Свързани теми:
Passat B8 - обща информация - собствениците на такива автомобили дискутират обща информация за колата. Темата не е за решаване на технически проблеми.
Обща тема за избор на Passat B8 - тема, в която могат да се задават въпроси и да се дискутира най-подходящата комбинация според необходимостта на всеки
раздел Passat - технически форум, в който в отделни теми се дискутират технически проблеми.
1. Външен вид - какви са разликите във външността между Trendline / Comfortline / Highline ? За R-line също.
drv написа:За разлика от стария модел, в новия модел при comfortline хромираните лайсни около стъклата и гланцираните B и C колони са стандартни. Външно разликата с highline остават хромираните лайсни по праговете. Задните светлини ниво 2, хромираните рейлове при комбито и джантите могат да се получат с доплащане към comfortline.
При комбито надлъжните греди вече са от т.нар. Flush rails – т.е. залепени за покрива – както при повечето „премиум“ автомобили. При trendline и comfotline те са в черен цвят като срещу доплащане могат да бъдат хромирани каквито са серийно при highline. Това което ми направи впечатление е, че от VW не предлагат напречни греди за хромирания вариант – струва ми се, че хромираните са повече с декоративна цел отколкото за товарене. Аз реших да си остана с черните тъй като често слагам багажник.
Друго особено на покрива е, че GPS антената също е черна независимо от цвета на автомобила (идеално се връзва с черните рейлове на покрива).
Гуми/джанти
Тука нещата са като в стария модел – Trendline 16” стоманени, Comfortline 16“ алуминий, Highline 17” алуминий.
И тук идва едно от разочарованията ми от колата – при 16“ките колата идва с гуми с намалено съпротивление – ContiEco Contact 5. Цялата идея за тези гуми според мен е пълна глупост и прах в очите. Вероятно ще спестят 50-100 лв. от гориво за няколко десетки хиляди километри, но на цената на значително намалени резерви от сигурност при аквапланинг и спиране на мокро (което показват и тестовете които четох за тези гуми). За съжаление няма как да поръчаш колата с други гуми освен да доплатиш около 1000 лв. за 17“-ки (които си идват с премиум гуми Continental) които обаче имат други недостатъци.
Самите гуми на новия модел са по високи (и с различни съотношения) и затова не мога да си взема 17“-ките от старата кола за което ме е яд. Както и да е за момента съм с „икономичните“ 16“ки и ако наистина са толкова зле ще ги сменям. Когато добия повече впечатления ще пиша.
Цветове
При B8 не се предлага практичния и красив светлокафяв металик (Кашмир) тъй, че моята я поръчах синя. Когато имам време и мерак ще я снимам – но със сигурност снимките на колегата от представянето на колата в Италия ще са по добри.
VW са добавили два ексклузивни цвята за които надценката е по висока отколкото за нормалния металик – бяла перла и тъмно червен. Тъмно червения е много красив според мен. Учудващо за мен и светлосивия металик също стои много добре.
За съжаление от VW вече искат доплащане и за нормалния бял цвят.
Страничните огледала
вече се прибират автоматично като заключиш колата. За разлика от B7 тук те се извъртат и нагоре. Вграденото в тях осветление е LED и свети по – силно от преди.
2. Фарове и стопове - колко вида фарове и стопове има? Има ли различни комбинации на фар и стоп?
drv написа:Разликите отпред започват да стават по ясни когато се добавят LED фаровете (Ниво 1 или 2) – те добавят и хромирана лайсна на предния капак която променя значително визията (визулно снижава центъра на тежестта :) )особено когато се сравняват на живо а не на снимка.
В ниво highline или с доплащане при по нсиките нива има задни светлини ниво 2 които имат и съвсем различна светлинна сигнатура и при натискане на спирачките – светлината от две хоризонтални линии се превръща в три вертикални, което има много силен сигнален ефект за каращия отзад.
Светлини предни:
Халогенни - стандартно
LED ниво 1 – с доплащане, с рефлекторна технология (без да са завиващи и без пръскалки) – т.е. като халогенки само че с диодни крушки.
LED ниво 2 – с доплащане над ниво 1, с прожекторна технология завиващи и с пръскалки. Тези фарове светят по-силно и имат много красиви дневни светлини с двойно ‘C’ едно в друго.
Бих искал да обърна внимание на тези които ще си купуват кола, ниво 1 и ниво 2 са по различна технология – разликата не е само във завиването и пръскалките.
Аз лично си поръчах ниво 2 и въпреки, че имах притеснения, че ще светят по-слабо от ксенона на стария модел се оказа, че не е така. Светлината е по силна (прави ми впечатление, че винаги светят и 4-те фара-т.е. няма разделение къси / дълги) и по бяла, цветовете са някакси по реални, въпреки, че отстрани изглежда че светят по –синьо. Осветлението в завой при ниска скорост е в пъти по добро отколкото при B7. При стартиране на автомобила на тъмно минава процедура по калибриране (раздвижване) на фаровете – външните се движат във всички посоки а вътрешните само нагоре надолу. Това ме навежда на мисълта че вътрешните се използват като дълги. Моите фарове са в комбинация с "Dynamic Light Assist" (по-просто казано - автоматични дълги) – не знам дали начина на светене е същия и без нея.
Светлини задни:
Ниво 1 – стандарт – лед е стоп светлината
Ниво 2 – highline - напълно LED, тъмно червени, с разграфени секции и със сменяща се сигнатура. Тези светлини не само правят автомобила по красив, но имат и много важна функция за безопасност, тъй като светването на стоповете ще изостри повече вниманието на разсеяния водач отзад.
Ниво 2 - R line - напълно LED, но затъмнени несветещите сегменти (ляво R-line, дясно Highline): интересното е, че не са взаиомозаменяеми - нужни са преходни кабели
3. Има ли връзка между двигател и ниво на оборудване?
4. Комбинации между двигател и скоростна кутия? Има ли кутии, които трябва да се избягват и двигатели, които трябва да се избягват?
5. 4motion задвижването - с кои двигатели и трансмисии се предлага. Също и с кои нива на оборудване.
6. Мултимедия и арматурно табло - при кои модели мултимедията има Apple CarPlay? Това май е екстра, която я няма от самата поява на модела, а идва по-късно. Виртуалният кокпит (стрелките са дигитални и всичко пред волана е дисплей) е ясно, че може да се поръчва от самото начало, защото си го спомням на представянето на колата в местния дилър.
dadastar написа:Услугата CAR NET на VW е платена. Ако навигацията на твоя автомобил е "Discover Pro" (за другите не зная), то като бонус получаваш CAR NET за срок от една година и пет безплатни ъпдейта на картите за цяла Европа (излизат на около шест месеца). Регистрацията за CAR NET се прави на следният линк: https://www.volkswagen-car-net.com/port ... b/bg/login След като попълниш всичко, системата ти дава код, който трябва да въведеш в автомобила. За целта той трябва да е запален и да има връзка с интернет (най-лесно на някоя бензиностанция с Wi-Fi).
По отношение на интернета, аз не използвам нета от телефона ми. Сложил съм SIM карта за пренос на данни в слота в жабката и съм направил следните настройки: MENU/NETWORK SETINGS/DATA CONECTION - ON.
Този интернет можеш да го разпратиш до устройствата на пътниците чрез Hot Spot-a на автомобила: MENU/WLAN SETUP/HOTSPOT(WLAN) SETINGS/SECURITY LEVEL - NO SECURITY LEVEL.
Лого на радиостанциите трябва да изтеглиш от интернет и да ги запишеш на флашка или карта. Слагаш носителя в колата, влизаш в настройките на радиото, избираш функцията за присвояване на лого, маркираш станцията и посочваш източника и съответния файл.
Надявам се да съм ти бил полезен.
Поздрави
7. Асистенти - тук виждам, че комбинациите са много, но ще изброя някои от по-съществените, които на мен са ми нашправили впечатление, че може да съществуват:
- Динамичен круиз контрол със следене на автомобила отпред
- Аварийно спиране при изскочил на пътя човек
- Разпознаване на знаци (Sign assist)
- Паркиране - 360-градусова камера / камера за заден ход / парктроник със звуков сигнал
- Парк пилот
- Lane assist - следене на лентите
- Light assist - автоматични къси / дълги - как стои въпроса при лед фаровете? Има ли матрични лед фарове при Пасат B8?
Това първо мнение ще го ползвам, за да добавям информация - всеки, който има какво да одбави или коригира е добре дошъл