Пасат Б6 1,9 ТДИ Смяна на акумулатор
- geshat
- Мнения: 103
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 10:24
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BMR 2006
- Местоположение: sofia
Re: Пасат Б6 1,9 ТДИ Смяна на акумулатор
аз попаднах на един търговец на акумулатори, който си разбираше от работата: преди да отвори каталога ме пита каква е колата, двигател, старт-стоп, автоматик, подгев на седалки и т.н. после порови в каталозите и ми каза кои марки и модели акумулатори са за мен. След като си избрах марката донесе и премери акумулатора, но каза, че не е читав, донесе втори, замери го с машинка, която изпринти тест, прикачи теста към гаранцията на акумулатора и накрая след монтажа замери колата как се държи и приключи прадажбата. Като махна стария акумулатор каза, че не е за тая кола, а за бензинова. Магазина не помня как се казваше, но беше на ул.Чехов 1 в София. Много съм доволен. Ако всички бяха такива , нямаше да има нужда да се ровим в интернета какво да купуваме всеки път
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Пасат Б6 1,9 ТДИ Смяна на акумулатор
Абе добре си те е обработил... бил за бензинова кола стария акумулатор :D моя е 65 Аh, трета зима изкара, не е свалян за зареждане, един път го проверих дали електролита му е на ниво, има капачки, но е Ca-Ca и се води необслужваем. Колата е 2.0 TDI и зимата се кара предимно само в града, на къси разстояния и нямам гараж. Това, че е по-малко Ah го държи в кондиция, разбира се е качествен и 620 ампера стартов ток, ако беше някой Монбат едва ли щеше да изкара три зими. Големи Ah са нужни при някои нива на електрооборудване и като презапасяване, но в случай, че се кара поне един път седмично извънградско иначе често сваляне за дозареждане
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пасат Б6 1,9 ТДИ Смяна на акумулатор
Щом в партидата има нечитав акумулатор, бягам с 200 от този магазин.
- geshat
- Мнения: 103
- Регистриран на: Сря 21 апр 2010 10:24
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BMR 2006
- Местоположение: sofia
Re: Пасат Б6 1,9 ТДИ Смяна на акумулатор
muns61 написа:Щом в партидата има нечитав акумулатор, бягам с 200 от този магазин.
Работя в сервиз. Поръчвам части и консумативи за техника и без значение марката и реномето на производителя се случва да пристигне нещо дефектно. Това значи ли, че трябва да бягат хората от този сервиз с 200? Бягай от майстори, които ти пробутват дефектната стока, за да си спестят рекламацията към производителя, а не от наличието на такава стока в магазина.
А на колегата Zinoto мога да му пожелая успех с малкия акумулатор. И аз като бях млад и си мислех, че знам всичко за живота слагах на голфчето акумулатори от UPS-и и работеха... ама някои неща си искат да са по каталог или както се казваше в една поговорка "...козата си сака пръч". Междувременно след смяната на акумулатора с препоръчаният от производителя ми изчезнаха доста стари проблеми, като рядко появяваща се грешка за заключен волан, прозорци, които отказваха да се затворят от първи опит и други такива. Иначе колата си палеше сутрин...
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Пасат Б6 1,9 ТДИ Смяна на акумулатор
За съжаление вече и аз не съм млад и всичко написано е от опит. Точно като бях млад разни търговци ме обработваха да си вземам акумулатори по 75 Аh за дизел нали... нищо, че завода производител на автомобила препоръчваше 63 Ah. Резултата беше, че преди да изтече гаранцията акумулатора е за кофата, а гаранцията е "франция". Следващия ми автомобил по стечение на обстоятелствата беше същата марка и модел, но по-нова година на производство, пак нов акумулатор 74 ah този път по-качествена марка и отново 2 години и край. Сложих непопулярна марка, по каталог колкото дават за модела 63 ah и забравих, след доста години с него продадох колата. Още няколко коли смених досега и все същите изводи... единствено с един наистина малък акумулатор не можах да запаля на минус 20 градуса, но той ми беше изпаднал, не съм го избирал. Беше 55 ah на 1,9 TDI. Та да те попитам geshat колко дни в годината има с минус 20 градуса, и точно в тези дни ти трябва рано сутринта да бързаш за работа, таксита ли няма, на ски ли ходиш... ако е така добре, вземай си акумулатори по 90 ah и в сервиза, в който работиш си ги дозареждай през ден. На сегашната ми кола производителя е предписал 70 Ah и не като минимум, а като НАЙ-ПОДХОДЯЩ... преди 13 години, масово акумулаторите 70 Ah бяха 640 А стартов ток, а сегашния ми е с 620 А стартов ток. Взел съм 65Аh, защото от тази марка следващия е 85 Ah. Ти на мое място щеше да вземеш 85 Ah ... според мен разбираш повече от кози отколкото от коли. Моята кола абсолютно винаги пали от четвърт, доста колеги се опитват да компенсират лошия старт с по-голям акумулатор, но обикновено задълбочават проблема, предполагам знаеш за топлия старт при TDI?
- alpinab
- Мнения: 572
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: CRL
- Местоположение: София
Re: Пасат Б6 1,9 ТДИ Смяна на акумулатор
Има нещо вярно в това, че слагането на по-голям акумулатор от оригинално заложения не е правилно. Да, по-големия има повече запас, но иска и повече заряд да поддържа този запас.
Така на два поредни пасата слагам по 72-77 АЧ акумулатори и не съм ги виждал на мултицет да държат повече от 12.5 след ден без палене. Това не е добре за стойност на нов/близко до нов акумулатор. Да не говоря, че повечето пъти са били около 12.3. Колата се държи в топъл гараж, няма никакви добавки по ел. системата. Купувал съм читави марки. Изглежда да съм ги карал постоянно недозаредни с микс от каране градско/извън.
Та следващата смяна ще сложа 64 АЧ, какъвто сега е на колата - 2.0 ТДИ, оригинална Варта на 6 години.
Така на два поредни пасата слагам по 72-77 АЧ акумулатори и не съм ги виждал на мултицет да държат повече от 12.5 след ден без палене. Това не е добре за стойност на нов/близко до нов акумулатор. Да не говоря, че повечето пъти са били около 12.3. Колата се държи в топъл гараж, няма никакви добавки по ел. системата. Купувал съм читави марки. Изглежда да съм ги карал постоянно недозаредни с микс от каране градско/извън.
Та следващата смяна ще сложа 64 АЧ, какъвто сега е на колата - 2.0 ТДИ, оригинална Варта на 6 години.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Пасат Б6 1,9 ТДИ Смяна на акумулатор
Колкото точиш, толкова вкарваш в акумулатора. Проблемът е при стар голям акумулатор, той товари повече генератора в пърия момент.
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Пасат Б6 1,9 ТДИ Смяна на акумулатор
Принципно трябва да е така, колкото точиш, толкова вкарваш, но на практика не е точно така, защото както сме обсъждали в други теми, акумулатора не е кофа, а е химическа лаборатория. През зимата и не само ако шофьорът не внимава, особено в градско шофиране разхода на ток е по-голям от вкарания. Не случайно за дизелов автомобил е казано, че 20 минути трябва да работи двигателя за да възстанови заряда. Колкото по-голям е акумулатора толкова повече е това време. В един средно голям български град се стига от единия край до другия за максимум 15 минути и то със спиране на светофари и пешеходни пътеки. Да не говорим, че в автомобила е невъзможно да се зареди на 100% както на зарядно устройство. В крайна сметка колкото е по-голям толкова по-бързо сулфатизира. Ако се измери с тестер стартовия ток колко от предписания е наличен ще се установи, че големия запазва по-малко проценти наличен. Означава ли това, че всички трябва да караме със 100 Ah акумулатори, изключвам тези, които са оригинално с такива? Ако попитаме продавачите на акумулатори отговора е ясен. Това, че стария акумулатор товари повече е точно така и не само, че четките заминават по-бързо ами често изгаря и диодния блок и акумулатора става за кофата.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Пасат Б6 1,9 ТДИ Смяна на акумулатор
muns61 написа:Колкото точиш, толкова вкарваш в акумулатора. Проблемът е при стар голям акумулатор, той товари повече генератора в пърия момент.
Като си помисля колко пъти съм обяснявал в този форум, ентусиазма ме е напуснал. Акумулатор с голям капацитет не ставал, защото искал повече зареждане, трябвало да се сваля от колата за дозаряд, за разлика от акумулатора с по-малък капацитет. И други подобни дървени философии. Но съм се примирил, не може човек да разбира от всичко, може от нищо, но не може от всичко .
- tdi fen
- Мнения: 4259
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Пасат Б6 1,9 ТДИ Смяна на акумулатор
съгласен съм изправен автомобил може да пали и с по-малък ток,но колко пада стартовия ток след една,две,три години ,моят го карах на проверка малко преди края на гаранцията и даде 500А ,а на нов е 680А може би след третата ще е на 400А а ако е по-малък капацитет от 74А може би ще на 300 А или по-малко зимата ще е зор според мен
Re: Пасат Б6 1,9 ТДИ Смяна на акумулатор
Zinoto написа:Абе добре си те е обработил... бил за бензинова кола стария акумулатор :D моя е 65 Аh, трета зима изкара, не е свалян за зареждане, един път го проверих дали електролита му е на ниво, има капачки, но е Ca-Ca и се води необслужваем. Колата е 2.0 TDI и зимата се кара предимно само в града, на къси разстояния и нямам гараж. Това, че е по-малко Ah го държи в кондиция, разбира се е качествен и 620 ампера стартов ток, ако беше някой Монбат едва ли щеше да изкара три зими. Големи Ah са нужни при някои нива на електрооборудване и като презапасяване, но в случай, че се кара поне един път седмично извънградско иначе често сваляне за дозареждане
На жена ми голфа (1,9 105кс. помпа дюза) джамбазина беше сложил 45Аh и зимата
-
- Мнения: 1873
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
Re: Пасат Б6 1,9 ТДИ Смяна на акумулатор
tdi fen написа:съгласен съм изправен автомобил може да пали и с по-малък ток,но колко пада стартовия ток след една,две,три години ,моят го карах на проверка малко преди края на гаранцията и даде 500А ,а на нов е 680А може би след третата ще е на 400А а ако е по-малък капацитет от 74А може би ще на 300 А или по-малко зимата ще е зор според мен
Напротив, може малкия да се окаже с повече стартов ток, защото се е поддържал с по-малка сулфатизация, не говоря за чудеса, а колко е тънка границата, един голям акумулатор разбира се, че е по-добре при автомобил движещ се предимно на извънградско. Затова на такситата им дават 6 месеца гаранция, вместо да им дават голям... абе направо 2. Имах бус Форд на времето с два акумулатора и от тогава съм сигурен в това, което говоря, а на български инженер мнението по-добре да се оставя без внимание.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта