Здравейте,
Обръщам се към вас с апел за помощ. Историята е по-дълга и благодаря предварително за вниманието.
Колата ми е Passat B5 1.8 Syncro. Проблемът е, че ми задържат всички апарати. Всички проблеми започнаха след като започнах да оправям АБС-а, тъй като купих колата с изгорял блок, но с що-годе добри спирачки.
От тогава смених четири различни АБС модула, като докато намерих четвъртия правилен, карах със спирачни тройници и вече текущият АБС модул е точният и е обучен. Сменил съм още четири спирачни помпи, сменени са всички спирачни маркучи и е продухана и прочистена цялата спирачна система. След всяка интервенция положителен резултат нямаше, освен, че в момента имам работещ АБС. Всички апарати са сваляни и почистени и водачите - смазани. Буталата на апаратите се движат добре само когато маркучите са откачени. Проблемът е налице и с откачена букса на АБС модула.
Докато бях с тройниците известно време имах нелоши спирачки, но с времето педалът пропадаше и накрая стигаше ламарината, като спирах само с предно дясно колело. Споменавам това, за да отхвърля възможността и четирите апарата да са сдали багажа, защото до скоро бях с тройниците и апаратите не са задържали.
Ще съм много благодарен на всеки, който изрази мнение, просто вече съм доста отчаян и засега никой майстор не може да помогне.
Passat B5 1.8 Syncro Задържане на апарати
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Passat B5 1.8 Syncro Задържане на апарати
Много странен проблем. Сигурен ли си, че помпата е изправна и педалът и механизмът му не остават леко натиснати (невръщат докрай)?
Интересно ще е да се премери налагянето в спирачната система, когато задържат спирачките - най-вероятно ще има малко налягане, а въпросът е кое го прави. Не знам устройството на АБС модула, дали той също може да създава налягане, и ако да са заподозрени той и помпата/механизмът към педала. Прегледай ги отново тях.
Как разбираш, че задържат всичките - загряват спирачките или на крик е пробвано?
Интересно ще е да се премери налагянето в спирачната система, когато задържат спирачките - най-вероятно ще има малко налягане, а въпросът е кое го прави. Не знам устройството на АБС модула, дали той също може да създава налягане, и ако да са заподозрени той и помпата/механизмът към педала. Прегледай ги отново тях.
Как разбираш, че задържат всичките - загряват спирачките или на крик е пробвано?
Re: Passat B5 1.8 Syncro Задържане на апарати
На крик е пробвано, помпата е изправна, тази е четвърта и е правилната - за кола само с ABS, без ESP или ASR (както е моята). Модула е четвърти също, като само последния е правилния с индикация А накрая, при всички предишни модули задържаше, но при тях нямаше и АБС, защото не бяха правилните модули. Педала е твърд и почти няма ход, но е регулиран правилно.
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Passat B5 1.8 Syncro Задържане на апарати
Много интересен проблем. Колега, напиши от къде си за всеки случай - някой може да я погледне или да ти препоръча къде да я видят.
Колата предполагам не я караш? А задържането на спирачките постоянно ли е, влияе ли се от запален двигател, натискане на педала преди това и други?
Ако стои 2 дни без да се кара, после пак ли задържат всички колела?
Колата предполагам не я караш? А задържането на спирачките постоянно ли е, влияе ли се от запален двигател, натискане на педала преди това и други?
Ако стои 2 дни без да се кара, после пак ли задържат всички колела?
Re: Passat B5 1.8 Syncro Задържане на апарати
stardreamer написа:Много интересен проблем. Колега, напиши от къде си за всеки случай - някой може да я погледне или да ти препоръча къде да я видят.
Колата предполагам не я караш? А задържането на спирачките постоянно ли е, влияе ли се от запален двигател, натискане на педала преди това и други?
Ако стои 2 дни без да се кара, после пак ли задържат всички колела?
Колата за момента е в София, Студентски град. Отказах се да я мърдам, защото ще плювне съединителя, без това отделя вече доста високо. Интересното е, че ако не се кара известно време, примерно ден или два, в началото не задържат и след няколко метра и съответно няколко натискания на спирачката почва да задържат много.
Последна промяна от IvanMan на Вто 11 авг 2020 19:52, променено общо 1 път.
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".
Причина: Не е необходимо да цитираш предишното мнение. Използвай бутон "нов отговор".
-
- Мнения: 905
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Passat B5 1.8 Syncro Задържане на апарати
А уплътненията на цилиндърчетата на спирачните апарати смени ли? Те играят важна роля в освобождаване на спирачките. Ако са опечени и загубили еластичност ефекта е точно такъв. При натискане на спирачката и движение на буталцата на "стискане" тези уплътнения се деформират еластично и при разтоварване на налягането (отпускане на педала)тази деформация се възстановява и връща буталцата на 0,1-0,2 мм назад, което е достатъчно да не задържат спирачките.
Re: Passat B5 1.8 Syncro Задържане на апарати
Здравейте,
Проблемът се оказа в сервото. Смених го и всичко се опраяи. Благодаря на всички, които писаха!
Проблемът се оказа в сервото. Смених го и всичко се опраяи. Благодаря на всички, които писаха!
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Passat B5 1.8 Syncro Задържане на апарати
Супер, радвам се, че се е решил!
- Tsankovski
- Мнения: 360
- Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
- Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
- Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
- Местоположение: Русе
Re: Passat B5 1.8 Syncro Задържане на апарати
На колегата му на целих диагнозата на 100% , както се казва питай патило :)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ICO-G и 181 госта