Здравейте колеги от 3 дни имам пасат Б6 2006г 2.0 140кс. и доста неща не са ми ясни по колата!
Но имам проблем с парното перката си работи нормално на всички степени но 1 от никъде не духа въртя другото копче за смяна на зоните но от никъде не духа а перката се чува.
Помогнете какво може да е , аз имам чувството че копчето за смяна на зоните не работи но поне от някое от местата трябва да духа. И отделно нито студено нито топло става в колата.
Благодаря!!!!!
пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
- b60_460
- Мнения: 103
- Регистриран на: Вто 16 сеп 2008 11:36
- Автомобил: Passat B6 1.9 TDI
- Двигател: BXE 2006
- Местоположение: Бургас
Re: пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
Здравей колега и честито.Щом го имаш от скоро на първо време го закарай на майстор по автоклиматици.Така по описаното от теб съдя че си с климатроник а не климатик а той е с повече електроника.Мога само да предположа че нямаш изобщо фреон и затова не духа нито топло нито студено.Отделно може да има проблем с някой датчик,моторче,клапиичка или в най-лошия случай с целия компресор.Това от тук с акъл няма как да се определи - колата трябва да се закачи на VCDS.
Re: пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
да не е затъпкан филтъра на купето ? Клапите щом не ги чуваш може и да ги няма, един познат взе пасат и не пробвал климатроника, прибрал се и установил, че няма нито едно моторче по клапите. Направи диагностига на климатроника и той ще си каже. Ако си от София, мога да ти съдействам.
- Peterman
- Мнения: 520
- Регистриран на: Съб 05 яну 2008 21:11
- Автомобил: passat b6
- Двигател: BMP 2000 140 hp - 2006
- Местоположение: Русе
Re: пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
щом казваш "ВЪРТЯ" най-вероятно си с климатик, а не климатроник!
Re: пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
Колата е с климатик не е климатроник но врътката за смяна на зоните не работи и в момента не духа от никъде
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
Компресора и фреона нямат нищо общо с отоплението и изобщо с излизането на въздух от духалките. Ако се прецака компресора или няма фреон, няма да духа студено, отоплението е от ел. нагревател и от обикновен радиатор на парното, който ползва антифриза на колата. А и двете не влиаят на излизането на въздух от духалките.
Щом колата има врътка за насочване на потока, значи е с полуавтоматичен климатроник, моето обаче не е климатик, на Пасат Б6 не се монтира само климатик, или е климатроник или е полуавтоматичен такъв (с градуси на врътката за топло-студено). Там пак има не малко ел. мотори и електроника и датчици, само са спестени 2бр., които определят на къде да излиза въздуха и това е заменено от врътка. Проблем с врътката няма да доведе до това да не духа от никъде нищо, защото двете клапи са "или" т.е. духа или на едно място, или на друго, ама не могат да затворят изцяло изхода на въздуха отвсякъде. Този климатроник също подлежи на диагностика с VCDS и е също толкова приказлив, както другия (изцяло автоматичния). В този случай масовите вариантите са 3 :
1. вентилатора е сменен от кола с обратен волан. При него витлата са наобратно и не духа нищо, по описания начин, макар че всичко си е наред.
2. филтъра е тотално задръстен (колегата не писа дали го е гледал).
3. прецакан ел. мотор за клапа за вътрешна циркулация - той затваря притока на въздух отвън и след това отваря притока на въздух откъм купето, само че ако затвори отвън и не отвори отвътре, вентилатора няма откъде да смуче въздух, масов проблем.
Номер 3 е най-вероятната причиниа и VCDS ще каже, ако е това.
Щом колата има врътка за насочване на потока, значи е с полуавтоматичен климатроник, моето обаче не е климатик, на Пасат Б6 не се монтира само климатик, или е климатроник или е полуавтоматичен такъв (с градуси на врътката за топло-студено). Там пак има не малко ел. мотори и електроника и датчици, само са спестени 2бр., които определят на къде да излиза въздуха и това е заменено от врътка. Проблем с врътката няма да доведе до това да не духа от никъде нищо, защото двете клапи са "или" т.е. духа или на едно място, или на друго, ама не могат да затворят изцяло изхода на въздуха отвсякъде. Този климатроник също подлежи на диагностика с VCDS и е също толкова приказлив, както другия (изцяло автоматичния). В този случай масовите вариантите са 3 :
1. вентилатора е сменен от кола с обратен волан. При него витлата са наобратно и не духа нищо, по описания начин, макар че всичко си е наред.
2. филтъра е тотално задръстен (колегата не писа дали го е гледал).
3. прецакан ел. мотор за клапа за вътрешна циркулация - той затваря притока на въздух отвън и след това отваря притока на въздух откъм купето, само че ако затвори отвън и не отвори отвътре, вентилатора няма откъде да смуче въздух, масов проблем.
Номер 3 е най-вероятната причиниа и VCDS ще каже, ако е това.
Re: пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
Точно така е колега на врътката за топло и студено има написани градуси. Да и аз си мисля че това е един вид климатроник, но защо от никъде не духа . Тази врътка за зоните с жило ли е или тя пак управлява ел мотор който сменя зоните.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
За да не се чудиш защо, започни с една диагностика с VCDS. 90% ще ти каже клапата за вътрешна циркулация (V113 ако си с Valeo или V154 ако си с Denso). Следва поръчване на нов мотор, сваляне на жабката за да се смени, адаптация през софтуера и готово. Ако пък случайно няма записана грешка, трябва да видиш вентилатора да не е от кола с обратен волан и какво става с ф-ра.
По въпроса с клапата - принципно дали е с жило или не, няма значение, защото тя не може да се прецака така, че да не духа никъде. Клапата отваря и затваря различни пътища т.е. ако спре по средата, ще духа от 2 места, ако спре в единия край, ще духа само от едно място, ако спре в другия край, ще духа само от друго място т.е. както и да спре, ще духа от някъде ;) По-конретно иначе по въпросът ти - да, може да се каже, че е с жило, защото освен жилото, има и малко предавки.
По въпроса с клапата - принципно дали е с жило или не, няма значение, защото тя не може да се прецака така, че да не духа никъде. Клапата отваря и затваря различни пътища т.е. ако спре по средата, ще духа от 2 места, ако спре в единия край, ще духа само от едно място, ако спре в другия край, ще духа само от друго място т.е. както и да спре, ще духа от някъде ;) По-конретно иначе по въпросът ти - да, може да се каже, че е с жило, защото освен жилото, има и малко предавки.
Re: пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
Ок Благодаря ти колега но в момента пускам перката на 4 и се чува много яко духане , но просто от никъде в колата не духа
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
Еми именно, нали и аз това казвам - няма как от тази клапа да не духа от никъде, ама ако няма откъде да смуче взъдух, заради блокирала клапа за вход. въздух примерно, вентилатора ако ще и да излети, пак няма да духа нищо от духалките, защото като не засмуква въздух, не може да го завихри в охлюва и да го изкара през духалките.
Re: пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
Колата е била с обратен волан. И перката трябва да се снмени
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
zfa159 написа:В този случай масовите вариантите са 3 :
1. вентилатора е сменен от кола с обратен волан. При него витлата са наобратно и не духа нищо, по описания начин, макар че всичко си е наред.
Явно трябва да пусна тото
Вентилаторите за ляв и за десен волан са с различни парт номера и лесно може да се провери твоят в момента какъв е и какъв трябва да бъде. Общо взето при въртене на волана се взима цялата кутия под таблото и се сменя цялата, защото едната е от ляво, другата е от дясно т.е. ако твоята е с въртян волан, трябва да са взели кутия от кола с ляв волан и да са я сложили само че без вентилатор и да са прехвърлили само него от старата кутия, което общо взето много малко хора ще направят. По рамата можеш да видиш дали си е била с десен волан или някой е взел първия вентилатор от морга, който е намерил и го е набил в твоята кола, без да съобрази, че е за кола с десен волан.
- williams_vn
- Мнения: 722
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
добре де ако му се обърне захранването на вентилатора това си е правотоков мотор няма ли да се оправи . поне аз така мисля . на самия мотор има два кабела ако се не лъжа които излизат и влизат в резисторния блок . размени ги и виж няма ли проклетника да духне . ако ли не търсиш вентилатор от нормална дирекция или някои повреден и сменях само пластмасовата турбинка
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
Вентилатора е измислен по следния начин - засмуква въздух от средата си и го изтласква навън в охлюва на кутията на парното. При вентилатор за ляв волан, витлата са така направени, че въздуха се изтласква на дясно от вентилатора и въздуховода е в тази посока към центъра на таблото, където са клапите. При вентилатор за десен волан, са в обратната посока, за да може да изтласква въздуха на другата страна. Двата ел. мотора се въртят в обратна посока един спрямо друг до колкото помня т.е. този от левия волан примерно се върти по час. стрелка, а този от десния, обратно на час. стрелка (или обратното беше, не помня). Ако обърнеш захранването на вентилатора обаче, не променяш посоката на въздушната струя, а се опитваш да го накараш да смуче от купето и да изкарва навън, което обаче не се получава, защото турбината е измислена да работи наобратно и няма почти никакъв въздушен поток ако се върти наобратно спрямо нормалната си посока, само бучи и харчи ток. Същото става и ако този от десния волан го сложиш в охлюв за ляв волан - няма дебит.
Вентилатор за ляв волан :
Вентилатор за десен волан :
Вентилатор за ляв волан :
Вентилатор за десен волан :
- williams_vn
- Мнения: 722
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 20:05
- Автомобил: tuareg G-3 GTIedition
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: пасат Б6 2006г 2.0 140кс. Проблем с парно
предложих само правил съм нещо такова ама преди 2 години и не помня какво направих ,на някаква френска кола беше и имае само от десен волан вент. на моргите ама дали въртях захранването или сменях турбинката е нямам спомен. но може да се пробва ако на колегата му трябва пластмасова турбинка ще му намеря имам някои и друг неработещ вент за части
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tsbstz и 63 госта