Passat 3B2 2000г. ATJ - проблем с климатроника

Техническа и сервизна информация за Passat
bobotashev
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 31 май 2020 20:32
Автомобил:
Двигател:

Passat 3B2 2000г. ATJ - проблем с климатроника

Мнениеот bobotashev » Нед 31 май 2020 21:35


Здравейте колеги,
драмата с климатроника започна още като взех колата - не работеше. 2 години така си карах, ама накрая стигнах и до ремонт на климатроника.
Майстора с 300 зора успя да отвие гайките на дехидратора(откъдето изпускаше системата), успя да го напълни и сега с тази система уж няма проблем.
Оттук почват другите проблеми - по думите на майстора, пък и като чета е прав, при включване на климатроника трябва да се пусне и компресора и ел. вентилатора. При мен не се включва нито едно от двете, НО когато колата тръгне и развие над 20км/ч компресора се включва и започва да духа студено.

По диагностика - никакви грешки по климатичната система. Нито за налягане, нито за температурни сензори, нито дявол.

Релето за компресора - 267 се включва след като подмина 20км/ч. Проверени са всички бушони и релета и за компресора и за ел. вентилатора(за двете скорости), както и самия вентилатор - всичко е здраво.
Перката не я включва при никаква ситуация, дори на първа скорост. Предполагам за 2 скорост трябва да стане малко по-топло навън.

Пробвах и с друг модул за климатроника(свалено от Голф, наложи се прекодиране за да излезе на правилния пин управлението за релето на компресора) - поведението е абсолютно същото. => не е модула за управление на климатроника.

С лайв дата проверих какво казва модула на климатроника - за работата му трябват скорост на двигателя и на колата. Под 20км/ч казва че му липсва тази данна и отказва да включи. Веднага след като мина 20км/ч започва да чете реалната скорост на колата и компресора се включва. (нямам проблеми със скоростомера, от други канали виждам скоростта на колата и под 20км/ч)
При голфа, с чийто климатроник модул правих тестовете, под 20км/ч показва че данната си е ок и всичко работи както си трябва - перки, компресори.

Та... въпросите ми са два:

1. Данните за скорост на колата, явно се маскират под 20км/ч откъдето идват - има ли опция и каква е тя да махна тази маска. И изобщо може ли проблема с тази данна да е друг?
2. Възможно ли е ел. вентилатора да се включва само когато има нужда (над някаква температура на радиатора) или да търся друг проблем?

Надявам се да съм уцелил раздела и да не дублирам тема, опитах се да открия някой с подобен проблем, но не успях.

Поздрави на всички и благодаря на отзовалите се! :)




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12794
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat 3B2 2000г. ATJ - проблем с климатроника

Мнениеот Zdravko Zankov » Пон 01 юни 2020 20:00


Свържи се с тия момчета.
viewtopic.php?f=13&t=44549


bobotashev
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 31 май 2020 20:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 3B2 2000г. ATJ - проблем с климатроника

Мнениеот bobotashev » Съб 13 юни 2020 18:39


Здравейте,

малко ще обновя. Първо благодаря на колегата, който ми даде контакти на юнаци от сервиз. Не съм се свързвал с тях.

След кратко проучване установих, че за да работи климатроника, има нужда от няколко сигнала - vehicle speed (с каква скорост се движи колата) и engine speed (оборотите на мотора). При мен липсваше engine speed сигнала. Явно и това е причината компресорът да се включва след като се движа над определена скорост - модула приема че за движение над тази скорост мотора работи. Данните за липсващи сигнали се виждат в лайв дата на вагкома, там видях че под 20км/ч ми дава engine speed - off.
Сигналът за engine speed не го знам от къде идва, но предполагам или от клъстъра или ECU. При мен този сигнал стоеше ниско, нямам идея защо. Докато открия от къде да го дръпна го излъгах.
Как го излъгах? - сглобих модулче, което след като дам на контакт изчаква определено време и започва да генерира сигнал подобен на engine speed сигнала - 0-12V, правоъгълен. Честотата му зависи от скоростта на мотора, а коефициента на запълване е 50%. Аз лично направих модулчето да дава постоянно 500Hz, но и 1kHz също работи :) Аутодатата казва, че на idle обороти е около 100Hz, но се запасих. Схемата на модулчето и кода мога да го споделя ако на някой му трябва.

Относно перката - сега след като климатроникът получава всички необходими сигнали и пуска компресора дори автомобилът да не се движи, би трябвало да включва и перката на първа скорост. Разгледах схемата на тоците и се оказа, че скоростите се правят от една плочка, намираща се точно под левия рог.
Тия пасати явно са с 3 скорости и съответно 3 терминала. Плочката представлява 2 резистора, доста мощнички (може би около ~300W). От едната им страна стоят 3 релета (намират се под волана зад кората, на втория панел зад основния), а отдругата страна е вентилаторът. През терминалите на релетата проверих този резистор (очаква се да е около ~1ом) но при мен лично всички вериги бяха отворени => резистора най-вероятно е изгорял.
Сега вентилаторът цикли - включва се на максимална степен и се изключва. Това е постоянно, докато колата стои на едно място и климатикът работи. Това как се случва? - освен ECU-то, има 2 терморелета, които се затварят при определени температури и могат също да контролират на коя скорост работи перката. При мен явно когато се вдигне температурата на радиатора на климатика се включва това, което пуска перката на максимална скорост (максималната скорост не минава през резистора и за това работи). След като падне температурата релето отваря и гаси вентилатора.
Все пак си намерих въпросния резистор и тези дни се надявам да стигна да го сменя. За целта трябва да сваля кората и да бръкна отдолу. Мисля че трябва да има достъп когато легне човек под колата.
Принципно сега имам климатик, но се опасявам системата да не пренадуе и да спука някъде поради липсата на постоянно принудително обдухване.

Ще обновя темата след като сменя и резистора :)

Поздрави на всички


bobotashev
Мнения: 6
Регистриран на: Нед 31 май 2020 20:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat 3B2 2000г. ATJ - проблем с климатроника

Мнениеот bobotashev » Нед 05 юли 2020 17:29


Здравейте,

обновявам. След смяната на резистора вентилаторът работи на всички скорости.
Оказа се че входът на модула на климаторника за сигнала на какви обороти е двигателя е сравнително нискоомен, може би около 10ком, така че ми се наложи и лека преработка на модулчето, което симулира оборотите на двигателя.

За сега всичко работи както трябва, с изключението че ми прави прословутия проблем с външната температура. Ама това вече е друга тема.

Поздрави на всички! :))



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: batteto.1984 и 217 госта