Как работи термоглавата (вискомуфата :-) ) на в-ра В5.5?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

Как работи термоглавата (вискомуфата :-) ) на в-ра В5.5?

Мнениеот krraynov » Чет 31 май 2007 10:26


Има ли някаква характеристика на термоглавата на основния вентилатор на радиатора на двигател ТДИ 1.9?
Напоследък забелязвам, че дори сутрин (околната температурае около 21 градуса) като запаля мотора, перката се върти по-бързо от нормалното за студен двигател (според мен).
Има ли някаква температура или диаграма на работата на термоглавата на перката?
Това се получи след като смених ангренажния ремък (може да е съвпадение).
mod edit: dobrinb

Последна промяна от krraynov на Чет 31 май 2007 21:02, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 31 май 2007 10:36


За термоглава не бях чувал (ама може и така да се казва някъде :dontknow: ) - аз го знам вискосъединител. Работи на принципа на температурата (околната, зад радиатора). Когато тя се повиши (не мем питай за стойности - не ги знам), "зацепва" - предава движението от ролката (ремъка) към перката. Но дори и да не е достатъчно висока температурата, перката пак си се върти. Разликата е, че можеш да я спреш с ръка при работещ двигател (ВНИМАВАЙ ! Ако е блокирало в зацепено положение виско-то, може да стане беля ! А също трябва да се внимава защото има движещи се части. Нов вискосъединител - цена около 170 лв. На моята кола след като го смених при никакви условия не съм хващал зацепено това устройство (е, не отварям капака след всяко спиране за да проверя). Преди смяната не знаех за тези проверки, но не ми харесваше външния му вид (не приличаше на изправно). Сещам се за поне един колега от форума с блокирал в зацепено положение такъв съединител. Може би това не е толкова опасно (свързано е с повече шум и загуба на мощност, но това не е кой-знае какъв проблем) колкото обратното - блокиране в незацепено положение.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

:-) ок Вискосъединител да се казва...

Мнениеот krraynov » Чет 31 май 2007 10:47


Сигурно има много имена (Мерси за поправката :!: ), за принципа ОК,. Ако е спрян двигателя -вентилатора като го побутна и свободно се завърта- значи нее блокирал...


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Чет 31 май 2007 13:10


krraynov написа:.... Ако е спрян двигателя -вентилатора като го побутна и свободно се завърта - значи не е блокирал...

Мисля, че това нищо не значи - доколкото знам пробата се прави при работещ двигател, на празен ход. На колегата с блокиралото виско не сме пробвали при спрял двигател какво е.
Тук е описано как се прави пробата.


Потребителски аватар
krraynov
Мнения: 969
Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
Двигател: CFGB 2012
Контакти:

В руския сайт пише нещо...

Мнениеот krraynov » Чет 31 май 2007 14:54


Казват - с нещо (примерно кърпа или вестник) при не загрял двигател - трябва да можеш да спреш вентилатора когато двигателя е студен. а ако е загрял - няма да можеш.
Аз одеве пробвах - с една кърпа, и при студен двигател (и радиатор) спрях вентилатора, като го пуснеш - бавничко почва и набира обороти.
Като загрее (казват руснаците) вентилатора почва да бръмчи под капака - все едноче имаш 8 цилиндров мотор под капака (е тва не съм успял да го изпробвам) :-) .
Апропо електровентилатора за климатроника- едно скоростен ли е?
Ако е едноскоростен (има само 2 проводника който влизат в него - макар че това не е гаранция че е едноскоростен) един път чух, как когато колата беше на клима и си бръмчеше, и изведнъж с повече шум се чу че някой вентилатор започва да се върти по-бързо. Може би товае било сновния вентилатор (с вискомуфата)?


Потребителски аватар
Тони1
Мнения: 598
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна/Габрово

Мнениеот Тони1 » Пет 26 сеп 2008 22:17


а в крайна сметка като се спре тази перка на студен двигател,това какъв признак е ,защото на мене ми казаха ,че е за смяна ...


Потребителски аватар
ВидиМС
Мнения: 165
Регистриран на: Вто 27 май 2008 14:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот ВидиМС » Пет 26 сеп 2008 23:30


Тони мисля че са те излъгали.Не зная при тея нови колици как е ама на работа имаме един Камаз и той е така -на студен мотор перката се върти ама и с ръка можеш я спря ,като загрее вече не.


Потребителски аватар
Тони1
Мнения: 598
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна/Габрово

Мнениеот Тони1 » Съб 27 сеп 2008 15:49


деа аз я поръчах вече... ама гледахме на една а6-ца там на изключен мотор не се върти перката ,докато не запали ... докато при мене се върти свободно + това колата когато тръгна да я карам със 110км+ почва да дига температурата на антифриза , онзи ден минах половината магистрала с 230(по километраж) и хвърлих водите... и с майстора точно това си говорхме ,че в града не загрява (заради температурите сега) ама извън града като почне да се товари много мотора и да стопля тогава трябва да включва тази перка ама...


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 27 сеп 2008 15:54


теста на вискосъединителя е на загрял мотор гасиш, подпираш перката с един пръст и някой пали. ако я задържиш-виското да се смени.
ако не успееш-значи бачка. :wink:
само гледай да не ти отнесе пръста-внимавай много.


Потребителски аватар
Тони1
Мнения: 598
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 20:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна/Габрово

Мнениеот Тони1 » Съб 27 сеп 2008 17:12


ще пробвам пак с едно парцалче да видим,въпреки че не мога да я откажа поръчката и частта трябва да е пристигнала вече поне ще е като консуматив...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 21 госта