
Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
Здравейте, имам следния проблем, купих пасат 5.5 1.9 101кс след няколко дена почнах да чувам бълбукане от радиотора на парното когато подам газ, забелязах и че маркучите на охладителната с-ма когато колата загрее се надуват повече от нормалното сперед мен, сравнявах с други такива пасат който са загрели добре, та един майстор ми каза, че гарнитурата на главата е здала багажа, съответно аз реших да отида и за второ мнение. При другия майстор които първото нещо което направи беше да направи тест за изгорели газове в с-мата но такива нямаше, посаветваме да сменя капачката на казанчето, та смених я и 1 седмична нямаше ядове с маркучите, но после пак стана същата работа, не ги прави баш да не може да се стиснат но са си твърдички, антифриза 1 път беше паднал до средата на казанчето но беше 2 седмици след смяната му , предполагам че се е убезвъзтошил и за това така, долях но май в повечко и забелязах че почна да вади от разширителя по малко, та утре ще ида да почистят цялата система, барем се оправят тес маркучи(парно има и то супер) та някой компетентен да изкаже мнение относно бълбукане то радиатора на парното и проблема с маркучите благодаря предварителн0 
  
			
													
				   							 				   
					Последна промяна от radotom на Пет 05 фев 2021 20:54, променено общо 1 път.
					
Причина: Преместена в правилния раздел
			
									Причина: Преместена в правилния раздел
- tdi fen
 - Мнения: 4746
 - Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
 - Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
 - Двигател: TDI AGR
 - Местоположение: София
 
Re: Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
вероятно е гарнитурата
			
									
										
						- Tsankovski
 - Мнения: 366
 - Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
 - Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
 - Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
 - Местоположение: Русе
 
Re: Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
вероятно е гарнитурата
 
			
									
										
						
- stefan4o
 - Мнения: 19336
 - Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
 - Автомобил: VW Jetta
 - Двигател: PN 1990+KR 1987
 - Местоположение: Стара Загора
 - Контакти:
 
Re: Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
Освен да пожелаеш на продавача и на него да му пробутат такава кола.
			
									
										
						- milmar
 - Мнения: 4935
 - Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
 - Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
 - Двигател: 1Z and CBDC
 - Местоположение: Русе
 
Re: Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
Гарнитура или глава. А при оня с капачката не бих ходил никога повече.... Тези капачки и налягане в охл. система са ми любима тема. Това е една от многото непознати науки, особено за много авто-майстори- физика. Просто хванал чука, сменя наред, а неща от 7-ми клас не знае. Аз лично съм писал много пъти.
			
									
										
						Re: Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
Значи положението най вероятно е кофти, но все пак ще се наложи гарнитурата да изчака малко, от обслужване, предница и. Много дреболии не останаха финанси за тоз ремонт, ако го отложа 2-3 месеца може ли да е фатално за двигателя
			
									
										
						- silent
 - Мнения: 2618
 - Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 
Re: Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
Ако си минал теста за изгорели газове вероятно ще хвърлиш пари на вятъра ако отваряш двигател....радиаторчето събира въздух...най отгоре е и църцори....дори е предвидено фабрично да се обезвъздушава....обезвъздуши го.....ако пак църцори  значи влиза въздух.....откъде е въздуха...вероятно от  лек теч някъде....от къде сълзи....може отвсякъде огледай на студена кола вкл. и радиатора от всички страни....маркучите трябва да са твърди системата е под налягане... На твое място не бих пипал мотора.... И бих карал така....докато прблема не се задълбочи или открия причината преди това...
			
									
										
						- radotom
 - Модератор

 - Мнения: 19726
 - Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
 - Автомобил: Passat B6
 - Двигател: CBBB
 - Местоположение: Пловдив
 
Re: Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
И тогава ще се наложи да сваляш и блока за челосване (още около 500лв), защото горещите изгорели газове дълбаят и него, не само главата ...  
 
Поне на мен ми се наложи, защото не исках да отварям още веднъж
п.п. не, че не отворих, де, ама след 20-30к км и по друга причина
 
			
									
										
						
 Поне на мен ми се наложи, защото не исках да отварям още веднъж
п.п. не, че не отворих, де, ама след 20-30к км и по друга причина
 - muns61
 - Мнения: 7965
 - Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: pleven
 
Re: Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
На напълно загрял мотор внимателно развий капачката, да изпусне налягането. После завий и карай. Ако маркучите пак станат твърди, имаш проблем с газове в антифриза.
Малък теч на антифриз се търси на студен мотор, като дадеш под налягане половин - един бар системата. Не палиш мотора, а с мощно осветление гледаш къде ще намокри.
			
									
										
						Малък теч на антифриз се търси на студен мотор, като дадеш под налягане половин - един бар системата. Не палиш мотора, а с мощно осветление гледаш къде ще намокри.
- silent
 - Мнения: 2618
 - Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
 - Автомобил:
 - Двигател:
 - Местоположение: София
 
Re: Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
Може  и воден удар да направи.....и още сто други неща да направи или ненаправи....решението си е на собственика....
Тестерите за Со2 в антифриза дават достатъчно достоверна информация за надуване или не на маркучите....доста по достоверна от стискането им с ръка....
			
									
										
						Тестерите за Со2 в антифриза дават достатъчно достоверна информация за надуване или не на маркучите....доста по достоверна от стискането им с ръка....
- kris11
 - VW експерт

 - Мнения: 13563
 - Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
 - Автомобил: VW Sharan 7M8
 - Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
 - Местоположение: Варна
 - Контакти:
 
Re: Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
автора на темата да огледа водната помпа за теч
			
									
										
						- milmar
 - Мнения: 4935
 - Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
 - Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
 - Двигател: 1Z and CBDC
 - Местоположение: Русе
 
Re: Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
muns61 - това е безспорен тест! 
Но и иначе, дори и да не се прави това, защото някой може здравата да се изгори. Ако системата не е пипана, а остава под налягане и след като мотора изстине, няма друг вариант- или гарнитура, или глава.
			
									
										
						Но и иначе, дори и да не се прави това, защото някой може здравата да се изгори. Ако системата не е пипана, а остава под налягане и след като мотора изстине, няма друг вариант- или гарнитура, или глава.
- 
				Zdravko Zankov
 - VW експерт

 - Мнения: 13522
 - Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
 - Автомобил: Skoda Octavia + Peugeot 308 T9 SW
 - Двигател: AQY 2001 + Pure Tech 2017
 - Местоположение: Враца
 
Re: Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
Ако отваря внимателно няма проблем. Мнооого леко трябва да върти. Правил съм го неведнъж. Съмнявам се, че е гарнитура. 
П. П. Ако стигне до челосване на блока, направо друг двигател да търси.
			
									
										
						П. П. Ако стигне до челосване на блока, направо друг двигател да търси.
- kiko26
 - Мнения: 195
 - Регистриран на: Чет 02 фев 2006 16:47
 - Автомобил: VW
 - Двигател: Passat B8
 - Местоположение: София
 
Re: Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
След поне 10 12 часа престои от виваш капачката ако изсъска главата долу и нервите настрана. Има подобни теми с такива симтоми и нещата все стигат до гарнитура на глава.
			
									
										
						- samo_pechka
 - Мнения: 9065
 - Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
 - Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
 - Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
 
Re: Проблем с охладителната система пасат 1.9 101кс
Въртиш капачката с метнат дебел парцал отгоре и ръкавица ! 
А за язви по блока-зависи какви са язвите . Когато сменям гарнитура на която и кола съм отворил, прекарвам блока с пас-плоча. Светва и се изчиства . Имал съм случаи с язви , успявал съм с плочата да ги зачистя. Вече много дълбоки- ще е трудна работата, но не и невъзможна . Просто демонтаж и на шлайф.
			
									
										
						А за язви по блока-зависи какви са язвите . Когато сменям гарнитура на която и кола съм отворил, прекарвам блока с пас-плоча. Светва и се изчиства . Имал съм случаи с язви , успявал съм с плочата да ги зачистя. Вече много дълбоки- ще е трудна работата, но не и невъзможна . Просто демонтаж и на шлайф.