Здравейте,
Преди месец и аз се сдобих с Passat TSI 1.4 EcoFuel 2012, на който му се радвам много и дори днес купих греди за покрива, но явно имам споменатият тук проблем. Последните ПЕТ месеца, от август 2020, предишният собственик (мой близък човек) е ходил четири или ПЕТ пъти на сервиз (VW запад), заради този проблем и са сменяли различни неща, за които ще споделя в долните редове. Дано да е от полза, а интересното е тук е, че сме няколко човека по едно и също време с такъв проблем
Днес, по незнайна за мен причина, преди паленето превключи на бензин и заработи странно. Успях да тръгна трудно и малко след това угасна. Последваха опити да запаля, изчаках малко време и пак пробвах, но след като повърти - пали и веднага гасне.
Колата я взимам от близък човек, който си я е купил нова от VW в София и си я е гледал, без да е имал премеждия.
За мой късмет бях под наклон и по негов съвет пробвах да запаля на скорост, да подвижи малко така за да превключи на метан, това се случи и нямах никакви проблеми. Сега свети EPC лампата, но пали на метан и работи, но този проблем го има от август месец и още не е разрешен...
Доколкото виждам и знам, колата е била на сервиз само във VW Запад. При появата на този проблем през лятото, първо са сменили едната бензинова помпа. При второто посещение са сменили втората бензинова помпа. Не знам дали дънната или горната е била първа, но мога да попитам, ако помни. При третото посещение са сменили маркуч, предполагам на вакума, като този от снимката на hi4umir4uu. Четвъртото ходене се случи, когато аз бях с колата за няколко дена. След като заредих метан, колата заработи странно, но превключи на метан и просто светна лампата. В сервиза са сменили "дюза впръскваща". Дюзата и инжекторите в случая са едно и също, нали?
Предишният собственик не е от София и пътува специално до сервиза. За съжаление вече губи вярата в надеждността на VW като цяло и с тази история го разбирам, но аз вярвам, че всичко може да се оправи, само трябва правилният майстор...
Според мен при поява на такъв проблем е добре да се почне с проверка на маркучите, след това чистене на инжекторите, след това идват и помпите и контролера(платката, която контролира работата на помпита), ако проблема не се оправя. Ще добавя и друго, ако се появи при мен
Не знам, но предполагам, че в сервиза са сменили помпите първо, защото това е било на грешката. Може би не е било нужно, а може би и така взимат повече пари.... Не знам.
Предполагам, че в моят случай щом последният път са сменили дюза има вероятност и другите да са за сяман или по-скоро чистене, ако има как. Надявам се да е инжекторите, защото следващата стъпка мисля да е тяхното почистване.
Вие как мислите и какво може да се направи според вас?
Да ходим ли пак във VW сервиза, за да си довършат работата или да търся други майстори? Не съм наясно със сервиза там, накой знае ли дали имат вана за чистене на инжектори и предлагат ли тази услуга?
Следя темата и аз, за качествен сервиз, където чистят с вана.
M.Georgiev ти къде почисти твоите?
Със здраве и безаварийни километри!
Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Последна промяна от martinq на Пон 22 фев 2021 11:55, променено общо 1 път.
- M.Georgiev
- Мнения: 208
- Регистриран на: Пет 02 ное 2018 21:18
- Автомобил: Touran
- Двигател: BSX-109hp-2009
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Стара Загора кв. Кольо Ганчев имат ултразвук.
- makrelov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 20 мар 2017 8:50
- Автомобил: Passat B8 2-0 BiTDI 4Motion 176kW
- Двигател: CUAA 2020
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Колега martinq,
Не е тайна, че в оторизираните сервизи никой не търси проблемите в дълбочина, а сменят де що диагностиката им каже/покаже. А самата диагностика регистрира проблема там, където е най-изявен. И въобще не може да отчете компоненти преди въпросния като възможни за проблема. Аз и затова не карам колата в оторизиран сервиз - защото там процеса "мислене" отсъства.
В твоя случай смяната на помпите най-вероятно е била ненужна. А дали сте проверили ЛАМБДА сондата? Аз имах проблем с нея преди време и колата се държеше ужасно, да не споменавам високия разход на метан, трудната работа на бензин, редовното палене само на бензин и т.н. Смяната на Ламбдата оправи нещата, свързани с палене, превключване между горивата и разхода на гориво.
Аз тази седмица предприемам почистване на инжекторите в специализиран сервиз с нужните стендове и проследяване на процеса. В края на седмицата най-вероятно ще имам резултат.
При мен твоите конкретно проблеми не се наблюдават. Аз имам перфектна работа на метан, нормално превключване от бензин на метан след зареждане, палене на метан сутрин и т.н. Но, при работа на бензин имам посочените в 1-вия пост проблеми. Именно затова предприемаме стъпка към чистене и проверка на инжекторите. Проблемът е, че тези инжектори са подложени на доста високи температури, поради спецификата на работа на двигателя, и когато се кара 98% на метан няма го горивото, което да охлажда, продухва и попочиства тези инжектори. Бензинът също се скапва от стоенето в резервоара - може и на слуз да стане. И хоп - ето опция за запушване, задръстване, спичане или пък пикаене. Карам коли с директно впръскване на бензин от 10 години и знам, че са си леко капризни. А да не говорим, когато тези автомобили са и на алтернативно гориво.
Така или иначе ще пиша тук за резултата от моя ремонт. Всички да имаме търпение до края на седмицата.
Не е тайна, че в оторизираните сервизи никой не търси проблемите в дълбочина, а сменят де що диагностиката им каже/покаже. А самата диагностика регистрира проблема там, където е най-изявен. И въобще не може да отчете компоненти преди въпросния като възможни за проблема. Аз и затова не карам колата в оторизиран сервиз - защото там процеса "мислене" отсъства.
В твоя случай смяната на помпите най-вероятно е била ненужна. А дали сте проверили ЛАМБДА сондата? Аз имах проблем с нея преди време и колата се държеше ужасно, да не споменавам високия разход на метан, трудната работа на бензин, редовното палене само на бензин и т.н. Смяната на Ламбдата оправи нещата, свързани с палене, превключване между горивата и разхода на гориво.
Аз тази седмица предприемам почистване на инжекторите в специализиран сервиз с нужните стендове и проследяване на процеса. В края на седмицата най-вероятно ще имам резултат.
При мен твоите конкретно проблеми не се наблюдават. Аз имам перфектна работа на метан, нормално превключване от бензин на метан след зареждане, палене на метан сутрин и т.н. Но, при работа на бензин имам посочените в 1-вия пост проблеми. Именно затова предприемаме стъпка към чистене и проверка на инжекторите. Проблемът е, че тези инжектори са подложени на доста високи температури, поради спецификата на работа на двигателя, и когато се кара 98% на метан няма го горивото, което да охлажда, продухва и попочиства тези инжектори. Бензинът също се скапва от стоенето в резервоара - може и на слуз да стане. И хоп - ето опция за запушване, задръстване, спичане или пък пикаене. Карам коли с директно впръскване на бензин от 10 години и знам, че са си леко капризни. А да не говорим, когато тези автомобили са и на алтернативно гориво.
Така или иначе ще пиша тук за резултата от моя ремонт. Всички да имаме търпение до края на седмицата.
- makrelov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 20 мар 2017 8:50
- Автомобил: Passat B8 2-0 BiTDI 4Motion 176kW
- Двигател: CUAA 2020
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Състоянието на моите инжектори след демонтажа. В момента са на диагностика и почистване:
- makrelov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 20 мар 2017 8:50
- Автомобил: Passat B8 2-0 BiTDI 4Motion 176kW
- Двигател: CUAA 2020
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
и резултат от чистенето:
Според по-запознатите тук нужна ли е смяна на инжекторите заради показанията в жълто на 2 от тях?
Според по-запознатите тук нужна ли е смяна на инжекторите заради показанията в жълто на 2 от тях?
- makrelov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 20 мар 2017 8:50
- Автомобил: Passat B8 2-0 BiTDI 4Motion 176kW
- Двигател: CUAA 2020
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Колеги,
Днес си взех колата от сервиз след:
1. Почистени на стенд бензинови дюзи;
2. Сменен маркуч с клапан на картерните газове поради скъсване при демонтажа. Отбелязвам, че беше здрав преди ремонта, за да не мислите че от него е имало проблем;
Резултат от ремонта при работа на бензин: колата утихна, изчезнаха колебливите вибрации при престой на място, LTFT ( Long Term Fuel Trim - много важен показател за диагностика ) е под +8 ( за краткия тест-очаквам още да се подобри ) срещу +25 преди, не смърди на гориво, изчезнаха и други неприятни симптоми около запушените инжектори.
И най-важното - за първи път от много време насам видях моментен разход на равен път със скорост от 90км./час ( темпомат) в диапазона 4,7 - 5,3л./100 км., при твърдо 10л./100км. на същия участък преди почистването на дюзите.
Извод: Като всеки двигател с директно впръскване на горивото дюзите в даден момент започват да страдат от нагар. Особено при метановите модификации. Препоръчвам на другите колеги с подобни симптоми, като описаните в първия пост, да предприемат почистване на инжекторите в добър сервиз по избор. И по-редовно каране на бензин, за да могат да се самопочистват дюзите.
VW дават бензиновите инжектори на Ecofuel модификациите като бюлетинен проблем и препоръчват смяна при проблеми. Но, просто защото те в оторизираните сервизи освен смяна друго не знаят .
Със здраве и се надявам да съм Ви бил полезен.
Днес си взех колата от сервиз след:
1. Почистени на стенд бензинови дюзи;
2. Сменен маркуч с клапан на картерните газове поради скъсване при демонтажа. Отбелязвам, че беше здрав преди ремонта, за да не мислите че от него е имало проблем;
Резултат от ремонта при работа на бензин: колата утихна, изчезнаха колебливите вибрации при престой на място, LTFT ( Long Term Fuel Trim - много важен показател за диагностика ) е под +8 ( за краткия тест-очаквам още да се подобри ) срещу +25 преди, не смърди на гориво, изчезнаха и други неприятни симптоми около запушените инжектори.
И най-важното - за първи път от много време насам видях моментен разход на равен път със скорост от 90км./час ( темпомат) в диапазона 4,7 - 5,3л./100 км., при твърдо 10л./100км. на същия участък преди почистването на дюзите.
Извод: Като всеки двигател с директно впръскване на горивото дюзите в даден момент започват да страдат от нагар. Особено при метановите модификации. Препоръчвам на другите колеги с подобни симптоми, като описаните в първия пост, да предприемат почистване на инжекторите в добър сервиз по избор. И по-редовно каране на бензин, за да могат да се самопочистват дюзите.
VW дават бензиновите инжектори на Ecofuel модификациите като бюлетинен проблем и препоръчват смяна при проблеми. Но, просто защото те в оторизираните сервизи освен смяна друго не знаят .
Със здраве и се надявам да съм Ви бил полезен.
-
- Мнения: 33
- Регистриран на: Съб 09 фев 2008 17:24
- Автомобил: Passat 7
- Двигател: Cdga 2012
- Местоположение: София
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Благодаря. Много подробно и полезно.
- makrelov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 20 мар 2017 8:50
- Автомобил: Passat B8 2-0 BiTDI 4Motion 176kW
- Двигател: CUAA 2020
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
За нищо.
Така мисля, че трябва да бъде, за да има полза от форума. Иначе е само чесане на езици и губене на време на много хора.
Така мисля, че трябва да бъде, за да има полза от форума. Иначе е само чесане на езици и губене на време на много хора.
-
- VW експерт
- Мнения: 12793
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Колега, дали ако в бензина се сипва добавки за почистване,и се кара често на бензин, въпреки малкия резервоар,няма да има ефект?
- makrelov
- Мнения: 43
- Регистриран на: Пон 20 мар 2017 8:50
- Автомобил: Passat B8 2-0 BiTDI 4Motion 176kW
- Двигател: CUAA 2020
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
При мен беше нулев ефекта от добавките. Нагарът и спичането няма как да се изчистят с добавка. А съм пробвал много пъти и с всякакви.
Сваляне, стенд, ултразвук и качване при мен свършиха работата.
Сваляне, стенд, ултразвук и качване при мен свършиха работата.
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Здравейте отново,
Ето, че най-сетне намирам време да пиша отново по темата.
Дадох малко време на колата, за да съм сигурен, че нещата са се оправили и за моя радост е така!
Колата си върви чудесно, няма проблеми и разхода се подобри.
Ето на кратко и какво се случи с моят пасат:
След проблем с бензиновата система и диагностика в Порше юг излиза, че трябва да се смени една от бензиновите помпи. Решението на предишният собственик е да отиде в друг сервиз, заради цената, която му дават там и по-удобната локация. Този сервиз обаче няма опит с подобен двигател и уж го споменават, но поемат задачата. Намират нужната помпа с кошницата и я сменят. Проблемът обаче не се оправя и решават да сменят и другата помпа.
Проблемът продължава да е наличен и на бензин колата не работи. Отива се отново в официалният сервиз, където регистрират, че е нужна смяна на бубина, след това и напукан маркуч. Проблема пак се появява. Сменят и единият инжектор, но проблемът пак седи. Колата дойде при мен и аз реших да отида в друг препоръчан сервиз, след като проблема се появи отново. Отидох в оторизиран сервиз Друмник в София.
Там разказвам за всичко и се оказва, че са имали подобен случай и преди. Според тях проблема продължава да е в бензиновата помпа, защото отчетеното налягане в % е много извън нормата.
Оказва се, че освен пълният комплект на помпата с кошницата се сменя и една платка в багажника, която контролира процесите на помпата.
Това ме навежда на мисълта, че още в първият сервиз не са знаели за тази платка и защото не са я сменили проблема си седи. Тоест е можело да се спестят няколко ходения до сервизите след това....
В Друмник смениха помпата и контролера/платка и колата вече заработи нормално. Казах им да проверят и инжекторите, като отчетоха, че има зацапване и един от тях работи, но има малко отклонение.
Реших, че щом е там колата е добре да го оправим, въпреки вече големите разходи. Почистиха всичко и колата заспа! Почистването се оказа по-сложно и скъпо от очакваното, но исках да отстраним всички възможности и колата да заробти нормално. Така и стана, за моя раздост!
Казаха ми, че по протоколите, с които работят няма такава опция като почистване, а им е подадено, че трябва да се сменят с ново. Да, но това означава още няколко хилади лева....
Радвам се, че се обърнах към тях и успяхме да оправим този проблем. Последният ремонт със смяна на помтата, контролера, почистване и т.н. стъпи на около 2000лв., двойно на очакваното от мен, но в крайна сметка е важен резултата. Най-сетне проблема е отстранен и колата отново е изрядна! Вози ме на много места, а с такъв минимален разход и приятна возия си заслужаваше!
На скоро установих, че от някъде влиза вода в багажника и може би това е причината платката да е изгоряла. Все още не мога да разбера, от къде влиза вода, но и това ще стане. Водата видях под кората на пода, точно над бутилките. Предишният собственик казва, че бутилките на метановата система са сменяни в официалният сервиз и според него е възможно нещо там да се е объркало.
Ще се радвам да споделите, ако имате идея за този проблем.
Изводите оставям на вас, но е важно да се ходи на майстори, които разбират от работата си. Дори и да е една идея по-скъпо, в крайна сметка по-евтиното излиза по-скъпо.
Поздрави и много безаварийни километри!
Ето, че най-сетне намирам време да пиша отново по темата.
Дадох малко време на колата, за да съм сигурен, че нещата са се оправили и за моя радост е така!
Колата си върви чудесно, няма проблеми и разхода се подобри.
Ето на кратко и какво се случи с моят пасат:
След проблем с бензиновата система и диагностика в Порше юг излиза, че трябва да се смени една от бензиновите помпи. Решението на предишният собственик е да отиде в друг сервиз, заради цената, която му дават там и по-удобната локация. Този сервиз обаче няма опит с подобен двигател и уж го споменават, но поемат задачата. Намират нужната помпа с кошницата и я сменят. Проблемът обаче не се оправя и решават да сменят и другата помпа.
Проблемът продължава да е наличен и на бензин колата не работи. Отива се отново в официалният сервиз, където регистрират, че е нужна смяна на бубина, след това и напукан маркуч. Проблема пак се появява. Сменят и единият инжектор, но проблемът пак седи. Колата дойде при мен и аз реших да отида в друг препоръчан сервиз, след като проблема се появи отново. Отидох в оторизиран сервиз Друмник в София.
Там разказвам за всичко и се оказва, че са имали подобен случай и преди. Според тях проблема продължава да е в бензиновата помпа, защото отчетеното налягане в % е много извън нормата.
Оказва се, че освен пълният комплект на помпата с кошницата се сменя и една платка в багажника, която контролира процесите на помпата.
Това ме навежда на мисълта, че още в първият сервиз не са знаели за тази платка и защото не са я сменили проблема си седи. Тоест е можело да се спестят няколко ходения до сервизите след това....
В Друмник смениха помпата и контролера/платка и колата вече заработи нормално. Казах им да проверят и инжекторите, като отчетоха, че има зацапване и един от тях работи, но има малко отклонение.
Реших, че щом е там колата е добре да го оправим, въпреки вече големите разходи. Почистиха всичко и колата заспа! Почистването се оказа по-сложно и скъпо от очакваното, но исках да отстраним всички възможности и колата да заробти нормално. Така и стана, за моя раздост!
Казаха ми, че по протоколите, с които работят няма такава опция като почистване, а им е подадено, че трябва да се сменят с ново. Да, но това означава още няколко хилади лева....
Радвам се, че се обърнах към тях и успяхме да оправим този проблем. Последният ремонт със смяна на помтата, контролера, почистване и т.н. стъпи на около 2000лв., двойно на очакваното от мен, но в крайна сметка е важен резултата. Най-сетне проблема е отстранен и колата отново е изрядна! Вози ме на много места, а с такъв минимален разход и приятна возия си заслужаваше!
На скоро установих, че от някъде влиза вода в багажника и може би това е причината платката да е изгоряла. Все още не мога да разбера, от къде влиза вода, но и това ще стане. Водата видях под кората на пода, точно над бутилките. Предишният собственик казва, че бутилките на метановата система са сменяни в официалният сервиз и според него е възможно нещо там да се е объркало.
Ще се радвам да споделите, ако имате идея за този проблем.
Изводите оставям на вас, но е важно да се ходи на майстори, които разбират от работата си. Дори и да е една идея по-скъпо, в крайна сметка по-евтиното излиза по-скъпо.
Поздрави и много безаварийни километри!
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Браво за развръзката, хубаво , е че най-после си решил проблема. Мен ме учудиха цените , все едно дюзи на дизел сте сменяли, явно VW доста са се постарали и в това отношение, успяли са да направят бензиновите дюзи достатъчно скъпи , на водната помпа при този модел също доста инженерна мисъл е вкарана, за да струва колкото ангренажен комплект за дизелов автомобил. Общо взето са направили един хубав и здрав двигател с прекрасен разход, но доста солена подръжка.
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Благодарим отново за информацията! Почивстването на бензиновите дюзи в ултразвук ли става и колко ти струва в този сервиз
- Michel
- Мнения: 31
- Регистриран на: Пет 26 окт 2007 13:26
- Автомобил: Passat B7 Ekofuel
- Двигател: CDGA
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Къде са почиствани дюзите и каква е цената за манипулацията?
Re: Passat B7 2011 1.4 tsi Ecofuel CDGA - Проблем с работа на бензин
Сервиза съм го посочил - Друмник в София.
Почистването не съм сигурен, дали не са го препратили към друг доверен сервиз с ултразвукова вана.
Само почистването не помня точно колко ми излезна, но беше по-скъпо от очакваното. Може би около 500лв, че и повече. Не намирам бележката, за да видя дали там пишеше, но дребните уплътнения, гумички и подобни се оказа, че ми оскъпиха доста тази процедура.
От тогава мина година и съм сигурен, че и там цените са се качили, така че най-добре си направете ново проучване за почистването.
Колата все още си е без проблем, само Метана скочи повече от двойно, но какво да се прави.
Със здраве!
Почистването не съм сигурен, дали не са го препратили към друг доверен сервиз с ултразвукова вана.
Само почистването не помня точно колко ми излезна, но беше по-скъпо от очакваното. Може би около 500лв, че и повече. Не намирам бележката, за да видя дали там пишеше, но дребните уплътнения, гумички и подобни се оказа, че ми оскъпиха доста тази процедура.
От тогава мина година и съм сигурен, че и там цените са се качили, така че най-добре си направете ново проучване за почистването.
Колата все още си е без проблем, само Метана скочи повече от двойно, но какво да се прави.
Със здраве!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: KGL и 52 госта