2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Техническа и сервизна информация за Passat
highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот highline_4motion » Вто 09 юни 2020 18:40


Здравейте хора , дайте съвети от какво може да е проблема пуши бяло и мирише, пуши особено на място и тръгване с 1-2ра, на 5та примерно на 3500-4000об няма грам пушек ,преди нямаше сменихме гарнитурата на глава , главата ревизирана нови клапани, гумички , водачи,легла и тн .. мисля че замина турбото ? Искам да сменя с 1749vb или 1749vc ще стане ли ?




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8976
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот samo_pechka » Вто 09 юни 2020 18:57


Лошо. Как го описваш на миризма? На какво мирише пушека?
П.п. как пък преди ремонта няма пушек, а сега пуши.... Странно , но не и невъзможно съвпадение.
Интересното е, че при фул газ няма пушек...


highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Re: 2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот highline_4motion » Вто 09 юни 2020 19:14


Показах на един познат майстор но той не смени гарнитурата каза турбото заминава , има масло с тръбите просто дошъл времето ,иначе безтуй искам да увелича мощността дпф егр офф и 1749, миризмата не мога да опиша защото нямам представа но е гадна


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: 2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот valiosport » Вто 09 юни 2020 19:25


1749vc не става на 8V главата, 1749vb пасва на главата.
Това пушене е малко странно да се появи след смяна на гарнитура, по скоро е да са ос*али нещо.
Маслото в турбо пътищата може да е от картерна вентилация. Аз смених турбото с ново и пушенето пак го има, сега сменям гумички на клапани, ама маркучите пак са ми пълни с масло, единия вариант е да се е прецакал клапана в капака, другия вариант е да има високо налягане в картера и да хвърля прекалено или да избива през сегменти на турбо.
Може да шунтираш временно вентилацията с oil catch tank, да видиш колко масло събира и така ще видиш дали турбото е проблема.
При повишено картерно налягане се затруднява оттичането от турбото и средната част се препълва и почва да избива през сегменти


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: 2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот dispatch » Вто 09 юни 2020 22:02


Процедурата по смяна на гарнитурата вероятно не е изпълнена както трябва. Болтовете сменихте ли?
Защо е сменяна гарнитурата?
От заминаващо си турбо или съборено такова не излиза бял пушек.
Колата гори антифриз и ще забележиш, че нивото му спада.
Наличието на масло в турбо пътищата за ТДИ автомобил на 400+ хил.км. е нещо съвсем нормално.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: 2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот valiosport » Вто 09 юни 2020 22:51


Те повечето не могат и цвета да определят, само че миризмата когато гори масло не може да се сбърка.
Не е много нормално да пуши пък било то и на 500 000км. Единственото нормално е да изкара чернилка при стъпване на педала, всички други пушеци не са нормални и се приемат за проблем. А в маркучите ако има масло винаги ще пуши, това масло си влиза в цилиндрите и си изгаря със син цвят. Нормално е маркучите да са мазни отвътре ама в никакъв случай не е нормално като извадиш някой от маркучите и като ги наклониш да прокапва масълце.
Миналата седмица свалях маркуч на 3 цилиндрово лупо тди да провера ЕГР колко е запушен и с изненада установих че масло няма в маркуча, само стои мазен, а при мен като наведа маркуча и капнат 2-3 капки винаги от най горния маркуч


highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Re: 2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот highline_4motion » Вто 09 юни 2020 22:58


Болтовете сменени са, не е от турбото аз мисля така,гарнитурата сменена защото губеше антифриз,но когато имаше загуба на антифриз нямаше такова пушене. Наличието на масло е съвсем нормално и аз го забелязах , то и афн то същото но няма проблеми толкова ще има


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: 2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот valiosport » Вто 09 юни 2020 23:04


Връщай му я да си я оправя


highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Re: 2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот highline_4motion » Сря 10 юни 2020 5:40


Така е утре ще ходя обратно п.тка м.йна знае да сменя капака на клапаните което е 300кинта вместо да смени уплътнението му за 15лв , омръзна ми от такива майстора няма стабилен майстор


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: 2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот valiosport » Сря 10 юни 2020 9:52


Пак тече, на моя капак му смених оплътнението и Отзад между втори и трети и цилиндър тече, отстрани до ремъка изпускаше, подмазах го със силикон да не протича към ремъка.
Трябва леко обезмасляване и да се намаже от двете страни на гарнитурата леко със силикон, стягаш го на 8нм и го оставаш да престои един ден


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8976
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот samo_pechka » Сря 10 юни 2020 10:09


Значи много неприятна ситуация . Сега тоя пушек, ако е масло , може да има сиво-бял цвят, миризмата е много серт, Странно обаче при фул газ липсва?! Ако има начин за момента , изведете картерната вентилация, да не се засмуква .
Подобен цвят също ако има недоизгоряне на нафта , миризмата също е много неприятна и люта .
При горене на антифриз също може да има подобни симптоми, но поне се хваща адски лесно с една салфетка отзад на ауспуха. Взима се бяла салфетка ( или от кухненска ролка нагъната на два-три ката ) , колата да е загряла за да е сигурно, че това не са кондензи капки от студен мотор и студен ауспух, един човек придържа салфетката отзад , друг подава към 2000 оборота газ , така около 30-ина сек. Дигаш салфетката и ако има капчици вода-ясно. Ако трябва повторете експеримента и ако пак няма, значи не е вода/антифриз .


highline_4motion
Мнения: 238
Регистриран на: Сря 14 сеп 2016 22:07
Автомобил: Passat Variant B5-Passat Sedan B6
Двигател: AFN-BMP

Re: 2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот highline_4motion » Сря 10 юни 2020 18:59


Ако е масло то ще го разбера знам мириза но не е , пък и антифриза държи на място , голяма загадка стана


Потребителски аватар
dispatch
Мнения: 615
Регистриран на: Сря 21 май 2008 20:33
Автомобил: Passat В6 HighLine 2010
Двигател: CBBB DSG6 02Е
Местоположение: Павликени

Re: 2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот dispatch » Сря 10 юни 2020 21:46


Пoследния дизел, който видях с подобен проблем, след 10 минути работа смесено пр.ход + форсиране направи много малка струйка вода по асфалта зад ауспуха; собственика твърдеше, че няма намаляне на охл.течност; мъркуча към радиатора беше супер-мек, т.е. в охл.с-ма няма налягане и при отваряне на разш.съд нямаше налягане. Антигриза се въртеше.
След сваляне на главата се оказа, че има пукнатина.

Последна промяна от dispatch на Пет 12 юни 2020 10:12, променено общо 1 път.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: 2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот valiosport » Сря 10 юни 2020 22:10


То за това като се сваля глава за гарнитура се инспектира всичко основно, водачи не е хубаво да се сменят не ми се обеснява сега защо и никой не искам да убеждавам в противното, лично аз бих сложил нови клапани(те ще са по плътни) с нови гумички, разстъргват се леглата на помпа дюзите и се набиват втулки, проверява се главата за пукнатини(надува се), пасват се клапаните, челото на главата се изправя ако е нужно, след това се проверява блока за кривина и ако е нужно се сваля и се качва на фреза да се изправи и той, вадят се буталата, мерят се ключове на сегменти, канали, овалност на цилиндри и вече ако всичко е в норми се пристъпва към сглобяване, а не както повечето правят само свалят глава да кажат че са я свалили или да се правят на майстори.
Щото после се чудиш що пуши, Еми ще пуши, ако всичко беше инспектирано преди сглабя е нямаше да е така, ама нали все да бързат да приберат паричките.

Само едно пояснение ще направя за 1,9-2,0 8v TDi, леглата на ПД се разбиват и е престъпление да направиш инспекция и да оставиш леглата на елипси. Вариантите са два, единия е да се разстържат и да се набият втулки(аз не бих избрал този), другия е нова глава от кола по нова година и да се оглежда дали има ръб, третия вариант е чисто нова на Колбеншмит, това е най правилното решение


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8976
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: 2.0тди бмп почна да пуши бяло след смяна на гарнитура? Замяна на турбо ?

Мнениеот samo_pechka » Чет 11 юни 2020 9:44


Да, нова тиква е най-правилното и добро решение . Ама нова от магазина нали..!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 29 госта