Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
Re: Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
https://www.autodoc.bg/rezervni-chasti/ ... 44-2-0-tdi
аз тук разглеждах вчера и такива цени по 370 лева задния амортисьор ... нещо може би аз не разбирам, не знам.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19696
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
Заден амортисьор:
3Q0 513 049 GG
Официалната цена е 357 лв. С отстъпка евентуално може да се намери с около 100 лв надолу. Иначе Билщайн, Закс, каяба - по около 130-140 лв бройката.
Прахоуловител:
5Q0 513 425 J
14 лв оригинал / 7 лв феби
шок тампон:
5Q0 511 357 H
Феби 15 лв
опорен лагер:
5Q0 513 353 J
SACHS 30 лв
Така частите (ако не са оригинални) излизат около 380 лв. Смяната на задни амортисьори не е кой знае каква философия - вероятно под 100 лв във всеки сервиз.
Аз лично бих си ги сменил сам.
3Q0 513 049 GG
Официалната цена е 357 лв. С отстъпка евентуално може да се намери с около 100 лв надолу. Иначе Билщайн, Закс, каяба - по около 130-140 лв бройката.
Прахоуловител:
5Q0 513 425 J
14 лв оригинал / 7 лв феби
шок тампон:
5Q0 511 357 H
Феби 15 лв
опорен лагер:
5Q0 513 353 J
SACHS 30 лв
Така частите (ако не са оригинални) излизат около 380 лв. Смяната на задни амортисьори не е кой знае каква философия - вероятно под 100 лв във всеки сервиз.
Аз лично бих си ги сменил сам.
- fitnes
- Мнения: 44
- Регистриран на: Пет 19 мар 2010 10:51
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: TSI 180
- Местоположение: Пазарджик
Re: Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
Много точно е описано всичко!
Това са кодовете на частите за моето шаси.
Vlad777 - Ако се намери цена с около 100 лева надоло за оригинални амортисьори, честно казано бих ги закупил.
Оригиналните запознат ли си дали си вървят с болтове и гайки? Или трябва да се набавят допълнително?
Ако да, с каква якост трябва да са? 8.8 ли са всички?
Ако имам данните за силата на затягане на всички болтове и гайки по този възел, вероятно може и да ги сменя.
Благодаря за полезните постове!
Това са кодовете на частите за моето шаси.
Vlad777 - Ако се намери цена с около 100 лева надоло за оригинални амортисьори, честно казано бих ги закупил.
Оригиналните запознат ли си дали си вървят с болтове и гайки? Или трябва да се набавят допълнително?
Ако да, с каква якост трябва да са? 8.8 ли са всички?
Ако имам данните за силата на затягане на всички болтове и гайки по този възел, вероятно може и да ги сменя.
Благодаря за полезните постове!
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19696
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
Болтове и гайки не виждам причина да не можеш да ползваш старите. Това не е кола на 20 години, за да са ръждясали до неузнаваемост и изгнили.
Иначе болтът долу, който реално държи амортисьора за носача е:
N 106 283 01
Болтовете, които държат опорния тампон към купето (2 от страна):
N 906 484 02
Гайката за стъблото на амортисьора:
WHT 007 127
Иначе болтът долу, който реално държи амортисьора за носача е:
N 106 283 01
Болтовете, които държат опорния тампон към купето (2 от страна):
N 906 484 02
Гайката за стъблото на амортисьора:
WHT 007 127
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
Оригинални през търговец няма да намериш със 100 лв надолу като цена. Макс отстъпката която дават плава, но е от 5 до 15% за оригинални части.
Болтовете няма нужда да се сменяват иначе сигурно са поне 10.9 якост, в комплекта с амортисьора идва горната гайка.
Ако решиш да ги сменяваш сам, понеже не съм сигурен за вида на долната аст на амортисьора, но ако е с гумена втулка е хубаво да го стегнеш в работно състояние, за да не скъса тампона за 5 хил км и пак да се разтропа
Болтовете няма нужда да се сменяват иначе сигурно са поне 10.9 якост, в комплекта с амортисьора идва горната гайка.
Ако решиш да ги сменяваш сам, понеже не съм сигурен за вида на долната аст на амортисьора, но ако е с гумена втулка е хубаво да го стегнеш в работно състояние, за да не скъса тампона за 5 хил км и пак да се разтропа
- group®
- Темерут
- Мнения: 9874
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
От моя опит, разликата в цената за някои части на Порше за клиент и тази за търговец стига 20-40%.
Отделно, разликата между части с логото на VW и логото на самия производител (на същата част), може да стигне още значителен %.
Така дебитомер с лого vw може да струва на клиент в Порше 500+лв.
За търговец - под 400лв.
Същият с лого Бош - околи 200лв.
Датчик диф налягане в Порше 140+лв.
За търговец 95лв.
При масло разликата е най-фрапантна.
Маховик към 3000лв - за търговец малко над 2000лв.
Та ми се струва съвсем реално да може с отстъпка около 30% да се вземат амове.
Има и друг момент - Порше имат различни цени. 4- и 4+, където дават някаква част от отстъпката. Тоест, ако дадат по 4+ цена за амортисьор 375лв, едва ли ще може да се вземе 30%. Зависи коя цена е тази.
Основното е да се разбере кой произвежда амовете и ще може да се вземат същите на доста по-добра цена.
Отделно, разликата между части с логото на VW и логото на самия производител (на същата част), може да стигне още значителен %.
Така дебитомер с лого vw може да струва на клиент в Порше 500+лв.
За търговец - под 400лв.
Същият с лого Бош - околи 200лв.
Датчик диф налягане в Порше 140+лв.
За търговец 95лв.
При масло разликата е най-фрапантна.
Маховик към 3000лв - за търговец малко над 2000лв.
Та ми се струва съвсем реално да може с отстъпка около 30% да се вземат амове.
Има и друг момент - Порше имат различни цени. 4- и 4+, където дават някаква част от отстъпката. Тоест, ако дадат по 4+ цена за амортисьор 375лв, едва ли ще може да се вземе 30%. Зависи коя цена е тази.
Основното е да се разбере кой произвежда амовете и ще може да се вземат същите на доста по-добра цена.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19696
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
За конкретните амортисьори в случая се намират 110 лв надолу.К.Одаджийски написа:Оригинални през търговец няма да намериш със 100 лв надолу като цена.
Това е много полезен съвет - означава, че колата трябва да е стъпила на колела когато се дозатяга този болт, за да се намести градуса на амортисьора спрямо носача.К.Одаджийски написа:Ако решиш да ги сменяваш сам, понеже не съм сигурен за вида на долната аст на амортисьора, но ако е с гумена втулка е хубаво да го стегнеш в работно състояние, за да не скъса тампона за 5 хил км и пак да се разтропа
- fitnes
- Мнения: 44
- Регистриран на: Пет 19 мар 2010 10:51
- Автомобил: VW Passat B8
- Двигател: TSI 180
- Местоположение: Пазарджик
Re: Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
Не знаех, че вносителя продава на търговци и то на други цени
Съвета за стягането на долния болт е наистина полезен. Тази препоръка я бях чел в сайта на Bilstein. Както и споделят, че не трябва да се работи с пневматичен гайковерт по амортисьора, но като гледам повечето тук са запознати с тези неща
Оформи се една много хуабава тема. Благодаря на всички за хубавите постове.
Изглежда, че колега от форума ще осигури оригинални амортисьори и колата ще се запаси в стоков вид.
Ще гледам да пиша когато има развитие по въпроса.
Първо да се осигурят частите и свободен ден за работа
Съвета за стягането на долния болт е наистина полезен. Тази препоръка я бях чел в сайта на Bilstein. Както и споделят, че не трябва да се работи с пневматичен гайковерт по амортисьора, но като гледам повечето тук са запознати с тези неща
Оформи се една много хуабава тема. Благодаря на всички за хубавите постове.
Изглежда, че колега от форума ще осигури оригинални амортисьори и колата ще се запаси в стоков вид.
Ще гледам да пиша когато има развитие по въпроса.
Първо да се осигурят частите и свободен ден за работа
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
К.Одаджийски написа:Оригиналните вероятно са Закс, но ако има каяба, според мен са за предпочитане. Последните 2-3 години имам много рекламации на Закс, амортисьори, съединители и лагер помпи на различни коли и поне аз ги избягвам
На 5.5 сложих каяба от аутоплюс...след година единия изтече....стержена имаше язви все едно е гризан от магаре...ако някой не вярва пращам снимка.....такова чудо не бях виждал....та и те не са китка....смених го преди месец малко преди да я продам....
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
Не е невъзможно и така да е, далеч съм от мисълта, че всички каяби са бетон, просто споделям моят 5 годишен опит и той е плачевен от закс. И не говоря само за амортисьори, лагер помпи, съединители и т.н.т на коли които поддържаме през годините и се налагат рекламации.
Щом колегата може да си вземе оригинални амортисьори е най добре
Щом колегата може да си вземе оригинални амортисьори е най добре
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
За смяната на задни амортисьори "сложната" част май е да стигнеш до гайката вътре в купето. Има да се разкачат разни пластмаси и други елементи от интериора. Не знам на Б8 как са, но едва ли са направени за удобно разглобяване.
А за марките - супер банални са тия Каяба и Монро. Не знам в Германия пак ли същите 2 марки са задръстили всички магазини за части. Където и да отидеш веднага ти пробутват първо Монро, а ако няма или не искаш следва Каяба.
А за марките - супер банални са тия Каяба и Монро. Не знам в Германия пак ли същите 2 марки са задръстили всички магазини за части. Където и да отидеш веднага ти пробутват първо Монро, а ако няма или не искаш следва Каяба.
- Vasseto
- Мнения: 2637
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
777 написа:За смяната на задни амортисьори "сложната" част май е да стигнеш до гайката вътре в купето. Има да се разкачат разни пластмаси и други елементи от интериора. Не знам на Б8 как са, но едва ли са направени за удобно разглобяване.
.
От B5.5 насам няма гайки в купето. 2 болта отвън.
- steich
- Мнения: 146
- Регистриран на: Съб 09 юли 2005 23:49
- Автомобил: Passat B8 2 TDI 190hp DSG 2017
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
Днес минах през тест на амортисьори в Мотоексперт на Симеоновско ... в една друга тема споменах че на моменти ми се струва нестабилен автомобила. Предните казаха че са добре, задните на 60% ... "ще карат още" каза човека ... не знам какво имаше в предвид. Платих си на касата и викам няма ли разпечатка ... " Е трябваше да кажеш ... вече съм го затворил" ... та явно за 15 лв. не заслужаваш това. В ПИ и ПЗ при оглед нищо не споменаха за амортисьорите, в трети сервиз ги оглеждахме също че нямат омасляване.
- ssssl
- Мнения: 923
- Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
- Автомобил:
- Двигател: CJXC
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B8 комби - Смяна на амортисьори
Може и от тампони на задния мост да е.steich написа: че на моменти ми се струва нестабилен автомобила. .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 191 госта