Привет.
Забелязвам от известно време едно метално чукане при потеглян, но не винаги. Когато колата е под наклон примерно и иска повече зор, за да потегли се получава едно причукване, предимно отдясно се чува. Шумът е едно чукане метал в метал, заподозрях тампони на кутията и двигателя - смених ги, но няма промяна. Понеже това се получава предимно, когато е много топло или е загряла колата - смених съединител и маховик с чисто нови LuK - никаква промяна. Носачите също не са.
Помислих за карета, но още не съм стигнал до тях. Може ли да са те? При потегляне с навит волан в двете посоки не предизвиква никакъв шум. Понякога се чува и едно като пукане, когато с ниска скорост завие много рязко надясно.
Какви са симптомите на вътрешно каре и как се хващат? Благодаря предварително
Passat AVF - чука при потегляне (сменени маховик, тампони и носачи)
Re: Passat AVF - чука при потегляне (сменени маховик, тампони и носачи)
Симптомите на вътрешно каре са 1 тропане 2тресене при ускорение и вибрация във волана (това мисля че е ако вече тотално се е разбило)
Re: Passat AVF - чука при потегляне (сменени маховик, тампони и носачи)
Също и метално чукане в момента на зацепване на съединителя при тръгване и/или при сменяне на предавките.
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: Passat AVF - чука при потегляне (сменени маховик, тампони и носачи)
Звучи точно като да е това проблемът, майсторът ми обаче твърди, е много трудно може да хване вътрешно каре. Визуално разбира ли се и възможно ли е да се смени само едното или е добре и двете?
Re: Passat AVF - чука при потегляне (сменени маховик, тампони и носачи)
А при каква скорост или няма значение?Rtt T написа:Симптомите на вътрешно каре са 1 тропане 2тресене при ускорение и вибрация във волана (това мисля че е ако вече тотално се е разбило)
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: Passat AVF - чука при потегляне (сменени маховик, тампони и носачи)
Само при потегляне или при мнооого ниска скорост при много рязко навиване на десен волан. В движение няма никакъв проблем, нито при превключване, нито при завиване. Също така при пълен волан няма никакво свирене, нито пък при потегляне с пълен волан.
Всъщност сега се сещам, че миналата седмица като карах по магистрала с по-остри завои установих леко виене при десен завой, но това мислех че е просто лагер?
Едит: Вибрации във волана има леки на празен ход, но и това мисля, че е нормално предвид годините и пробега :) При движение няма проблем.
Всъщност сега се сещам, че миналата седмица като карах по магистрала с по-остри завои установих леко виене при десен завой, но това мислех че е просто лагер?
Едит: Вибрации във волана има леки на празен ход, но и това мисля, че е нормално предвид годините и пробега :) При движение няма проблем.
Re: Passat AVF - чука при потегляне (сменени маховик, тампони и носачи)
Вътрешното може да се провери като се хване полуоската и с въртеливо движение на китката напред назад се лашка и се гледа дали има луфт спрямо часта към скоростите. Също се клати и аксиално близо до карето и пак се гледа за луфт.
Re: Passat AVF - чука при потегляне (сменени маховик, тампони и носачи)
Благодаря, @teodorpc. Имам малко съмнения в каретата, понеже скоро сваляха полуоската ми и ще ги проверя
-
- Мнения: 867
- Регистриран на: Вто 26 яну 2016 21:30
- Автомобил: АУДИ А4 Б6
- Двигател: AVF
- Местоположение: Плевен
Re: Passat AVF - чука при потегляне (сменени маховик, тампони и носачи)
Патил съм си от вътрешни карета.Тебтерсат като небалансирана гума примерно от 80 до 100 км или някакъв друг диапазон.По завои и тема подобни не чукат.Разликата между небалансирана гума и вътрешни карета е че когато изпадне в резонанс ако е гума когато изключиш от скорост гумата продължава да тресе а когато е каре спира да тресе.
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat AVF - чука при потегляне (сменени маховик, тампони и носачи)
Ако притракването е при потегляне/спиране, при смяна на предавки, понякога се крие във вътрешен накрайник кормилен
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat AVF - чука при потегляне (сменени маховик, тампони и носачи)
Провери и тампоните на скоростната кутия.
Re: Passat AVF - чука при потегляне (сменени маховик, тампони и носачи)
rld написа:А при каква скорост или няма значение?Rtt T написа:Симптомите на вътрешно каре са 1 тропане 2тресене при ускорение и вибрация във волана (това мисля че е ако вече тотално се е разбило)
Някъде 80-120 km/h
- dika
- Мнения: 261
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 9:48
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: 20tdi
- Местоположение: София
Re: Passat AVF - чука при потегляне (сменени маховик, тампони и носачи)
Може ли скоростите (6степвнна ръчна) да са се разбирали и те да чукат, влизат си супер чисто без шумове и няма никакви проблеми с вървежа
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 59 госта