Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
AndriyanKrastev
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 28 май 2020 7:31
Автомобил:
Двигател:

Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот AndriyanKrastev » Вто 22 сеп 2020 15:27


Здравейте,
трябва да сменям акумулатора и съм се спрял на следният модел: Varta Silver Dynamic 574 402 075 Specs. Като цяло срещам приворечиви мнения за Varta (някой са доволни някои твърдят, че вече са ги развалили). Единственото което гледам е акумулатора да НЕ подържа start-stop системата т.е да не е AGM.
Какво бихте ме посъветвали? Какви акумулатори използвате?

Поздрави.




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 22 сеп 2020 15:59


Според мен ще сбъркаш , защото алтернатора ти изисква Agm, обикновения ще го зарежда неправилно и ще скъси живота му


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10401
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот IvanMan » Вто 22 сеп 2020 16:19


Прати рамата да проверя с какъв акумулатор е излязъл от завода.


Потребителски аватар
AndriyanKrastev
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 28 май 2020 7:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот AndriyanKrastev » Вто 22 сеп 2020 16:34


DoH_KuXoT написа:Според мен ще сбъркаш , защото алтернатора ти изисква Agm, обикновения ще го зарежда неправилно и ще скъси живота му

Тука ме вкара в дълбоки размисли. Идеята ми беше да не използвам AGM за да не ми се пусна start stop системата (само негативни неща откривам за нея). Имаше една тема тука някъде където четох, че хората си я спират софтуерно, а при мен проблема е "бил решен" като е взет обикновен акумулатор. Не съм знаел, че алтернаторът изисква AGM за да си зарежда акумулатора правилно.
Да разбирам ли, че по добра идея е да си взема AGM и да си спра start-stop софтуерно(или като нормалните хора да натискам бутона off)?


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10401
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот IvanMan » Вто 22 сеп 2020 16:48


AGM акумулатори не се използват само в автомобили със стар-стоп система.
Използват се от 2003-2004 г. (първо са били EFB, след това AGM) в автомобили с повече екстри и повишена електрическа консумация, като Ауди А6 и А8, Мерцедес E и S класа, БМВ 5 и 7 серия.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот DoH_KuXoT » Вто 22 сеп 2020 21:23


Освен материалите вътре в акумулатора, Agm акумулатора се задава софтуерно каква марка и сериен номер е. Алтернатора ума алгоритъм за зареждане. Ако наблюдаваш зареждането в движение ще видиш, че първоначално зарежда на 14.6-14.9волта, след известно време сваля волтажа и стига до най-ниски стойности 12.7-12.9 волта. При принудителен празен ход или задействана спирачка зарежда отново на максималните си стойности. При подаване на газ сваля на минималните , облекчава това на двигателя, сваля дори разхода. Това е накратко, за повече информация може да напишеш float charging има много написано. С обикновен акумулатор всичко това приключва бие му максимален волтаж, който пък е в повече за обикновен акумулатор и го съсипва бързо. При мен е станало навик да спирам старт/стоп-а, но се предлагат и хардуерни решения с минимална намеса в инсталацията, може да се свържеш с колегата Jordito, за повече инфо.


Потребителски аватар
AndriyanKrastev
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 28 май 2020 7:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот AndriyanKrastev » Сря 23 сеп 2020 9:10


DoH_KuXoT написа:Освен материалите вътре в акумулатора, Agm акумулатора се задава софтуерно каква марка и сериен номер е. Алтернатора ума алгоритъм за зареждане. Ако наблюдаваш зареждането в движение ще видиш, че първоначално зарежда на 14.6-14.9волта, след известно време сваля волтажа и стига до най-ниски стойности 12.7-12.9 волта. При принудителен празен ход или задействана спирачка зарежда отново на максималните си стойности. При подаване на газ сваля на минималните , облекчава това на двигателя, сваля дори разхода. Това е накратко, за повече информация може да напишеш float charging има много написано. С обикновен акумулатор всичко това приключва бие му максимален волтаж, който пък е в повече за обикновен акумулатор и го съсипва бързо. При мен е станало навик да спирам старт/стоп-а, но се предлагат и хардуерни решения с минимална намеса в инсталацията, може да се свържеш с колегата Jordito, за повече инфо.

Ясно. Досега не съм обръщал внимание на колко волта го зарежда, но следващият път когато се кача ще погледна.
Какъв AGM акумулатор би ми препоръчал ?
За момента съм се спрял на RUNNING BULL AGM 570 01. Голф 4 1.9 TDI карах с Banner около 3г и останах с добри впечатления (все още е жив даже си го прехвърлих на Passat-a, обаче сега ще отива за друга кола), а и колегата @IvanMan също ми го препоръча (по негови думи в момента са официален доставчик на VAG групата). Това което ми направи впечатление, че заводски (според whatbattery) е излязъл с Varta Silver Dynamic AGM (преди около 10 години Varta явно са спечелили търга :icon_lol ). На хартия разликата между двата е само стартовият поток (40А повече в полза на Varta). Цената може да се каже, че е една и съща. Това което забелязвам за големите производители последно време (не само за батерии), че залагат предимно на стара слава и маркетинг. При акумулаторните батерии не знам как стоят нещата, но ако трябва да съм честен за Banner специално не съм срещал толкова негативни мнения (все още :icon_lol). И обратно към първоначалният въпрос:
Какъв AGM акумулатор би ми препоръчал ?

Поздрави


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 23 сеп 2020 10:26


аз свалих оригиналния който беше Exide - сложих същия , най-лесно е по рама, даваш рамата на ЛС по-добре и по ОЕ номера ти казвам моделите които ми излизат, вече ти си преценяваш каква марка и какъв модел и от къде да закупиш - pri men OE nomera e 000 915 105 CC - номера на Exide - EK700 , Varta - 570901076 , Bosch - 0 092 S5A 080 , около 260лв съм го плащал навремето , на две години става след 6 дни

,


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 559
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот alpinab » Сря 23 сеп 2020 11:07


Аз смених моят оригинален ВАГ(Варта) с този от линка горе: RUNNING BULL AGM .
Доволен съм, скоро става на 3 години. Ползвам си ежедневно старт-стопа, колата предимно се кара градско. 70 AH е, като цена ми дойде на 240лв.


П.С има супер лесен трик за деактивиране на старт-стопа без да пипате абсолютно нищо по колата а именно: Слагате духалките да са само на предния джам. Без да работи климатика. Това е горния бутон на най-лявата врътка на климатика. Аз карах така почти половин година без СС система и си мислех, че нещо и има....

Последна промяна от alpinab на Сря 23 сеп 2020 11:58, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот samo_pechka » Сря 23 сеп 2020 11:28


:eek Това дали важи и за алдитата колега? Че понякога забравям да изключа старт-стопа непосредтвено след стартиране и се дразня допълнително.
Системата може и да е "добра" но са много спорни ползите от нея.
П.п. има ли начин да я премахна тая екстра от настройки ?


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 559
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот alpinab » Сря 23 сеп 2020 11:58


Нямам представа за Ауди, никога не съм имал пряк контакт с такава кола и СС система.


Atanas85
Мнения: 101
Регистриран на: Сря 16 мар 2016 18:24
Автомобил: Vw touran 5Т1
Двигател: DFEA 2016

Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот Atanas85 » Сря 23 сеп 2020 21:25


Имаше вариант да се обърне функцията на бутона старт стоп, като за да включиш функцията трябва да натиснеш бутона, а не всеки път след палене да натискаш с цел изключване. Другият начин е софтуерно с ваг ком се променя волтаж и край на старт стоп системата. Аз така я спрях.


Потребителски аватар
AndriyanKrastev
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 28 май 2020 7:31
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот AndriyanKrastev » Чет 24 сеп 2020 10:58


alpinab написа:Аз смених моят оригинален ВАГ(Варта) с този от линка горе: RUNNING BULL AGM .
Доволен съм, скоро става на 3 години. Ползвам си ежедневно старт-стопа, колата предимно се кара градско. 70 AH е, като цена ми дойде на 240лв.


П.С има супер лесен трик за деактивиране на старт-стопа без да пипате абсолютно нищо по колата а именно: Слагате духалките да са само на предния джам. Без да работи климатика. Това е горния бутон на най-лявата врътка на климатика. Аз карах така почти половин година без СС система и си мислех, че нещо и има....

240лв преди 3 години сега вървят по 250-260лв явно при акумулаторите цените се вдигат.

Иначе до колкото разбирам всички използват AGM акумулатори и по някакъв начин си спират start stop системите.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 559
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот alpinab » Чет 24 сеп 2020 11:16


Аз не съм я спирал. Ползвам си я. Когато имаш дълъг светофар или пък чакаш от малка пресечка да се включиш на Ал. Малинов сутрин (който е постоянно на зелена вълна) се чака често по няколко минути. По-добре да не тропа на място студен дизел.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat b7 2011 2.0 TDI акумулатор.

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 24 сеп 2020 12:02


alpinab написа:П.С има супер лесен трик за деактивиране на старт-стопа без да пипате абсолютно нищо по колата а именно: Слагате духалките да са само на предния джам. Без да работи климатика. Това е горния бутон на най-лявата врътка на климатика. Аз карах така почти половин година без СС система и си мислех, че нещо и има....

при Климатик - това не работи , пробвах преди малко, че ми стана интересно, пак си работи старт стоп-а



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: A999 и 51 госта