Здравейте,
От скоро имам пасат Б5 дизел с двигател ATJ.Когато го взех, перката на климатика не включваше.Взех че я свалих много лесно, макар че някой беше писал в някой форим, че се сваля броня, радиатор и т.н.Ремонта беше много лесен - смяна на четки 4 броя за 10 лева./Не бяха оригинални./Перката заработи перфектно.
Другият проблем, който ме тормози в момента е, че когато подам на контакт и тази същата перка започва да върти.Няма значение дали климатроника е пуснат - било то на ECON,AUTO или OFF.
Прочетох няколко теми.Там пишеше може да е от датчика на температура ,който се намира на радиатора или датчика на климата. Датчика на темп. работи перерфектно,този на климата когато го откача климата не сработва, но перката духа и си духа.
Проверих също и релетата който включват първа и втората степен на перката, също и релето, което сменя първа и втора степен.
Вече започвам да се колебая за някаква грешка в компютъра. Защото информацията на датчика за темп. влиза в компютъра и вече той казва на релетата кога и коя спепен да включват на перката./Това последното за комп. не съм много сигурен, но мисля че е така./
Колеги ако някой има подобен проблем или се е справил с този проблем.Моля да помогнете ще ви бъда благодарен.
Проблем с постоянно работеща перка климатик пасат B5
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Проблем с постоянно работеща перка климатик пасат B5
и аз съм с atj и перката върти само когато пусна климата . да не би някой предишен собственик да е направил изпълнение направи си сам и да е направил перката да се включва при подаване на контакт с цел по добро охлаждане ?!?
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с постоянно работеща перка климатик пасат B5
Комп-а няма влияние над перката.Тя се управлява от датчика отпред на радиатора и от контролера за клиамтроника.
Пробва ли както колата е на контакт да измъкнеш релето,коеот пуска и спира перката...ако спре значи проблема е самото реле,което вече си проверил или упрвлението му...съответно това управление може да дефектира заради проблем в електрониката на контролера за климатика (изгорял транзистор) или проблем по кабела.
Пробвай да свалиш контролера за климатроника и да откачиш кабелите му и....виж.
Съответно датчика за свръхналягане мисля,че при В5 не минаваше през контролера ама...експериментирай.
Нормално е като откачиш датчика за налягането да не тръгне климата - той следи и долната граница за налягане на фреона - като е откачен датчика счита,че няма фреон и...не тръгва.
Успех!
Пробва ли както колата е на контакт да измъкнеш релето,коеот пуска и спира перката...ако спре значи проблема е самото реле,което вече си проверил или упрвлението му...съответно това управление може да дефектира заради проблем в електрониката на контролера за климатика (изгорял транзистор) или проблем по кабела.
Пробвай да свалиш контролера за климатроника и да откачиш кабелите му и....виж.
Съответно датчика за свръхналягане мисля,че при В5 не минаваше през контролера ама...експериментирай.
Нормално е като откачиш датчика за налягането да не тръгне климата - той следи и долната граница за налягане на фреона - като е откачен датчика счита,че няма фреон и...не тръгва.
Успех!
Re: Проблем с постоянно работеща перка климатик пасат B5
За релета мисля че са двеЕдното което пуска пурва степен и врото съответно врора степен.А и напрвавих някой замервания на управляващата верига когато подам контак си има напрежение и релето "ЦЪК".Ако пък махна релето управляващата верига неможе да даде ток на бубината и от там силотават верига не затваря и перката не сработва.Не мисля че е от релето.Релето е добре.
На кое казваш контролера да не е самият панел за управление на климата.
За сега си зглобих едно реле 40А да прекъсва захранването на перката като си пусна климата си пускам и перкта да работи.
Малко побългаряване ама друго решение не намирам за сега.
Спорд мен този проблем е от доста време на тази кола.Когато свалих перката да я ремонтирам бяха заминали черките.Така че най-веротно е въртяла с години.
На кое казваш контролера да не е самият панел за управление на климата.
За сега си зглобих едно реле 40А да прекъсва захранването на перката като си пусна климата си пускам и перкта да работи.
Малко побългаряване ама друго решение не намирам за сега.
Спорд мен този проблем е от доста време на тази кола.Когато свалих перката да я ремонтирам бяха заминали черките.Така че най-веротно е въртяла с години.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с постоянно работеща перка климатик пасат B5
На тези коли перките са им проблем....те си се износват така или иначе и без да работи непрекъснато.На кола 2004-та на около 200к км (карана само в БГ от първия и собственик) перката беше свършила курса.
Иначе - щом релето цъква значи до него идва напреение от управляващата го верига.Това е датчика за антифриза на радиатора или контролера за климатроника.
Съответно контролера това е самата кутиика,която е зад панела по който ти цъкаш.Като свалиш панела беше на 4 щипки или 4 болта..вече не помня.Сваляш я и отзад има няколко куплунга,откачаш ги и пробваш тогава дали релето ще цъка.Ако пак цъка значи не е от управлението и вероятно е замасил някъде кабела (цъкат се по маса) или друг проблем.Ако не цъка закачаш всички куплунзи обратно и диагностицирай контролера с VAG-Com с живи данни - вижте какви температури показва и какво налягане на фреона (някои го показват,други не).Така ще разберете дали контролера реагира на сигнал от дефектен датчик или самия транзистор,който цъка това реле е изплякал.
Успех!
Иначе - щом релето цъква значи до него идва напреение от управляващата го верига.Това е датчика за антифриза на радиатора или контролера за климатроника.
Съответно контролера това е самата кутиика,която е зад панела по който ти цъкаш.Като свалиш панела беше на 4 щипки или 4 болта..вече не помня.Сваляш я и отзад има няколко куплунга,откачаш ги и пробваш тогава дали релето ще цъка.Ако пак цъка значи не е от управлението и вероятно е замасил някъде кабела (цъкат се по маса) или друг проблем.Ако не цъка закачаш всички куплунзи обратно и диагностицирай контролера с VAG-Com с живи данни - вижте какви температури показва и какво налягане на фреона (някои го показват,други не).Така ще разберете дали контролера реагира на сигнал от дефектен датчик или самия транзистор,който цъка това реле е изплякал.
Успех!
Re: Проблем с постоянно работеща перка климатик пасат B5
Дачтика на за темп. на радиатора го пробвах този вариант.Взех хов датчик и пак същата добре че продавача излезе свестен и си го зве обратно.
За VAG-Com диагностика за Варна незная кой ще ми свърши работа.Гледах в нета продават един далище ми свърши работа.
http://programatoribg.com/vagcom/index.htm
Също може да си променя еика на бордкомпютъра.
Днес ще взема да огледам контролера на климата.
За VAG-Com диагностика за Варна незная кой ще ми свърши работа.Гледах в нета продават един далище ми свърши работа.
http://programatoribg.com/vagcom/index.htm
Също може да си променя еика на бордкомпютъра.
Днес ще взема да огледам контролера на климата.
- bigmiro
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Свищов
Re: Проблем с постоянно работеща перка климатик пасат B5
Колега, реши ли си проблема, пиши, че да знам и аз какво да правя, че днес ми се включи и на мен перката на климата при този студ. Какво ли ще е това?
-
- Мнения: 15
- Регистриран на: Чет 10 фев 2011 22:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем с постоянно работеща перка климатик пасат B5
колеги на този пасат б5 перката за охлаждане не е ли зацепена постояно защото на моя пасат кото го запаля перката започва да се върти така ли трябва да е.
- bigmiro
- Мнения: 115
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 18:33
- Автомобил: VW Passat B6
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Свищов
Re: Проблем с постоянно работеща перка климатик пасат B5
За перката на климатика говоря, другата си се върти нормално и е нормално да се върти постоянно-виско съединител си беше май. Имам и още един въпрос, някой знае ли какъв тип са датчиците за температура? Платина (Pt100), термодвойки, термистори... някой знае ли? Намерих много инфо за кодове на грешки на климатроника, но незнам типа на датчика, че да знам как да го замеря.
- basata-user
- Мнения: 1036
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 19:08
- Автомобил: pasat b5
- Двигател: 1.8T AEB
- Местоположение: САНДАНСКИ-ЛОНДОН
- Контакти:
Re: Проблем с постоянно работеща перка климатик пасат B5
колега аз съм с ауди а4 б5 и имам същия проблем с перката намери ли някакво решение на проблема
- G_G
- Мнения: 150
- Регистриран на: Вто 29 яну 2008 19:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с постоянно работеща перка климатик пасат B5
Колеги аз съм с Б4 имах същия проблем на главата има има един пласмасов щуцер и на него има два датчика смениха ми единия и нещата си дойдоха на място дано съм помогнал.
Re: Проблем с постоянно работеща перка климатик пасат B5
Здравейте,
Може ли някой да помогне?Пасат 2002 1.9,101 к.с. .Перката за клима не работеше след като го заредих с фреон.Когато я отворих видях че няма четки и ги смених,но проблема е че перката работи дори и при спрян климатроник.От къде може да е проблема?
Може ли някой да помогне?Пасат 2002 1.9,101 к.с. .Перката за клима не работеше след като го заредих с фреон.Когато я отворих видях че няма четки и ги смених,но проблема е че перката работи дори и при спрян климатроник.От къде може да е проблема?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], kris11 и 71 госта