Здравейте колеги,
Имам Пасат б8 1.4 TSI от 2017.
На няколко пъти извън града започна да дава всякакви грешки и спря. След рестарт и чакане от 5 мин до 40 мин го закарах до сервиза. Оказа се, че не се зарежда акумулатора, т.е. зарежда с около 12.2 В. На стенда динамото било ОК. Смених релето - пак така стана. Като се махне куплунга на контролера, който е на клемата на акумулатора, започна да зарежда с 14.2 В, но пак се появи проблема. Смених и контролера - пак спря. Имам чувството, че се появява при висока скорост и жега. Проверяваха диодния блок - бил наред. Да не би акумулатора да си отива, не знам на колко години е? Не ми се ходи до фирмен сервиз, съмняват ме :)
Passat B8 1.4 TSI, 2017 г. проблем със зареждането от динамото
- kiko26
- Мнения: 180
- Регистриран на: Чет 02 фев 2006 16:47
- Автомобил: VW
- Двигател: Passat B8
- Местоположение: София
Re: Passat b8 проблем със зареждането от динамото
Щом те съмняват давай си парите на вятъра и си чупи колата.Тази кола има батери мениджмънт и зареждането според нуждите на автомобила.
- MamaMy
- Мнения: 891
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Passat b8 проблем със зареждането от динамото
Може и реактивната ролка да прави проблем. Ако е от батери мениджмънта няма да изписва грешката.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat b8 проблем със зареждането от динамото
vwKSD написа:Да не би акумулатора да си отива,
Акумулатора се проверява с товарна вилка.
Не е необходимо да е в сервиз на VW (а и не е ясно дали могат да работят с нея), по-скоро трябва читава акумулаторджийница
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat b8 проблем със зареждането от динамото
Това с вилката е леко отживелица. Има модерни уреди които то показват каква част от производствения капацитет на акумулатора е наличен като проценти и колко е зареден като проценти, съответно може да се направи извода дали не е дозареден само или просто е за нов ако капацитета му е под 60%.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat b8 проблем със зареждането от динамото
Да, има модерни уреди.
Които просто са модерни товарни вилки
Принципа на работа е един и същ - натоварване на акумулатора с голям, контролиран товар.
В старите вилки товарния резистор се вижда.
В модерните е вкаран в корпуса и е добавен волтметър, който следи колко пада напрежението за единица време.
От там процесор смята дали аку-то е просто изтощен (напрежението преди да бъде натоварен) или капацитета е заминал (скороста на падане на напрежението) и дава съответните изводи за състоянието на дисплей, а някои модели и на бележка (има вграден термопринтер)
При старите товарни вилки се извършшва същия процес, но ЦПУ-то е 'външно' за устройството и често му викат 'бай Пешо акумулатора'
Които просто са модерни товарни вилки
Принципа на работа е един и същ - натоварване на акумулатора с голям, контролиран товар.
В старите вилки товарния резистор се вижда.
В модерните е вкаран в корпуса и е добавен волтметър, който следи колко пада напрежението за единица време.
От там процесор смята дали аку-то е просто изтощен (напрежението преди да бъде натоварен) или капацитета е заминал (скороста на падане на напрежението) и дава съответните изводи за състоянието на дисплей, а някои модели и на бележка (има вграден термопринтер)
При старите товарни вилки се извършшва същия процес, но ЦПУ-то е 'външно' за устройството и често му викат 'бай Пешо акумулатора'
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat b8 проблем със зареждането от динамото
2017г - точно му е време.
Аз не бих се занимавал да проверявам.
Дори и да не е той причината за конкретния проблем, много скоро ще причини други поразии.
Ще знаеш да не го мислиш, поне.
А и 90% той е причината за такива истории.
Аз не бих се занимавал да проверявам.
Дори и да не е той причината за конкретния проблем, много скоро ще причини други поразии.
Ще знаеш да не го мислиш, поне.
А и 90% той е причината за такива истории.
- fur1ous
- Мнения: 1348
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Passat b8 проблем със зареждането от динамото
Аз не мисля,че проблема е в акумулатора геловите акумулатори (AGM) не са като останалите акумулатори.
На предишната ми кола AGM-a беше на 11 години когато я продадох и все още здрав и новия собственик си го кара, скоро ще чукне 12 години.
4 години за AGM са нищо.
На предишната ми кола AGM-a беше на 11 години когато я продадох и все още здрав и новия собственик си го кара, скоро ще чукне 12 години.
4 години за AGM са нищо.
Последна промяна от fur1ous на Пет 28 май 2021 10:52, променено общо 1 път.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Passat b8 проблем със зареждането от динамото
Амии предният ми пасат В7 е все още с оригиналният си акумулатор. Който е 1:1 с акумулатора на сегашният ми пасат В8 (беше всъщност). Общо взето между 4 и 5-та година на 8-ците им заминават акумулаторите. Сега каква точно е причината на тая бъкана с електроника кола да сложиш 68Ач батерийка си е мистерия за мен.
Re: Passat b8 проблем със зареждането от динамото
по принцип при заминаващ си акумулатор зареждането е на максималните си стойности и спира да работи старт/стоп-а , ниски стойности около 12 волта показват, че алтернатора не зарежда а мерите напрежението на самия акумулатор.
- Sarafov_03
- Мнения: 425
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat b8 проблем със зареждането от динамото
И в друга тема съм го писал- моя същия 68А като обсъждания по- горе, на B7 започна да се мъчи на четвъртата година есента, и то в гаража. Но никога не ми е спирал старт- стопа, до последно си работеше. За окончателно мнение- товарна вилка и на вторични суровини.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat b8 проблем със зареждането от динамото
От четене на различни ситуации с акумулатори на В8, оставам с убеждението, че застояването на колата го убива преждевременно. Тоест нередовно ползване, къси дистанции, дълъг престой.
Не знам как е при В7, но тук май много системи остават включени.
Не знам как е при В7, но тук май много системи остават включени.
- milmar
- Мнения: 4933
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Passat b8 проблем със зареждането от динамото
Два прости метода за анализ:
1. вилката, за която стана въпрос - за оценка на състоянието на самия акумулатор
2. волтметър за запалка- за визуално следене какво става с напрежението по време на движение, спиране, палене и т.н.
Аз не бих се притеснявал нито за точността на метода за оценка с вилката, нито в точността за измерване на бордовото напрежение през запалаката, нито пък за качеството на самия волтметър за 5лв. Тук не е важна точността до една десета ....
А иначе, ако са нужни още предположения за възможен проблем - възможен такъв е лош контакт някъде по инсталацията, вероятно клема, предпазител....
1. вилката, за която стана въпрос - за оценка на състоянието на самия акумулатор
2. волтметър за запалка- за визуално следене какво става с напрежението по време на движение, спиране, палене и т.н.
Аз не бих се притеснявал нито за точността на метода за оценка с вилката, нито в точността за измерване на бордовото напрежение през запалаката, нито пък за качеството на самия волтметър за 5лв. Тук не е важна точността до една десета ....
А иначе, ако са нужни още предположения за възможен проблем - възможен такъв е лош контакт някъде по инсталацията, вероятно клема, предпазител....
Re: Passat b8 проблем със зареждането от динамото
Благодаря за мненията колеги! Вчера го измерих с модерна вилка :) - 69% живот... Май не е от акумулатора. Той е EXIDE 59Ah 640A тип EFB, като AGM - за старт/стоп система. Тя не е отказвала. Купих и волтметър през запалката. Веднъж зарежда (14.3 V) при друго палене и тръгване - не (12.3 V). В понеделник записах час във VW сервиза.
- ssssl
- Мнения: 924
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B8 1.4 TSI, 2017 г. проблем със зареждането от динамото
+1 . Аз си изкарах едно миниатюрно волтметърче под лявата духалка, след като оригиналният ми акумулатор умря малко след втората година. АГМ.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 183 госта