Здравейте колеги,
Карам Пасат б8 2015 1,6TDI. Колата е купена от dasweltauto представител на 168 000км. След около 14000км изминати (12000км от последна смяна на маслото) ми светна лампа за ниско ниво на маслото. Долях към 300мл и тъй като оставаха около 3000км до следващата смяна (бях решил да го сменям на 15000км по препоръка от официалния сервиз на Фолксваген в Пловдив, вместо на 30 000км) реших че ще ги измина и направо ще ида да сменя маслото. За моя изненада още след два дни лампата пак светна и тогава долях още над 700мл, за да стигне нивото близо до максимума.
Тъй като колата още има гаранция от dasweltauto отидох при дилъра, от който е купена (различен е от официалния представител на марката за Пловдив). Там направиха проверка и се установи, че няма течове на масло. Разбрахме се да покарам малко, за да видим колко гори. Малко след това реших да се свържа с официалния представител на марката, където ми казаха, че могат да направят точно замерване на разхода на маслото по тяхна методика. Идеята беше да се замери разходът на масло и с този резултат да отида при дилъра, от който колата е закупена, за да се търси решение на проблема.
Та от официалния сервиз източиха старото масло претеглиха с точност новото, наляха го и запечатаха колата, така че да не може да се източи масло без да останат следи. След около 2300км изминати се върнах обратно. Източиха отново маслото и го претеглиха. Установи се, че разходът на масло е бил 290мл/1000км.
Това, което ме озадачи е, че от сервиза твърдяха, че това бил абсолютно нормален разход и проблем няма. Щяло да има проблем само ако разходът бил по-голям от 500мл/1000км. Това доста ме изненада и въпреки всички спорове, от официалния сервиз държат, че този разход на масло е в нормите. Споменаха, че дори това го пишело в книжката.
Поразрових се в книжката и в частта за доливане на масло пише нещо от този тип- “ Разходът на маслото може да е различен при различните стилове на шофиране и натоварване на автомобила, като може да достигне 1л на 2000км- при нови автомобили за първите 5000км и повече.”
За мен това се отнася единствено за нови автомобили, но от сервиза го тълкуват по-друг начин и държат, че допустимата норма е 500мл/1000км. Сега ми предстои да говоря с дилъра, от който е купена колата, за да видя дали ще има някакъв резултат, но междувременно се чудя дали наистина този разход на масло е нормален, дали наистина тази норма е допустима от производителя или от сервизa са в грешка?
Passat B8 2015 1,6 TDI - разход на масло
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 16 апр 2011 12:17
- Автомобил: Passat b8
- Двигател: 1600 TDI 2015
- Местоположение: Пловдив
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B8 - обща информация
Че не е нормален е ясно. Какво е маслото?
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B8 - обща информация
Много неприятно. Принципно са "прави" в сервиза, но всъщност е сигнал за проблем.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 16 апр 2011 12:17
- Автомобил: Passat b8
- Двигател: 1600 TDI 2015
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B8 - обща информация
Маслото е Кастрол 5w-30 longlife, което е закупено от официалния сервиз, който извършва смяната му.
Ако наистина това е допустимата норма, наистина съчувствам на собствениците на нови автомобили с фабрична гаранция. Това, ако е така, е направено, за да се откаже всяка претенция по гаранционни събитие.
Ако наистина това е допустимата норма, наистина съчувствам на собствениците на нови автомобили с фабрична гаранция. Това, ако е така, е направено, за да се откаже всяка претенция по гаранционни събитие.
Re: Passat B8 - обща информация
на предишни поколения имаше и 1л/1000км в книжките... правилно ли разбирам, че за 12хил км е изгорил 300мл , а за следващите 2 дни още 700мл ?
-
- Мнения: 153
- Регистриран на: Сря 13 юни 2018 15:16
- Автомобил: Passat B8-5
- Двигател: 150 TDI 7DSG
Re: Passat B8 - обща информация
Мой приятел със същия мотор и закупен B8 от същото място в Пловдив имаше абсолютно същия проблем след със автомобила.При него малко преди смяна на малсото, с което беше дошла колата от Германия(около 2-3месеца след покупката) е светнала същата лампа.Долял е близо 700мл. и така е изкарал до следваща смяна.След това сменя маслото в официален сервиз и изкарва една година 15хил.км без да долива.Скоро пак смени и не е казал да го пипа.Според него започва да пипа маслото при редовно каране над 150 км/ч по магистралата.
Последна промяна от bongoo на Чет 10 сеп 2020 11:20, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8389
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Passat B8 - обща информация
Evil_con_carne написа:Та от официалния сервиз източиха старото масло претеглиха с точност новото, наляха го и запечатаха колата, така че да не може да се източи масло без да останат следи. След около 2300км изминати се върнах обратно. Източиха отново маслото и го претеглиха. Установи се, че разходът на масло е бил 290мл/1000км.
Извинявам се, аз това прочетох . Мен би ме притеснило...Ново масло и този разход... Виж ако беше на 7-10х.км да кажем , че се е поичерпало откъм ресурс, поразредено с нафта, да има повишен разход, но ново/прясно ?
А по-горе чак сега се загледах, ще излезе, че за 12х.км е лапнала литър, което е безпроблемно ( ако е наистина така ) Щото надали тия 300мл са вдигнали нивото до горния белег на "щеката" ...
Re: Passat B8 - обща информация
аз пък на този метод не бих се доверил изобщо, звучи ми много левашки .... колко наляли, колко източили... как са го точили, колко е останало, колко са източили само те си знаят, аз при смяна с ел.помпа през щеката източих повече отколкото съм налял, пък като бръкнах през гърловината за наливане издърпах още половин литър, пък в чашата на филтъра имаше още 300мл... та малко метода ми е с цел да ти покажем, че е под 500мл и всичко е точно. При каране с над 150км/ч продължително време нормално да пипне масълце , не знам конкретния двигател как е , няма много инфо още за него. Аз лично бих си сменил сам маслото, да го сипя до средата не на максимума, да карам и да го наблюдавам през 500-1000 км да речем как се движи разхода. Непосредствено след регенерация бих погледнал дали е повишено над максимум, после бих погледнал маркуча към капака на клапана дали е омаслен.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B8 2015 1,6 TDI - разход на масло
Аз бих започнал със смяна на маслото с ОЕМ. Има ли причина, колата да е купена от едно място и да се сервизира на друго?
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Passat B8 2015 1,6 TDI - разход на масло
То маслото е ОЕМ, и сменено в официален сервиз.
Според мен трябва да се каже и как е карана колата. При вски положения, не е основание за гаранционен ремонт.
Според мен трябва да се каже и как е карана колата. При вски положения, не е основание за гаранционен ремонт.
- jordan17772
- Мнения: 671
- Регистриран на: Пет 01 ное 2013 22:55
- Автомобил: Golf IV 105ps + Passat B6 200ps
- Двигател: BCB + CAWB
Re: Passat B8 2015 1,6 TDI - разход на масло
Всякакъв разход до литър на 3 хиляди километра е ок. Ако е по-зле според мен да търси причините.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Съб 16 апр 2011 12:17
- Автомобил: Passat b8
- Двигател: 1600 TDI 2015
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B8 2015 1,6 TDI - разход на масло
Когато първо светна лампата сипах 300мл и си беше малко над минимума. Просто тогава имах толкова в багажника. После долях около 700мл, за да стигне пак до максимума.
Относно начина им на замерване, на мен ми се струва честен. Аз това, което виждам е, че от максимума на щеката при смяната му сега е на средата след 2300км.
Относно карането не крия, че понякога я настъпвам. Но пък в крайна сметка никъде не пише, че трябва да се кара само като пенсионер.
Иначе дали е основание за гаранционен ремонт аз смятам, че е! Определено за мен има проблем. А нали затова е гаранцията в крайна сметка. Аз съм сигурен, че след още 10-20 хил.км разходът на масло ще скочи над 500мл/1000км или ще се повреди нещо съществено и тогава това сигурно ще е повод за гаранционен ремонт, но отдавна и dasweltauto гаранцията ще е минала и тогава ще си е само мой проблемът.
Ако намеря причината ще пиша какво е било. Из разни англоезични форуми чета, че може да е от повреден клапан на система за картерни газове, но това са само догадки.
Относно начина им на замерване, на мен ми се струва честен. Аз това, което виждам е, че от максимума на щеката при смяната му сега е на средата след 2300км.
Относно карането не крия, че понякога я настъпвам. Но пък в крайна сметка никъде не пише, че трябва да се кара само като пенсионер.
Иначе дали е основание за гаранционен ремонт аз смятам, че е! Определено за мен има проблем. А нали затова е гаранцията в крайна сметка. Аз съм сигурен, че след още 10-20 хил.км разходът на масло ще скочи над 500мл/1000км или ще се повреди нещо съществено и тогава това сигурно ще е повод за гаранционен ремонт, но отдавна и dasweltauto гаранцията ще е минала и тогава ще си е само мой проблемът.
Ако намеря причината ще пиша какво е било. Из разни англоезични форуми чета, че може да е от повреден клапан на система за картерни газове, но това са само догадки.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B8 2015 1,6 TDI - разход на масло
Все пак с какво масло е колата?
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Passat B8 - обща информация
Ето какво е маслото. Каквото трябва да бъде.
А иначе щом се настъпва, тоя разход си е съвсем в реда на нещата. Те точно затова са написали, че до 1л на 2000км е нормално. Щото не са написали, че не трябва да се настъпва . На старите пишеше, че продължително движение с над 3/4 от максималната скорост, не е баш препоръчително и до какво там може да доведе...
Освен това, има го и моментът, че на разни мотори поради разни причини, маслото се харчи различно бързо като е на максимума, и като е на средата или под нея.
И е близко до акъла, че гаранция за това трудно ще се вземе...то и нов мотор пак толкова ще си харчи при същото каране. Няма как 12 хиляди километра да е харчила колата по 290мл/1000км, щото това са към 3,48л. Просто си почнал да я настъпваш доста.
Evil_con_carne написа:Маслото е Кастрол 5w-30 longlife, което е закупено от официалния сервиз, който извършва смяната му.
А иначе щом се настъпва, тоя разход си е съвсем в реда на нещата. Те точно затова са написали, че до 1л на 2000км е нормално. Щото не са написали, че не трябва да се настъпва . На старите пишеше, че продължително движение с над 3/4 от максималната скорост, не е баш препоръчително и до какво там може да доведе...
Освен това, има го и моментът, че на разни мотори поради разни причини, маслото се харчи различно бързо като е на максимума, и като е на средата или под нея.
И е близко до акъла, че гаранция за това трудно ще се вземе...то и нов мотор пак толкова ще си харчи при същото каране. Няма как 12 хиляди километра да е харчила колата по 290мл/1000км, щото това са към 3,48л. Просто си почнал да я настъпваш доста.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat B8 2015 1,6 TDI - разход на масло
Малко по нагоре пишеш, че маслото е ОЕМ. Затова попитах дали не съм пропуснал нещо. А дали е каквото трябва или е незнаен чорбалин ...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 178 госта