Passat b5.5 перка климатик

Техническа и сервизна информация за Passat
DeutscheR
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 12 ное 2013 18:40
Автомобил:
Двигател:

Passat b5.5 перка климатик

Мнениеот DeutscheR » Нед 03 май 2020 17:26


Колеги, вярно ли е че като цъкна auto , трябва да тръгва компресора веднага и да се върти и перката на климатика( температурата вън е около 15+ градуса) ? Защото като зареждаха фреон ми казаха, че не ми тръгва 1-ва степен и след време директно включва 2-ра. Та можело да си отиде компресора така и им било слабо място на пасатите :gruebel Иначе направих теста и ми изписва 444 0 климатроника.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat b5.5 перка климатик

Мнениеот radotom » Нед 03 май 2020 18:32


Да, вярно е.
И за перката, и за компресора


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat b5.5 перка климатик

Мнениеот Zdravko Zankov » Нед 03 май 2020 20:47


Голямата перка е виско. Малката е електрическа.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19560
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Passat b5.5 перка климатик

Мнениеот radotom » Нед 03 май 2020 23:04


Е така, де! :icon_lol
Той казва, че включва директно на 2-ра степен - предполагам, че говори за малката перка.


DeutscheR
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 12 ное 2013 18:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b5.5 перка климатик

Мнениеот DeutscheR » Вто 05 май 2020 18:57


А проблема от датчик или реле, или четки на перката е, някой има ли някаква информация?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat b5.5 перка климатик

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 05 май 2020 19:44


На 99% перката е с изгоряла първа степен. Което е често срещано явление.


DeutscheR
Мнения: 12
Регистриран на: Вто 12 ное 2013 18:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b5.5 перка климатик

Мнениеот DeutscheR » Вто 05 май 2020 20:48


Как може да се ремонтира ?


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat b5.5 перка климатик

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 05 май 2020 23:30


Може би може да се ремонтира. Моята я смених с нова.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat b5.5 перка климатик

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 06 май 2020 6:33


Тази перка има и резистор, има и управление и може и те да са изгорели. Трябва да се пробва, иначе всичко се ремонтира, дори и перката


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat b5.5 перка климатик

Мнениеот zfa159 » Сря 06 май 2020 18:00


При този модел перката е обикновен ел мотор с два кабела. Степените се реализират с външен резистор и той си е отделен елемент с отделен парт номер. Предвид, че перката си работи на поне една степен, значи, че самата перка е изправна и няма за какво да се прави или сменя тя.
Двете степени са на общ предпазител, който явно е здрав, така че остават няколко други варианта - прекъснал резистор, повредено реле за1-ва степен или грешно кодиран контролер на климатроника .
Когато кодировката е грешна (примерно модула е сменян и е кодиран за голф 4) , не пуска перката. Релето се намира на бушониерата под таблото, при педалите. Резисторът се намира в зоната под левия фар, на рога на колата. Не рядко гният и кабелите при резистора.
2-ра степен се пуска от пресостата , като той подава сигнал към релето за 2-ра степен и тогава е без значение как е кодиран контролера. Хората често сменят контролерите, които са еднакви между голф 4 и пасат б 5.5 , но кодировката и начина на управление на компресор и перки при двете коли, са съвсем различни .



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 200 госта