Passat b8 2.0tdi маслена помпа

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
BqnkoAngelov
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 08 мар 2020 11:28
Автомобил: Passat b8 variant
Двигател: 2015

Passat b8 2.0tdi маслена помпа

Мнениеот BqnkoAngelov » Сря 29 юли 2020 16:45


Здравейте, колеги
Някой запознат ли е с маслената помпа на 2.0tdi ea288 engine, задвижвана от ремък.
Кога се сменя дали прави проблем?
Гледах клип https://youtu.be/xoLky1rJnjQ
В един сайт на братята руснаци за една Шкода с този двигател скъсал ремък на 400000 км.




Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat b8 2.0tdi маслена помпа

Мнениеот netizen » Сря 29 юли 2020 17:27


На тоя чичо не му разбрах твърде какво искаше да каже, нещо за кобилиците май?
А на 400хил км май е нормално да се скъса тоя ремък :mhihi

Шегата настрана, някъде бях чел, че е част от ангренажният комплект - т.е. 210хил км.


Потребителски аватар
BqnkoAngelov
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 08 мар 2020 11:28
Автомобил: Passat b8 variant
Двигател: 2015

Re: Passat b8 2.0tdi маслена помпа

Мнениеот BqnkoAngelov » Сря 29 юли 2020 18:27


Звънях в порше София и ми казаха че не е към комплекта на ангренажа. Били сменяли доста ангренаж и никога до сега не са сменяли този ремък. Имали коли на над 500000 км но не са сменяли до сега.
Подобен беше и отговора на ХААС vw Пловдив


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat b8 2.0tdi маслена помпа

Мнениеот netizen » Сря 29 юли 2020 19:49


Интересно видео:

https://youtu.be/g08CYMs1kMU


dima78
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 18 окт 2023 4:01
Автомобил: Транспортерче 2004та
Двигател: АХВ
Местоположение: Варна и ВЕЛИКО ТЪРНОВО

Re: Passat b8 2.0tdi маслена помпа

Мнениеот dima78 » Чет 01 май 2025 13:54


Чел някъде от немски че ..ремъка не се сменял


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat b8 2.0tdi маслена помпа

Мнениеот zfa159 » Чет 01 май 2025 18:15


Действително няма точна информация кога трябва да се сменя, както и Порше не ги и сменят, факт. Поредното нещо, което водят Lifetime и казват, че няма нужда да се сменя.
Предвид в какво състояние ги сваляме на около 200-250к км, не виждам как може да изкара 500к км :rolleyes .
В общия случай се нaцепва и се къса или му се изронват зъбите, ама и да не се скъса или изрони, има и друг проблем с него - с времето започва да се разлага и парченца от него задръстват цедката на маслената помпа, в резултат на което ако подаването на масло не спре заради скъсаване/изронване на ремъка, намалява драстично заради задръстване на цедката с парченцата от ремъка ( не се вижда добре, но не е нагар, гума и текстил е ) :

Belt.jpg


Този ремък не е част от ангренажното задвижване и не е включен в ангренажният к-т, така е. Но ако смяната му се извърши заедно със смяна на ангренажен к-т, нито е сложна, нито е скъпа и не виждам причина да се рискува да се скъса или да се разпада и да задръства цедката. Аз за себе си, предвид състоянието, в което ги сваляме, съм възприел ресурс за смяна от около 250к км или 8-10 години, което настъпи първо. Не зная много ли е, малко ли е, но досега не сме имали случай да се скъса преди тези км или години.
Също така челният семеринг на кол. вал е много чест проблем за тази генерация двигатели (пластмасов е и редовно протичат), заради което е най-добре да се съчетае всичко - сваля се ангр. ремък, сваля се семеринга, сваля се картера, сменя се ремъка за помпата и всичко се сглобява наобратно. Разликата между нормалното обслужване (ангр к-т и челен семеринг) , спрямо смяна и на ремъка, е сваляне на картера (елементарен) и нов ремък за помпата (90-тина лв оригинален). Разбира се, както вече написах, като се свали картера, цедката трябва да се почисти/смени. Често се разпада и дефлектора в картера (пластмасовия щит против плискане на маслото), ама и той е 100-тина лв оригинален.

:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта