Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Техническа и сервизна информация за Passat
aldygreen
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 07 яну 2019 18:30
Автомобил:
Двигател:

Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот aldygreen » Пон 29 мар 2021 18:06


Привет на всички,
Въпросът ми е свързан с подмяната на обикновен обтегач на веригата, задвижваща разпределителните валове, с такъв, притежаващ електрически клапан.
Немецът твърди, че при обикновен обтегач моторът дава максималната си мощност. С промяната трябва да се очаква подобрение на работата на мотора на ниските обороти и в икономичността.
Някой, който е правил такава замяна, моля да сподели какви плюсове е усетил, в сравнение с обикновения обтегач. :th_up




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот silent » Пон 29 мар 2021 20:26


За чий тогава другия немец се е бъхтил да го слага като файда от него йок...че по зле...


aldygreen
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 07 яну 2019 18:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот aldygreen » Пон 29 мар 2021 20:54


Май нямаш никакви лични впечатления? Щото такива разсъждения мога да си направя и аз самия. Но, примерно, мога да кажа, че когато възстанових мембраната на актуатора, резултатът от подобрената динамика беше много съществен. Ускорението от 0 до 100 км/ч стана почти като на нов автомобил. И ако някой ме попита, дали си струва да даде 40 лв за нова мембрана, бих го посъветвал да не се колебае. Та, ако някой има лични впечатления, нека ги сподели, ще бъде интересно не само за мене.


Потребителски аватар
steni
Мнения: 143
Регистриран на: Пон 15 юни 2009 19:22
Автомобил: Passat_b5
Двигател: ADR 98
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот steni » Вто 30 мар 2021 3:09


"Някой, който е правил такава замяна, моля да сподели какви плюсове е усетил, в сравнение с обикновения обтегач"
Обикновено електрическият се заменя с обикновен обтегач, разлика в цената.
Има теми и във форума на " братовчедите", прочети и там за поведението на мотора в двата случая.


aldygreen
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 07 яну 2019 18:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот aldygreen » Вто 30 мар 2021 11:47


Така е, разликата в цените е голяма. Предният собственик е сменил оригинала с електроклапан с втора ръка оригинален обикновен. Но понеже на студено пускане взе да ми жужи, се замислих за замяна. Възможи варианти - обикновен SWAG от България или с електроклапан от e-bay на сходни цени. За китайски майстории става дума. Но според мене при втория вариант има голям риск да не може да изкара и 50 хиляди километра. Та вероятно ще се кротна на първия вариант. След като сервиз ми отказа да работи с мои части, се подготвям психически и инструментално за самостоятелна замяна. За съжаление, на улицата пред блока. И сега съм доволен от тягата на ниски обороти и икономичността. За изплащане на преразхода не може да става и дума. Толкова по темата.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот silent » Вто 30 мар 2021 19:34


Мотора работи по твърдо в някои режими....по спомени....но нито е по икономичен нито върви повече нито обикновенния е нещо повече от електрическия....ако беше така както казваш никой нямаше да се занимава с безмислени скъпи изменения....ел.обтегача дава повече възможности на еку то да си управлява по-оптимално газоразпределението .....


aldygreen
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 07 яну 2019 18:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот aldygreen » Вто 30 мар 2021 21:05


Важно е да се знае, че обтегачът с електроклапан работи в два режима - до, примерно, 3500 об/мин, когато веригата се натиска надолу и над 3500 об/мин, когато веригата се натиска нагоре. Обикновеният обтегач натиска веригата само нагоре, осигурявайки добро пълнене и максимална мощност при високите обороти. Гледах един клип, където показваха как при натиска надолу всмукателните клапани отварят малко по-късно. Това чудо работи синхронно с актуатора, който също заема две положения, в зависимост от оборотите и натоварването. Дългият път на въздуха през всмукателния колектор при ниски обороти се съчетава с малко по-късното отваряне на всмукателните клапани. Хората наистина са го измислили хитро, поне за актуатора сам се убедих в полезната му работа. Но да дам 1000 лв за украшение на "барака" която струва не много повече... А китайската майстория на приемлива цена внася несигурност, която едва ли е оправдана. Колата няма да стане по-бърза, а ще катери по-добре. Това е, което може да се очаква. Избирам сигурността - обикновен обтегач SWAG.


Потребителски аватар
tomata
Мнения: 483
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 18:21
Автомобил: VW Passat B5 Alhambra
Двигател: AWT AWC
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот tomata » Сря 31 мар 2021 9:36


Аз нищо не разбрах от обясненията за вървежа, сложи клиповете тука да ги видим всички, че ми стана интересно как с обтегача регулираш мощността


aldygreen
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 07 яну 2019 18:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот aldygreen » Сря 31 мар 2021 12:16




aldygreen
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 07 яну 2019 18:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот aldygreen » Пет 07 май 2021 21:33


Подробно описание на устройството и работата на фазорегулатора

http://www.sizov.org/files/fazik.pdf


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19687
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот Vlad777 » Пет 07 май 2021 22:34


APT e 125 к.с. колкото и ADR. Какво по-точно ще постигнеш с този скъп ремонт? По-добре за тия пари купи ANB, APU или AEB и го нареди в твоя блок. Като цяло една ревизия на мотора е 1300-2000 лв, което е доста безсмислена операция при кола, която е горе-долу толкова и няма шанс да се превърне в класика.

Казвам го като човек, който даде близо 2000 да ревизира AGN мотор 1.8 125 кс от-до и след година продаде колата за 1700 лв...


aldygreen
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 07 яну 2019 18:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот aldygreen » Съб 08 май 2021 13:30


@Vlad777, нещо не си разбрал. Нямам никакво намерение да ревизирам мотора. Той и така си работи много добре. Но докато беше студено, първоначално се чува едно жужене около обтегача, което изчезва с прогряването на мотора. На топлото време този ефект го няма. Но все пак е добре до няколко месеца да направя нещо по въпроса. Старият собственик е заменил оригиналния обтегач, който е с електроклапан, на оригинален втора ръка без електроклапан. Ако трябва да се пипа около него, аз съм писал по-горе за вариантите. Има и трети - просто замяна на плъзгачите и гарнитурите на капака на клапаните. Обикновените обтегачи са много по-малко натоварени от тези с фазорегулиране и практически няма какво да им се развали освен плъзгачите.
За евентуалната замяна с регулируем обтегач оглеждам в e-bay такъв, произвеждан от ESEN SKV, китайски немец, на много прилична цена. Ако може да изкара 50 000 км, ще ми е достатъчно. С моите 5000 км годишно, колата ще стане по-стара от мене. :icon_lol


Потребителски аватар
Алекси Георгиев
Мнения: 350
Регистриран на: Пет 18 ное 2016 13:42
Автомобил: Skoda Octavia 1
Двигател: AGN 1998
Местоположение: под масата

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот Алекси Георгиев » Нед 09 май 2021 21:58


По това, което чета си мисля че обтегача си заминава (или самата верига). Колко адекватно се управляват от клапана, не мога да кажа. Вероятно е и да не се смазват добре.
С този възел не съм се занимавал, но съм сменял актуатора, който управлява вихровите клапи. Беше се цепнала мембраната. Усети се подобрение и в ниските и във високите обороти, но колата нито стана по-икономична, нито фръкна. Все пак говорим за 20 годишен атмосферен бензинов мотор :c020


aldygreen
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 07 яну 2019 18:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот aldygreen » Нед 23 май 2021 12:52


Когато взех колата, актуаторът не работеше поради скъсана мембрана. Дори оттам смучеше въздух. След смяната на мембраната, колата показа рязко подобрение на ускорението от 3500 об/мин нагоре. Ако разликата е подобна и след възстановяване на заводското управление на фазите, но вече в диапазона 1500 - 3500 об/мин, май си струва да сложа обтегач с електроклапан. Е, не оригинал, но на мене ми е достатъчно да изкара 40-50 хил. км. За мене това са 8-10 години. Ако не сменя колата с друга.
Засега няма да пипам нищо, защото в топлото време подозрителни шумове няма.


aldygreen
Мнения: 16
Регистриран на: Пон 07 яну 2019 18:30
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпрос за обтегач на верига на мотор APT 1.8л.

Мнениеот aldygreen » Пон 01 ное 2021 17:28


Тия дни свърших хубавата работа. След като безуспешно се опитах да намеря подходящ сервиз, се захванах сам за работа и смених неоригиналния обтегач с оригинален, в смисъл, с електроклапан. В сервизната документация точно са описани стъпките, които трябва да се извършат.
Резултатите се усещат веднага - моторът на ниските обороти реагира доста по-рязко при леко натискане на педала за газта. Икономичният режим с увеличен въртящ момент на ниските обороти започва от 1300 и стига до 3800 об/мин, където вече рязко поема на режим максимална мощност.
Спрямо старото положение се усеща едно леко забавяне на ускорението между 3200 и 3800 об/мин Но понеже най-употребяваните скорости са с обороти между 1800 и 3000 об/мин, в този диапазон се усеща осезаемо повишаване на въртящия момент. Това проличава и при ускорение от ниски обороти, и при изкачване по наклон. Вероятно в този диапазон ще има и намален разход, а немецът обещава и намалени вредни емисии.
В заключение, доволен съм от свършената работа.
А дали си струва? Да, ако се налага смяната на обтегача. Иначе не. :beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], madmen и 194 госта