Проблем с резбите на главините passat b5
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Проблем с резбите на главините passat b5
Здравейте колеги. Проблема е следния. При смяна на летни със зимни гуми два от болтовете не искаха да се завият. Болтовете са вече със замазани резби, а главините също са пуснали стружка. Въпроса ми е някой знае ли какъв размер трябва да си купя плашка и метчик, за да ремонтирам резбите?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Проблем с резбите на главините passat b5
14х1.5
Не знам причината за замазването на резбите при теб, но това не е нормално явление. Да не са слагани болтове които са правени на струг? Недопустимо е такива. Резбите на болтовете по колелета не се правят на струг, друга е технологията.
Не знам причината за замазването на резбите при теб, но това не е нормално явление. Да не са слагани болтове които са правени на струг? Недопустимо е такива. Резбите на болтовете по колелета не се правят на струг, друга е технологията.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7912
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с резбите на главините passat b5
Това се получава когато гумаджията е идиот и слага болта в камъка на гайковерта и го навива така директно с машината.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Проблем с резбите на главините passat b5
Както е казал колегата goppa, това е причината, да са разбити резбите. Гайковерите имат степени, ама кой да ги гледа и като се бърза слагат болта и навиват с гайковера, за който няма проблем да навие болт накриво и след развиването :) , се получава изненада, която сега, аз трябва да оправям. Благодаря ви за бързите отговори. Ще потърся медчици и плашка и ще споделя опита си със вас. Благодаря ви отново.
Последна промяна от nikoi84 на Пон 02 ное 2020 19:59, променено общо 1 път.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7912
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Проблем с резбите на главините passat b5
Вземи си само метчик и почисти с него резбите на главините. А болтовете смени с нови или сус здрави от морга!
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Проблем с резбите на главините passat b5
В по горния линк, както писа samo_pechka, за което му благодаря, съм го приложил, за други които са имали късмета да попаднат на кофти "майстор" или гумаджия, за да знаят какво им трябва и от къде да си го намерят!
-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с резбите на главините passat b5
Колега тия болтове са под път и над път по 1 лв оригиналните... Гледай само да са като твоите (виж дали си с конус или с полусфера накрая). Ако си сигурен, че това е болта и държих на нови, бягай в Аутокели Пловдив и си купи, по 2 лв ще ти излезнат ако решиш пиши да ти кажа името на фирмата за отстъпка.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Съб 02 май 2009 16:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Проблем с резбите на главините passat b5
Благодаря на всички за отзивчивостта ви. Проблема е решен. Какво ви трябва ако сте от Пловдив, като мен. Както каза колегата powerade в Аутокели си купувате болт с размер на резбата 14 х 1,5 стъпка на резбата. От руския пазар си купувате метчик - Български за 11 лв. в моя случаи. Трябва ви лубрикант (масло, WD - 40 или друга смазка) и ключ 10 за върток на метчика. Потопявате метчика в маслото, след което го слагате в отвора на главината и почвате да въртите обратно на часовниковата стрелка, за да може да си легне на мястото и да е под точния ъгъл, за да не навиете резбата на криво. След като усетите, че метчика си е застанал на мястото ( с едно леко хлътване на метчика със затягане, да не може да се върти лесно), започвате да въртите по часовниковата стрелка, като се усеща съпротивление. Ако съпротивлението се увеличи много връщате малко обратно на часовниковата стрелка и след това, пак продължавате по часовниковата стрелка, докато навиете целия метчик. Това е като цяло. Не е необходимо да се сваля джантата. На всички които сте наясно как да си направите този ремонт ви се извинявам, че ви изгубих времето, да четете, а за тези които не знаете какво да правите, се надявам да съм ви бил полезен. Успех на всички със сходен проблем.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта