Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
EmbaTa
Мнения: 60
Регистриран на: Нед 16 окт 2005 18:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор

Мнениеот EmbaTa » Съб 28 ное 2020 18:28


Здравейте, наложи се да сменя акумулатора на машината, защото след проверка от специалист се оказа, че стартовия ампераж е наполовина! Старт стоп системата ми се включваше много рядко и това ме накара да отида на сервиз, за да премерят акумулатора.
Като цяло ми се стори странно, защото знам, че оригиналните акумулатори изкарват 5-7г, а този се скапва за 3г!
Както и да е, взех MOLL 70ah от Maxcar и след като го монтираха, замериха нивото на зареждане от алтернатора. Мултицета показа стойност 13.2v и момчето от сервиза каза, че било нужна обучаване на акумулатора, за да се достигнат желаните нива от ~ 14v. Днес отидох в централния им сервиз и след като направиха обучението, нивото на зареждане остана същото! Момчето каза, че най-вероятно всичко е ок, защото системите били умни и според нуждата преценявали какъв волтаж да подават. Реших да споделя с вас, за да дадете съвет/експертно мнение по въпроса. Ще съм благодарен ако някой с Passat B8 2.0 замери при него какво е нивото на зареждане и да сподели? Благодаря




Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11271
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор!!!

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 28 ное 2020 20:55


От проченото за AGM акумулаторите смятам,че няма драма при теб.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2546
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор!!!

Мнениеот i.e.i » Съб 28 ное 2020 21:33


Сутрин при - 5 ще покаже друго


Потребителски аватар
Кайзен
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1125
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор!!!

Мнениеот Кайзен » Съб 28 ное 2020 21:50


Като включиш фарове, подгрев на седалките и подгрев на задното стъкло, акумулатора ще започне да се зарежда с 14,2-14,7V.


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 131
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW Golf 7 фейслифт
Двигател: DPCA TSI ACT 150 hp 2020
Местоположение: София

Re: Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор!!!

Мнениеот mukot » Съб 28 ное 2020 22:11


А за живота на оригиналния акумулатор. На голф 7, купен нов септември 2015 изкара по-малко от 3,5 год. До януари 2019.


Потребителски аватар
Кайзен
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1125
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор!!!

Мнениеот Кайзен » Съб 28 ное 2020 22:40


За съжаление това е реалността. Не си единствения, който се оплаква от подобно нещо.

Електрониката, която зарежда акумулатора, не му позволява да достигне SoC по-голям от около 65-70%. Това е направено, за да може да се усвоява евентуалната енергия при спиране при продължително спускане и за да е по-нисък разхода на гориво. Единствената ми известан възможност за удължаване на живота на акумулатора е дозареждане с импулсно зарядно с програма AGM или символ "снежинка", което да има заряден ток от минимум 5А. Подходящи са и зарядните от Lidl със заряден ток 5А.


Tedko
Мнения: 72
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор!!!

Мнениеот Tedko » Нед 29 ное 2020 0:05


Моят AGM 3 години дотук. Обаче старт-стопа ми се изключва автоматично при всяко даване на контакт. Но въпреки това, напрежението следва заложените принципи - 12.8 - 14.8V, като при принудителен празен ход винаги се вдига до 14.8V. SOC наистина се държи около 70%.

Решил съм когато приключи този акумулатор, да го заменя с обикновен 75-78Ah. От любопитство, за проба. При мен в "Battery Regulation" модула, на Coding има опции за конфигуриране на вид акумулатор - Wet Flooded, EFB, AGM, също и Regenerative Braking активно/неактивно. Ще опитам да го променя на Wet Flooded, дали ще е успешно - нямам представа. Така или иначе не ползвам старт-стоп системата, евентуално разхода може леко да се увеличи заради липсващата рекуперация.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1059
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Passat B8
Двигател: DDAA 4М
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор!!!

Мнениеот netizen » Нед 29 ное 2020 17:03


Няма как да се направи такова измерване тип Москвич на колата ти. Според мен в В8 акумулатора изкарва между 3 и 5 години, особено ако не се кара много колата и е с keyless entry.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7551
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор!!!

Мнениеот samo_pechka » Нед 29 ное 2020 17:09


Любопитно ми е при мен колко ще изкара. Произведена е 2016 юли . Засега е наред.


Kolyo B8
Мнения: 44
Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор!!!

Мнениеот Kolyo B8 » Нед 29 ное 2020 22:25


battery B8 2TDI 150 DSG6.pdf
(223.5 KиБ) Свален 32 пъти
Ето малко данни за зареждането на В8 2.0 TDI ;150 кс ;DSG6. Данните са от GPS тракер. Предполагам, че ги записва през определен интервал, а не ги следи постоянно. Тези данни са за един ден. При мен оригиналния акумулатор изкара 4 год и 10 месеца. Сменен е преди да ме остави. На графиката от 08:10 до 16:50 автомобила е в покой с едно преместване около 09:50


Потребителски аватар
astragt
Мнения: 704
Регистриран на: Пет 19 май 2006 7:56
Автомобил: b8 alltrack
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор!!!

Мнениеот astragt » Вто 01 дек 2020 10:05


Същото и при мен - 3,5 г., като общо взето след 3тата година, почна да пали по-мудно колата. При замерване даде стартов ток на 33% от нормалния и го смених. Даже чат пат при палене ако завърти по-дълго даваше грешка в ACC системата. На б7цата ми изкара 6г. оригиналния, но там имах втори в багажника. Тук според мен 4-5г. е макс.


Потребителски аватар
DAJelev
Мнения: 55
Регистриран на: Чет 21 юни 2018 9:08
Автомобил: VW Passat Variant Highline
Двигател: DFCA 2016
Местоположение: София

Re: Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор!!!

Мнениеот DAJelev » Вто 01 дек 2020 21:20


А аз да попитам как стартирате автомобилите си. Аз до сега натисках спирачката и след това старт и веднага пали колата. По този начин обаче малко повече върти стартера понякога, особено когато не съм я карал няколко дни. Сега започнах да я паля като по-старите си автомобили. Първо натискам старт, изчаквам да изгаснат лампите и след това натискам спирачката и пак старт. По този начин пали с по-малко въртене на стартера.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 7551
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: yamaha drag star 1100
Двигател: V-twin 2002

Re: Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор!!!

Мнениеот samo_pechka » Сря 02 дек 2020 11:05


Нормално. Така се държи. Първо натискаш "контакт" и след това старт. Пробвал съм всякакви варианти . Наистина маалко повечко завърта, ако се бърза .


batjoro
Мнения: 31
Регистриран на: Вто 14 мар 2006 15:55
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор

Мнениеот batjoro » Пет 04 дек 2020 16:47


"Обаче старт-стопа ми се изключва автоматично при всяко даване на контакт."

Извинявам се, ако е коментирано, но как става това?


Tedko
Мнения: 72
Регистриран на: Чет 30 ное 2017 17:32
Автомобил: VW Jetta 6
Двигател: CAYC 2011

Re: Passat B8 Alltrack 2.0 190hp 2017 нисък волтаж зареждане акумулатор

Мнениеот Tedko » Нед 06 дек 2020 18:47


За автоматичното изключване на старт-стопа -
монтирал съм модул към бутона за старт-стоп. При всяко палене изключва системата. Голямо удобство. Преди след всяко палене ръчно спирах системата.

Всъщност модула запомня последното състояние на старт-стопа - ако е бил активен преди гасене, при следващото палене остава активен. Съответно ако е бил дезактивиран преди гасене, при следващото палене се дезактивира автоматично. Т.е. модулът има памет за последното състояние.

Предимството на спрямо софтуерното изключване на старт-стоп системата е, че по всяко време с едно натискане на бутона може да се активира/дезактивира. Ако ми предстоят дълги престои по кръстовища, понякога я активирам.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта