Passat B7 1.6 TDI Шум от климатика...

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ByCK
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 28 ное 2011 17:31
Автомобил: Passat B7 Variant Bluemotion
Двигател: TDI CAYC - 2013
Местоположение: KJ

Passat B7 1.6 TDI Шум от климатика...

Мнениеот ByCK » Съб 07 мар 2020 10:11


Здравейте
Колата е Passat B7 1.6 ТДИ 105 коня с климатроник..
Когато е пуснат климатика от шофорската страна се чува шум.. Все едно има някакъв друг двигател или електро мотор нещо... Давам газ и се увеличава звука.. Спирам компресора на климатика изчезва..
В пасажерската страна съвсем леко се чува. Но в шофорската страна доста силно (По силно от самия двигател)

Мисля че е нещо с компресора но случайно към шофорската срана да има нещо друго? Компресора доколкото знам е на пасажерската страна но се чува в шофорската..

По диагностика за сега няма грешки (VCDS)




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B7 1.6 TDI Шум от климатика...

Мнениеот DoH_KuXoT » Съб 07 мар 2020 15:04


Да не би да е някое електромоторче на клапите ? Имат склонност да се изронват зъбните им колелца и да боксуват, поне по описаното от теб бих се насочил първо към това.


Потребителски аватар
VasilStoichkov
Мнения: 158
Регистриран на: Съб 30 мар 2019 14:53
Автомобил: Passat B7 Variant 4motion 177hp
Двигател: CFGC

Re: Passat B7 1.6 TDI Шум от климатика...

Мнениеот VasilStoichkov » Нед 08 мар 2020 9:06


А съединителя на компресира


Потребителски аватар
deodriver
Мнения: 275
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Passat B7 1.6 TDI Шум от климатика...

Мнениеот deodriver » Нед 08 мар 2020 9:52


Аз също имах шум странен шум,но при изключен климатик.Наподобяваше нещо,като глухо стържене на всеки оботор от въртенето на шайбата на компресора.Включвайки климатика изчезваше.Майстора го хвана,като запали колата без ремък и шум нямаше.Директно смених компресора на климатика(заедно с радиатора,че ме дразнеше начуканото от камъчета) и всичко заспа.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 1.6 TDI Шум от климатика...

Мнениеот zfa159 » Сря 15 апр 2020 10:28


Тези шумове са от компресорите, да, затова са пряко свързани с оборотите на двигателя (даваш газ, увеличава се). Когато има шум/виене, докато работи, може да се подобри или дори изчезне с дозареждане на фреон (вият, когато им е малко фреона), може и да се засили след дозареждането, защото компресора се товари повече. Как ще се промени звука, зависи от естеството на проблема в компресора. Когато има шум при изключен компресор, обикновено е едно като хрупане и е точно така - на всеки оборот прихрупва или през няколко оборота прихрупва и изчезва, когато пуснеш компресора. При смяната на компресор, така или иначе е задължителна и смяна и на радиатора, дори да е в идеално състояние, за да важи гаранцията на новия компресор (описано е в сервизната документация на компресора), ама при Б7 няма кондензатор, който да е в идеално или дори в добро състояние. Не знам от какъв материал ги правят, ама изкарват няколко години и се подбиват и разпадат, което влошава охлаждането и съответно води до повреди в компресорите. Препоръките на производителите на компресорите, са при повреда на повече от 20% от ламелите на радиатора, радиатора се подменя с нов. Всичките на Б7 и Б8 са тотално подбити в доланата си част, което е почти половината от площта на радиатора.


Потребителски аватар
kijelmi
Мнения: 117
Регистриран на: Нед 21 мар 2010 13:13
Автомобил: Passat R-Line BiTDI
Двигател: CUAA 2020
Местоположение: София

Re: Passat B7 1.6 TDI Шум от климатика...

Мнениеот kijelmi » Сря 15 апр 2020 18:21


Стефчо, имаш ли идея колко пари излиза смяната на радиатора при Б7? И сложна ли е цялата процедура. И само радиатора ли се сменя? :) Поздрави.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Passat B7 1.6 TDI Шум от климатика...

Мнениеот alpinab » Сря 15 апр 2020 18:42


И друг въпрос: Препоръчвате ли превантивна подмяна на кондензатор при б7/8, предвид изказаното Ви мнение по-горе.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B7 1.6 TDI Шум от климатика...

Мнениеот zfa159 » Сря 15 апр 2020 23:45


Ами когато е подбит, препоръчваме смяна, да . Лошото е, че той се подбива за година-две и започва да тормози компресора, който също не е сред най-здравите неща на света и вече зависи колко време е каран така. Ако компресора няма шумове и кондензатора (радиатора) е подбит, е хубаво да се смени преди да прецака компресора. Това се случва лятото, защото заради подбития радиатор, няма хубаво охлаждане на фреона и компресора се товари повече. Ако компресорът вече си има шумове, е по-добре като откаже компресора, да се сменят заедно. Може и превантивно при поява на шум от компресора, да се сменят заедно, преди компресора да е отказал съвсем. Идеята е, че ако компресора има шум и се смени само радиатора, при последващ дефект на компресора, новия радиатор отива в кофата ,защото се набива с мънички стружки от повредения компресор и няма чистене, а ако останат в системата, износват новия компресор и това също е заложено в гаранционните условия на новите компресори - нов компресор се монтира с нов радиатор, дори стария радиатор да е скоро сменян. Тук разбира се има и изключение, което е по преценка на техника - ако маслото не е замърсено и компресора не е отделял метални частици, преди да се счупи, е допустимо да се остави радиатора, ако е в отлично състояние и е сменян скоро. Тъпото е, че компресора може да има шумове и да кара години, а може и да се счупи след месец и данапълни всичко със стружки. Ресурсът на новите радиатори също е няколко години, без значение от марката (освен ментетата на хубавите марки и китайските де, те понякога не изкарват и един сезон) .
При Б6, Б7 и Б8 , филтър-дехидратора е в радиатора и при смяна на радиатора , новия идва и с нов дехидратор. Дехидраторът е съобразен с живота на радиатора и не се налага да се сменя като консуматив (много сервизи злоупотребяват с това, че му се казва филтър илъжат хората да ги сменят) . Преди дехидраторът да умре (запушва се от влага в системата), радиатора ще е пробит или подбит и съответно ще е за смяна. Дефекти при дехидратора имаше често при първите бройки на Б6 , но те отдавна са с подменени радиатори, обикновено по няколко пъти даже вече.
При Б7 радиаторите варират около 150 - 350лв според марката, а смяната е малко гадна - сваля се бронята заради тръбите и няколко крепежа отпред, които иначе са недостъпни, а радиатора излиза назад заедно с другите радиатори и ел перките, за което се точи и антифриза. Като труд и източване и зареждане на фреона, според колко количество липсва и дали има нещо вътре изобщо, средна цена би било нещо около 120 - 160лв .
При Б8 е по-сложна ситуацията, защото някои от по-новите брокйки вече са с новия тип фреон R1234yf , където цените са космически (миналата година се спрягаха цени по 70лв за 100 грама)... За тях не съм гледал колко струва радиатор, тъй като още нямаме техника за този фреон и не съм се интересувал, но пък наскоро гледах един Б8 в сервиза, който беше за новия фреон и радиатора му също беше на нищо... Бяхме планирали да купим техника и за новия фреон за този климатичен сезон , понже и доста други коли се навъдиха с него вече и навлиза масово, ама дойде пустата криза с вируса и ще видим дали и кога ще се класираме...
ФВ имат и една друга препоръка , но не я реализират като сервизна акция - до около 2010г. ползват един стар тип датчици за налягане на фреона, които често дефектират и избива фреон през тях. При по-новите ги заменят с по-нов номер и препоръчват стария тип да се заменя с новия, но остава някак неофициално и негласно. Ние избягваме да го правим, докато не стане проблем с датчика, защото е разположен ниско долу и обикновено не се развива заради корозия . При Б7 почти не съм виждал със стария датчик, иначе при Б6 и Голф 5 , са масови и имаме по 20-тина гръмнали всеки сезон . Новия вариант датчик е около 70лв оригинален ,но както казах, рядко се развиват доброволно, без да се свали тръбата и да играе оксижена, заради което не ги пипаме, ако не се налага, понеже ако никак не се развие, трябва да се сменя тръбата и само с цел превенция, е безумие. При повечето Б7 и съответно и при Б8, датчика е изместен високо горе (дошъл им е акъла) и понеже е горе и е от новия тип, не създава проблеми (поне досега не сме имали случай).
Ако има друго, питайте, да пиша :beer


vinsa69
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 17 ное 2007 16:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Елин Пелин

Re: Passat B7 1.6 TDI Шум от климатика...

Мнениеот vinsa69 » Съб 17 юли 2021 8:16


Здравейте, имам подобен или същия проблем Колата е пасат Б7 1.4 tsi , бензин/метан ,още като я купувах ми направи впечатление ,че не мога да се облегна на предната броня от жегата и се чуваше само шум от парното (по думи на майстора,вихрави клапи) от вчера при прословутата жега и подаване на повече газ на климатроник се чува виенето описано по горе.
Може ли да ме насочите към компетентен човек за преглед и насоки? Каква е цената на смяна компресор+радиатор + антифриз и работа ? Разбира се ориентировъчно ? Благодаря предварително


Потребителски аватар
boar
Мнения: 314
Регистриран на: Чет 08 яну 2009 9:25
Автомобил: Golf III
Двигател: ADZ 1995
Местоположение: Пловдив

Re: Passat B7 1.6 TDI Шум от климатика...

Мнениеот boar » Съб 17 юли 2021 14:54


Привет. Човека писал над теб е твоя човек :beer
viewtopic.php?f=13&t=44549&hilit=%D0%95%D0%BB%D0%B1%D0%B0%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%BD


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B7 1.6 TDI Шум от климатика...

Мнениеот silent » Чет 22 юли 2021 20:04


Аз имам нова шкода и от нова се чува виене на пуснат климатик...после четох и се оказа че е масово явление наречено шумен климатик...сега пасат е друг клас кола и се предполага че не би трябвало да се чува подобен шум но все пак си е тъпа вагова кола а и на няколко годинки с оптимизациите по рождение на ръба на надеждноста ....карай си колата и не се вкарвай в излишни филми....очаквам следващите поколения да излизат от завода със 100грама фреон и с крясъци и викове от климатика при работа...но пък ще са екологични....д..ба


Потребителски аватар
ByCK
Мнения: 20
Регистриран на: Пон 28 ное 2011 17:31
Автомобил: Passat B7 Variant Bluemotion
Двигател: TDI CAYC - 2013
Местоположение: KJ

Re: Passat B7 1.6 TDI Шум от климатика...

Мнениеот ByCK » Пет 23 юли 2021 6:21


Здравейте отново и благодаря за отговорите...
Миналата година забелязах проблема и ходих на море. Без проблем духаше но и си свиреше..
След коментарите от тук виках да си остане така създадели проблем ще сменим компресора..
Колата не се кара на дълък път. Сутрин на работа вечерта след 8 вкъщи и не се ползва климатика..

Миналата седмица решихме да ходим малко на почивка.. Но преди почивката отидохме на дург град хем за разходка хем на пазар.. ииии видяхме че с климатика нещо не е наред ( освен както в началото скърцането и виенето).

В началото духа но след няколко минути все едно се запушва вътрешния радиатор.. Ръчно пускам на Мах но духането е на половина..
Изключвам климатика (изключвам компресора АС ), духа но слабо и след 10 мин самосебеси се нормализират нещата.. После пак включвам климатика и хооп след 10-15 мин пак същата работа..
Отворих капака. Погледнах трабите на климатика иии нещо не е както трябва.. Трабите не са студени, аз доколкото знам поне едната траба трябва да е студена.
Викам си дойде времето за ремонта да видим какво ще е. Хайде на майстора...

Първо проверка на газ... Вътре останало 130гр газ
Пълним до мах 550гр майстора проверява тапите дали пропускат ии хоп едната тапа пропуска.. виждат се малки мехурчета . Хайде на ново. добре че е майстора си имаше резервна част. Сменихме частта (и на гумите има същото нещо но незнам как се нарича ) и всичко се оправи..

Минах 1000км без проблем.. Селд ферона и шума изчезна.. вече не се чува скърцане на компресора.. давидим по нататък какво ще е..

Само да кажа какво забелязах
Нали пълнихме с 550г газ, след 10 минути забелязахме че пропуска и дръпнахме всичко?
Пълнихме 550 след 10 мин. дръпнахме 350гр ферон. 200гр липсваше.. за 10мин да пропуска 200гр ферон??..
Имам и други коли и на дуги марки ходилсъм ей така без проблем на профилактичен преди да правя дълъг път и все викаха 200гр липсва..

Или машините имат нещо. или така са настроени машините.Майстора вместо да каже всичко е ок дай 20-30 и да се разправи с клиента за няма нищо. Казват липсва 200гр и струва ххх , майстора е доволен и клиента е доволен... :) и такаааа за сега всичко е ок..

Да видим до кога... благодаря пак за коментарите и информацията...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта