
Благодаря предварително!
пасат б4 от 1996 г. Климатроник към климатик - Как?
-
- Мнения: 114
- Регистриран на: Нед 16 дек 2007 17:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна- кв.Виница
- stefarata
- Мнения: 1907
- Регистриран на: Нед 13 сеп 2009 10:56
- Автомобил: Ford S Max MK1
- Двигател: TDCI
- Местоположение: Карнобат
Re: Климатроник към климатик - Как?
За каква кола ства въпрос? Пусни му една диагностика, но вероятно имаш проблем с модула за управление. Ако е така всчкона всичко ще се охарчиш с максумум 100 лева за друг модул. Тази дето си я замислил според мен е безсмислена и също не евтина и с неясен изход операция
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: пасат б4 от 1996 г. Климатроник към климатик - Как?
Аз съм с климатик и имах подобен проблем. Компресора тръгваше, перките за охлаждане също, но не духаше студено. Оказа се клапана за регулиране на налягането, в компресора. По температурата на тръбите които влизат в компресора може да се разбере дали работи и дали причината е в клапите или нещо друго не работи както трябва.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат б4 от 1996 г. Климатроник към климатик - Как?
Колегата описва друг проблем - дори при настройка на студено, духа макс горещо т.е. не е каквото е навън, както би било при повреда в климатичната инсталация, а макс горещо ... Тази кола или има проблем с контролера или нещо по мотора за топло-студено отново не е наред. Трябва да се види.
Ако решиш да го правиш на климатик, ще ти обясня как става, но не са 1 и 2 неща, защото много от управленията са различни и ел инсталацията няма нищо общо.
Като за начало ти трябва цялото вътрешно тяло от същата кола с климатик , жилата и панела с жилата. Вентилатора вътре май беше същия. Трябва ти тялото да е к-т с датчика за температура на изпарителя (при климатроника на Б 4 той обикновено отсъства вече) и резистора за степените на вентилатора, който е на мястото на твоя електронен. Трябва ти ел инсталацията за вентилацията под таблото и да си я свържеш към бушониерата - отпада допълнителния предпазител за вентилатора при климатроник и ако на позиция 1 има реле, се заменя с такова от колата с климатик. Отвън трябва да се появи датчик за външна температура , който е термоключ и седи при ф-ра за купето и да се преправи инсталацията на пресостата. За модула за управление на компресора и перките (черната кутийка до акумулатора) не съм убеден, но май и той имаше разлики между климатик и климатроник при тези години на Б 4 . Общо взето е това, но аз не бих убил климатроника, за да го направя климатик , предвид че това ще е и по-скъпо от възстановяването на климатроника. Това не са малко части, трябва и таблото да се свали, да се точи и фреона, да се навърже ел инсталацията и т.н. Ако трябва да платиш на някого и да си купиш всичките части, няма да е никак евтино, като теглиш чертата.
Трябва да се види как работи контролера и ел мотора и дали всичко по инсталацията е наред и ще стане ясно защо прави така. Хубавото на тази кола е точно и лошото - стара е, но пък има всякакви части на достъпни цени.
Ако решиш да го правиш на климатик, ще ти обясня как става, но не са 1 и 2 неща, защото много от управленията са различни и ел инсталацията няма нищо общо.
Като за начало ти трябва цялото вътрешно тяло от същата кола с климатик , жилата и панела с жилата. Вентилатора вътре май беше същия. Трябва ти тялото да е к-т с датчика за температура на изпарителя (при климатроника на Б 4 той обикновено отсъства вече) и резистора за степените на вентилатора, който е на мястото на твоя електронен. Трябва ти ел инсталацията за вентилацията под таблото и да си я свържеш към бушониерата - отпада допълнителния предпазител за вентилатора при климатроник и ако на позиция 1 има реле, се заменя с такова от колата с климатик. Отвън трябва да се появи датчик за външна температура , който е термоключ и седи при ф-ра за купето и да се преправи инсталацията на пресостата. За модула за управление на компресора и перките (черната кутийка до акумулатора) не съм убеден, но май и той имаше разлики между климатик и климатроник при тези години на Б 4 . Общо взето е това, но аз не бих убил климатроника, за да го направя климатик , предвид че това ще е и по-скъпо от възстановяването на климатроника. Това не са малко части, трябва и таблото да се свали, да се точи и фреона, да се навърже ел инсталацията и т.н. Ако трябва да платиш на някого и да си купиш всичките части, няма да е никак евтино, като теглиш чертата.
Трябва да се види как работи контролера и ел мотора и дали всичко по инсталацията е наред и ще стане ясно защо прави така. Хубавото на тази кола е точно и лошото - стара е, но пък има всякакви части на достъпни цени.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], Liquid75 и 64 госта