Климатик В3 често спира и тръгва
- Ник никишето
- Мнения: 750
- Регистриран на: Чет 23 фев 2012 22:28
- Автомобил: Golf G60
- Двигател: Pg 1990
- Местоположение: СОФИЯ
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
На моя голф 2 съм с компресор за р134а с нов дехидратор нови о пръстени и промито с препарат на ереком след това минати с етилов спирт , заредих го с 700гр Дюпонт френски фреон и 20%масло ереком с ув духа на Арктика нямам никакви проблеми незнам колко е била пълна с р12 но на манометри си я гласих и май съм сипал малко по малко но д-р колеги работят с некви фреони контрабанда дето нямат сертификати и не се знае какво има вътре
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
За Голф-а - хубаво е, че си го направил като хората, но малко хора ще инвестират такива суми в кола на такава възраст, за съжаление. Повечето хора ги интересува да духне там нещо, колкото да не е без хич и ако може, да стане с минимална инвестиция. Поради тази особеност на пазара, обикновено нито се промива, нито се сменя дехидратор, камо ли нещо повече. В твоя случай ако си намериш и трв за 134 със захват като за твоето (резбови съединения, ако не греша), ще работи още по-добре и ще разтовариш и компресора, защото фреона ще се изпарява напълно. С трв за 12 е малко под въпрос, а щом си в час с нещата, знаеш, че при такава система, се разчита на трв да дозира фреона правилно и да не допуска течна фаза да се върне до компресора. Но ако ти харесва като ефективност, не е проблем и така, разликата в температурата ще е минимална.
За маркучите за съжаление нямаш избор - няма заводски за 134 за този модел , а ако ги препресоваш , ще се разтекат много по-бързо, от колко фреона би ги повредил. С времето започва разпадане на вътрешния слой на маркуча и се отделят гумени парченца, които правят запушвания, но това е след поне няколко години работа със 134. Наблюдавал съм на много коли как им се отразява 134 при система за 12, след години наред работа. Започнат ли да отделят парченца, запушват трв и се набиват по клапаните на компресора и се налага периодично разглобяване на системата.
За Пасата - датчика се сменя без да се маха изпарителя. В изпарителя има отвор с тръбичка и в нея се напъхва тръбичката на датчика, както изпарителя си е в кутията. Съответно без да се маха изпарителя, се издърпва тръбичката от изпарителя и после се напъхва новата.
За маркучите за съжаление нямаш избор - няма заводски за 134 за този модел , а ако ги препресоваш , ще се разтекат много по-бързо, от колко фреона би ги повредил. С времето започва разпадане на вътрешния слой на маркуча и се отделят гумени парченца, които правят запушвания, но това е след поне няколко години работа със 134. Наблюдавал съм на много коли как им се отразява 134 при система за 12, след години наред работа. Започнат ли да отделят парченца, запушват трв и се набиват по клапаните на компресора и се налага периодично разглобяване на системата.
За Пасата - датчика се сменя без да се маха изпарителя. В изпарителя има отвор с тръбичка и в нея се напъхва тръбичката на датчика, както изпарителя си е в кутията. Съответно без да се маха изпарителя, се издърпва тръбичката от изпарителя и после се напъхва новата.
- viksanlg
- Мнения: 894
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Колеги,помагайте! Климатика явно си има собствено мнение.когато карах есента понякога той си се включваше като захладнее или завали дъжд, което за мен е достра странно, а сега си работи постоянно. Това което гледам с един приятел ,който е по тази част има едно реле вътре в гнездо 1 на бушоно табло мисля че беше с номер 33 но несъм сигурен.Другото е две релета черно голямо с номер 90 вътре с две бубини и пълно с електроника и едно по малко с алуминиев корпус с двойна контактна в него. И двете релета се намират на обща планка зад пепелника в таблото. Като разскача релетата ,което и да е, компресора си се включва да работи все едно не са за него,но чрез проззвъняване на кабелите и цветово би трябвало да са за него. Сигурното спиране на компресора става само по два начина единия ако раззкча отвън в двигателното отделение едното от две релета с алуминиеви корпуси също,но релето си работи коректно и не само си щрака, но работи ,защото до него стига 12 волта и за това сработва,което за нас ни говори че управлението идва отдругаде.Втория начин,който пробвахме и установихме дали спира компресора е като извадим кабелите на датчика вътре в изпарителя ,който го спира за да не оббледява изпарителя,но и до него има постоянно захранване 12 волта. И инересното е че ако извадим кабелите на външния датчик (кликсон) ,който мери външната температура не влияе на работата на компресора. Най интересното ,което оставям за накрая като казвам че компресора ми се включва да работи имам предвид ,че наистина ми се включва само той, без да се включва вентилатора ,затова не ми се вярва да е и от бутона за включване на климатика ,защото когато го натисна да си работи все едно по мое желание, то тогава ми се включва и респективно перката на външния вентилаторкакто трябва.
Та сега за да не се вкючва компресора съм извадил релето с алуминиевия корпус вътре в двигателното отделение. Възможно ли е климатика да се управлява от самия компютър или да търся причината другаде.
Та сега за да не се вкючва компресора съм извадил релето с алуминиевия корпус вътре в двигателното отделение. Възможно ли е климатика да се управлява от самия компютър или да търся причината другаде.
- viksanlg
- Мнения: 894
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Това са двете релета зад пепелника ,
а това в моторния отсек. Най лявото което съм пипнал е за работата на компресора,на дясното незнам за какво е. В една тема прочетох , че е за вентилатора,но съм пробвал при включен от мен климатик,като махна релето, вентилатора не спира. Точно върху това ляво от мен реле (което го държа) за компресора като се замери се вижда, че има към него
има захранванее 12 волта и за това то сработва!
- viksanlg
- Мнения: 894
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Климатик В3 често спира и тръгва
Някой да има идеи?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта