Пробвал съм на голфа 2.0 АГГ и разлика няма.Дали 95,дали 100,дали ви-пауър от шел,все тая.Вървежа си е същия,разхода също.
Обаче преди години когато карах една жигула 1.2 съм си правил експеримент като млад меринджей,и разлика се усещаше моментално.Тогава дъртите ми викаха,ще и стопиш буталата.Аз естествено не ги слушах и си сипвах да видя какво ще стане.Определено вървеше много по леко и разхода беше по-добър.
За мен поне е безмислено да наливам 100 октана,за тия пари ще се возя на газ 2-пъти повече.
Пасат 97г 1.6 101 к.с. - mога ли да му наливам спокойно 100 октанов бензин?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Пасат 97г 1.6 101 к.с. - mога ли да му наливам спокойно 100 октанов бензин?
Компа на колата прави адаптации според горивото. Ъгъл на запалване, впръскване и т.н.
Очаквания резултат е нищо да не се промени, освен колата да регулира нещата.
Нито съществено ще върви по-добре, нито икономия ще има.
Това за инжекциони и повечето моноинжекции. За карбуратора - там се наглася за вид гориво и ще има отрицателна разлика даже.
Може да върви по-зле, докато не се настрои карбуратора. Може и малко по-добре.
Ако смениш на карбуратора горивото с такова със значителна разлика ще върви, но в различен режим.
Неочаквани са последствията.
Очаквания резултат е нищо да не се промени, освен колата да регулира нещата.
Нито съществено ще върви по-добре, нито икономия ще има.
Това за инжекциони и повечето моноинжекции. За карбуратора - там се наглася за вид гориво и ще има отрицателна разлика даже.
Може да върви по-зле, докато не се настрои карбуратора. Може и малко по-добре.
Ако смениш на карбуратора горивото с такова със значителна разлика ще върви, но в различен режим.
Неочаквани са последствията.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Пасат 97г 1.6 101 к.с. - mога ли да му наливам спокойно 100 октанов бензин?
stefan4o написа:Добре де, аз освен карбураторите с механичен аванс и моноинжекционите без детонационен датчик не се сещам за други, които да НЕ са предвидени? :) Можеш ли да ме обориш в това мое твърдение?
Далеч не всички инжекциони ползват детонационен датчик. А някои дори въобще не управляват запалването.
Иначе в общия случай нещата стоят така.
За да получим по-голяма мощност, трябва налягането през такта "горене" да е по-голямо.
При един и същи двигател, само с промяна на горивото, това може да се получи, когато горивото е по-калорично. Т.е. при изгарянето на същото количество, се получава по-голямо количество топлина, поради което и налягането в такта горене се повишава.
Звучи много просто, ако нямаше и подробности.
В наши дни октановото число може да се повиши сравнително изгодно с добавки, но това не повишава значително калоричността на горивото(разбира се има изисквания по стандарта, които все пак трябва да се изпълняват).
От друга страна, когато горивото е все пак по-висококалорично, то гори малко по-бавно. Съответно за да се извлече максимална полза от повечето получена топлина, трябва и настройките на двигателят, най-малкото на запалването му, да се променят. Някои го могат, други не.
Икономичността също се подобрява при тези, които го могат, макар и повече на теория, защото на практика като върви повече, не се кара по абсолютно същия начин. Отделно и разликите не са чак много големи, дори когато всички фактори за реализирането им са налице(гориво, умен двигател), а на практика далеч не винаги е така.
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Пасат 97г 1.6 101 к.с. - mога ли да му наливам спокойно 100 октанов бензин?
Единственото решение е по-мощен мотор на тоя пасат, така и разхода ще е по малък а вървежа в по-голям
- stefan4o
- Мнения: 19148
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Пасат 97г 1.6 101 к.с. - mога ли да му наливам спокойно 100 октанов бензин?
cecoa1 написа:stefan4o написа:Добре де, аз освен карбураторите с механичен аванс и моноинжекционите без детонационен датчик не се сещам за други, които да НЕ са предвидени? :) Можеш ли да ме обориш в това мое твърдение?
Далеч не всички инжекциони ползват детонационен датчик. А някои дори въобще не управляват запалването. Говорим за 20г. или по-млади коли вече. Другите са в друга категория отдавна.
Стига бре, човек. 2020 сме вече. Няма ги механичните инжекции.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Пасат 97г 1.6 101 к.с. - mога ли да му наливам спокойно 100 октанов бензин?
Принципен е въпроса за инжекционите, затова ще отговоря, макар и вече да не е баш по темата.
Да, от над 20 години няма инжекционите за които споменах, както също ги няма и споменатите карбуратори и моноинжекциони. Но нямах предвид механичните инжекциони. Просто разнообразието от тези системи е голямо - има дори механични инжекциони с управление на запалването, както и многоточкови и моно с ел.дюзи, при които пък не се управлява запалването. Има и многоточкови дори без дебитомер.
В случая въпросния 1,6 от темата има всичко, включително и датчик за детонациите, но както казах, много са факторите за да има ефект от високоостанов бензин.
Да, от над 20 години няма инжекционите за които споменах, както също ги няма и споменатите карбуратори и моноинжекциони. Но нямах предвид механичните инжекциони. Просто разнообразието от тези системи е голямо - има дори механични инжекциони с управление на запалването, както и многоточкови и моно с ел.дюзи, при които пък не се управлява запалването. Има и многоточкови дори без дебитомер.
В случая въпросния 1,6 от темата има всичко, включително и датчик за детонациите, но както казах, много са факторите за да има ефект от високоостанов бензин.
-
- VW експерт
- Мнения: 12794
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Пасат 97г 1.6 101 к.с. - mога ли да му наливам спокойно 100 октанов бензин?
С бензин от цистерната, която зарежда бензиностанция, плюс добавка от тубата,сипана на око, изгорих изпускателен клапан на четвърти цилиндър. На Лада 2105,ма па как върнеше....
Re: Пасат 97г 1.6 101 к.с. - mога ли да му наливам спокойно 100 октанов бензин?
Пасат от тези тодини, с 1,6 бензинов мотор, съм сигурен, че е с олуфтавели сегменти, с каквото щеш го наливай, почти все тая е. Важи лафа: имал си бол пари дал си. За колкото и запазена кола да говорим, едав ли е като някой от екземплярите на Аутобилд които са на 30-40 години и на 20000 - 30000 км. Лично аз имах Голф 3 от тези години, много запазен на външен вид, 1,6 АФТ с адски луфт в буталата , но вървеше и палеше някак си, маслото, със сменени гумички на клапаните след няколко стотин километра ставаше черно като на дизелов мотор, освен това и го гореше яко. Извод: машината си е доста стара и експлоатацията си казва думата.
-
- Мнения: 58
- Регистриран на: Пон 01 авг 2011 10:38
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: gabrovo
Re: Пасат 97г 1.6 101 к.с. - mога ли да му наливам спокойно 100 октанов бензин?
Двигателят му е перфектен. Няма никакъв разход на масло. Работи много тихо. Надявам се и със следващата кола да случа като с него. Да слаб му е мотора за тоя кош, няма съмнение. Не мисля , че като му налея 100 октана ще има някаква осезателна разлика. Просто ме интересуваше по принцип проблем ли е за него.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 184 госта