Колеги, не успях да намеря информация с търсачката, така че отварям тема.
Автомобилът е passat B5.5, 2004 г., 2.8L AMX, газ/бензин. От вчера колата губи страшно много антифриз, направо си тече. Миналата сутрин светна лампата и долях около 1 литър течност. След около 50 километра отново светна лампата. Долях още около литър и забелязах, че по кората (отдолу на мотора) се стича течността. Тази сутрин отново беше загубила около 1 литър. Прави ми впечатление, че изтича приблизително едно и също количество. Преди време, при смяна на маслото в сервиза, забелязах, че има теч, но беше сравнително малък. Мисля, че с майстора установихме (проследихме пътя на течността), че е от тройник, до който няма достъп с ръка, каквото и да се разглоби отгоре. Човекът каза, че според него трябва да се извади двигателя, за да се ремонтира, колкото и да е абсурдно. Съответно не се нави да го прави, тъй като беше изостанал с доста други коли и така остана. В допълнение имам теч и на масло, което видимо е от лявата глава на двигателя и мисля, че е от гарнитурата на капака на клапаните. Възможно е и самия теч на масло да е предизвикал проблема с антифриза, ако е капал по тръбите върху тройника, например (така поне аз си мисля, може да е съвсем друго нещо).
Въпросът ми е:
1. дали наистина ще се наложи сваляне на мотора, за да се изчисти проблема с антифриза, някой сблъсквал ли се е с такъв проблем при 2.8 AMX?
2. ако следва да се извади двигателя, какво друго мога да сменя превантивно (така и така ще се вади)?
3. познавате ли/препоръчвате ли майстор в София, който би свършил работата?
Благодаря на отзовалите се.
Passat B5.5, 2004 г., 2.8L AMX, газ/бензин,теч на антифриз и масло
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5, 2004 г., 2.8L AMX, газ/бензин,теч на антифриз и масло
Щом имаш газ, вероятно си тече точно от газовите преходи. Щом са сложени, значи могат да се достигнат за ремонт.
Не помня вече какво беше налягането на охладителната система, но е по-голямо от нормалните коли.
Затова е често срещан проблем.
За този проблем ти трябва газаджия с яки скоби.
Вероятно мястото е преди входа на тръбите към купето (парното).
Работи се отдолу.
Относно маслото:
Вероятно са тапите на главите.
Има доста писано за тях.
Свалят се капаците на главите, сменят се гарнитурите на капаците.
Вероятно е добра идея да съчетаеш двата ремонта, защото може да има място за работа и по газаджийските неща.
Намери си ти яки скоби.
Не помня вече какво беше налягането на охладителната система, но е по-голямо от нормалните коли.
Затова е често срещан проблем.
За този проблем ти трябва газаджия с яки скоби.
Вероятно мястото е преди входа на тръбите към купето (парното).
Работи се отдолу.
Относно маслото:
Вероятно са тапите на главите.
Има доста писано за тях.
Свалят се капаците на главите, сменят се гарнитурите на капаците.
Вероятно е добра идея да съчетаеш двата ремонта, защото може да има място за работа и по газаджийските неща.
Намери си ти яки скоби.
Re: Passat B5.5, 2004 г., 2.8L AMX, газ/бензин,теч на антифриз и масло
Първо да ти благодаря за отговора.
Има логика, ако е газаджийска работата, да има вариант да се бърка.
Има логика, ако е газаджийска работата, да има вариант да се бърка.
Re: Passat B5.5, 2004 г., 2.8L AMX, газ/бензин,теч на антифриз и масло
Колеги, малко актуализация на темата. Имаше две тотално разхлабени скоби на тройника. Намерих из форумите читав газаджия (Миро - на улица Веслец 67 в София). Там се справиха с тройника с повечко разглобяване, но без демонтаж на мотора, мисля че нямат и възможност за това. Супер отношение, бързо го направиха и нормална цена ми взеха.
Относно теча на масло, в специализиран сервиз за ВАГ измиха двигателя и се установи, че маслото е капало върху маркучите на охладителя на маслото, което е отворило дупка и от там също капе антифриз. Така че антифриз губи и от там. Сменят се с оригинални, лесно доатъпни са, ремонтът не е скъп. Самият теч на масло си е от гарнитурите на капаците на клапаните, тапите и уплътненията на валовете (полумесечните). Задължително сменяйте с оригинални. На ме не ми допадна цената, която ми обявиха в самия сервиз. Иначе след справка в Порше, гарнитурите ги доставят за 2-3 дни и струват около 140-150 лева на глава с ДДС. Така че задължително нови. Афтърмаркет едва ли ще изкарат и 30 000 км. Намерете майстор, който знае как се сменяват тия гарнитури. Затягат се по определен ред и с определена сила, посока, слага се на определени места термоустойчив силикон и т.н. Ако си вземете оригинални гарнитури за 300 лева за двете глави и не се монтират правилно, пак ще тече от тях.
Сменяйте задължително и маркучите на картерните газове. Не знам дали се продават отделно или е с клапата. Мисля че преди време ми бяха казали за клапа и маркучи 150 лв. (Не от Порше).
На последно място има и един метален капак под колекторните тръби (в средата между двете глави). В друга тема колега с този мотор беше написал че е хубаво да се смени. Намирам го за 30 лв.
Още не съм правил ремонта, но като го направя ще пиша. Мисля че до 1000 лева ще се случат нещата.
За полумесечните тапи се сваля ангренажа и валовете, така че който ще сменя ангренаж да сменя и тапите на валовете, абе направо целия комплект гарнитури на капаците.
Относно теча на масло, в специализиран сервиз за ВАГ измиха двигателя и се установи, че маслото е капало върху маркучите на охладителя на маслото, което е отворило дупка и от там също капе антифриз. Така че антифриз губи и от там. Сменят се с оригинални, лесно доатъпни са, ремонтът не е скъп. Самият теч на масло си е от гарнитурите на капаците на клапаните, тапите и уплътненията на валовете (полумесечните). Задължително сменяйте с оригинални. На ме не ми допадна цената, която ми обявиха в самия сервиз. Иначе след справка в Порше, гарнитурите ги доставят за 2-3 дни и струват около 140-150 лева на глава с ДДС. Така че задължително нови. Афтърмаркет едва ли ще изкарат и 30 000 км. Намерете майстор, който знае как се сменяват тия гарнитури. Затягат се по определен ред и с определена сила, посока, слага се на определени места термоустойчив силикон и т.н. Ако си вземете оригинални гарнитури за 300 лева за двете глави и не се монтират правилно, пак ще тече от тях.
Сменяйте задължително и маркучите на картерните газове. Не знам дали се продават отделно или е с клапата. Мисля че преди време ми бяха казали за клапа и маркучи 150 лв. (Не от Порше).
На последно място има и един метален капак под колекторните тръби (в средата между двете глави). В друга тема колега с този мотор беше написал че е хубаво да се смени. Намирам го за 30 лв.
Още не съм правил ремонта, но като го направя ще пиша. Мисля че до 1000 лева ще се случат нещата.
За полумесечните тапи се сваля ангренажа и валовете, така че който ще сменя ангренаж да сменя и тапите на валовете, абе направо целия комплект гарнитури на капаците.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Passat B5.5, 2004 г., 2.8L AMX, газ/бензин,теч на антифриз и масло
На прав път си...
viewtopic.php?p=4051338#p4051338
Не разбирам за какви полумесечни тапи говориш, може аз навремето да съм пропуснал да ги сменя.. Със сиурност в линка, който съм ти дал, не са сваляни ангренаж и валове.
viewtopic.php?p=4051338#p4051338
Не разбирам за какви полумесечни тапи говориш, може аз навремето да съм пропуснал да ги сменя.. Със сиурност в линка, който съм ти дал, не са сваляни ангренаж и валове.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B5.5, 2004 г., 2.8L AMX, газ/бензин,теч на антифриз и масло
Говори за уплътненията на разпределителните валове към ангренаж.
Вече не помня, но те май бяха комплект с гарнитурите.
Излишно е да се взимат гарнитури на такива цени.
Вече не помня, но те май бяха комплект с гарнитурите.
Излишно е да се взимат гарнитури на такива цени.
Re: Passat B5.5, 2004 г., 2.8L AMX, газ/бензин,теч на антифриз и масло
Да на разпределителните. Колега, не мисля че това е комплекта за 2.8. Виж: https://www.autopower.bg/%D0%B3%D0%B0%D ... 19855.html
Относно дали си заслужава да се купуват оригинални, така ме посъветваха в диброс.
Относно дали си заслужава да се купуват оригинални, така ме посъветваха в диброс.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: asasho и 41 госта