Здравейте, колеги
Някой запознат ли е с маслената помпа на 2.0tdi ea288 engine, задвижвана от ремък.
Кога се сменя дали прави проблем?
Гледах клип https://youtu.be/xoLky1rJnjQ
В един сайт на братята руснаци за една Шкода с този двигател скъсал ремък на 400000 км.
Passat b8 2.0tdi маслена помпа
- BqnkoAngelov
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 08 мар 2020 11:28
- Автомобил: Passat b8 variant
- Двигател: 2015
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1262
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: ID7 Pro Tourer
- Двигател: APP550
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat b8 2.0tdi маслена помпа
На тоя чичо не му разбрах твърде какво искаше да каже, нещо за кобилиците май?
А на 400хил км май е нормално да се скъса тоя ремък
Шегата настрана, някъде бях чел, че е част от ангренажният комплект - т.е. 210хил км.
А на 400хил км май е нормално да се скъса тоя ремък

Шегата настрана, някъде бях чел, че е част от ангренажният комплект - т.е. 210хил км.
- BqnkoAngelov
- Мнения: 7
- Регистриран на: Нед 08 мар 2020 11:28
- Автомобил: Passat b8 variant
- Двигател: 2015
Re: Passat b8 2.0tdi маслена помпа
Звънях в порше София и ми казаха че не е към комплекта на ангренажа. Били сменяли доста ангренаж и никога до сега не са сменяли този ремък. Имали коли на над 500000 км но не са сменяли до сега.
Подобен беше и отговора на ХААС vw Пловдив
Подобен беше и отговора на ХААС vw Пловдив
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: Сря 18 окт 2023 4:01
- Автомобил: Транспортерче 2004та
- Двигател: АХВ
- Местоположение: Варна и ВЕЛИКО ТЪРНОВО
Re: Passat b8 2.0tdi маслена помпа
Чел някъде от немски че ..ремъка не се сменял
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b8 2.0tdi маслена помпа
Действително няма точна информация кога трябва да се сменя, както и Порше не ги и сменят, факт. Поредното нещо, което водят Lifetime и казват, че няма нужда да се сменя.
Предвид в какво състояние ги сваляме на около 200-250к км, не виждам как може да изкара 500к км
.
В общия случай се нaцепва и се къса или му се изронват зъбите, ама и да не се скъса или изрони, има и друг проблем с него - с времето започва да се разлага и парченца от него задръстват цедката на маслената помпа, в резултат на което ако подаването на масло не спре заради скъсаване/изронване на ремъка, намалява драстично заради задръстване на цедката с парченцата от ремъка ( не се вижда добре, но не е нагар, гума и текстил е ) :
Този ремък не е част от ангренажното задвижване и не е включен в ангренажният к-т, така е. Но ако смяната му се извърши заедно със смяна на ангренажен к-т, нито е сложна, нито е скъпа и не виждам причина да се рискува да се скъса или да се разпада и да задръства цедката. Аз за себе си, предвид състоянието, в което ги сваляме, съм възприел ресурс за смяна от около 250к км или 8-10 години, което настъпи първо. Не зная много ли е, малко ли е, но досега не сме имали случай да се скъса преди тези км или години.
Също така челният семеринг на кол. вал е много чест проблем за тази генерация двигатели (пластмасов е и редовно протичат), заради което е най-добре да се съчетае всичко - сваля се ангр. ремък, сваля се семеринга, сваля се картера, сменя се ремъка за помпата и всичко се сглобява наобратно. Разликата между нормалното обслужване (ангр к-т и челен семеринг) , спрямо смяна и на ремъка, е сваляне на картера (елементарен) и нов ремък за помпата (90-тина лв оригинален). Разбира се, както вече написах, като се свали картера, цедката трябва да се почисти/смени. Често се разпада и дефлектора в картера (пластмасовия щит против плискане на маслото), ама и той е 100-тина лв оригинален.

Предвид в какво състояние ги сваляме на около 200-250к км, не виждам как може да изкара 500к км

В общия случай се нaцепва и се къса или му се изронват зъбите, ама и да не се скъса или изрони, има и друг проблем с него - с времето започва да се разлага и парченца от него задръстват цедката на маслената помпа, в резултат на което ако подаването на масло не спре заради скъсаване/изронване на ремъка, намалява драстично заради задръстване на цедката с парченцата от ремъка ( не се вижда добре, но не е нагар, гума и текстил е ) :
Този ремък не е част от ангренажното задвижване и не е включен в ангренажният к-т, така е. Но ако смяната му се извърши заедно със смяна на ангренажен к-т, нито е сложна, нито е скъпа и не виждам причина да се рискува да се скъса или да се разпада и да задръства цедката. Аз за себе си, предвид състоянието, в което ги сваляме, съм възприел ресурс за смяна от около 250к км или 8-10 години, което настъпи първо. Не зная много ли е, малко ли е, но досега не сме имали случай да се скъса преди тези км или години.
Също така челният семеринг на кол. вал е много чест проблем за тази генерация двигатели (пластмасов е и редовно протичат), заради което е най-добре да се съчетае всичко - сваля се ангр. ремък, сваля се семеринга, сваля се картера, сменя се ремъка за помпата и всичко се сглобява наобратно. Разликата между нормалното обслужване (ангр к-т и челен семеринг) , спрямо смяна и на ремъка, е сваляне на картера (елементарен) и нов ремък за помпата (90-тина лв оригинален). Разбира се, както вече написах, като се свали картера, цедката трябва да се почисти/смени. Често се разпада и дефлектора в картера (пластмасовия щит против плискане на маслото), ама и той е 100-тина лв оригинален.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта