Здравейте, моля да ми препоръчате човек, който разбира от тези коли и им желание да направи ремонт на двигателя на един пасат Б4 бензинов с обикновена газова, код на двигателя 2Е.
Колата работеше перфектно дълги години и така до преди 3 години, когато изведнъж загуби мощност. Едвам вдигаше 80км/ч. Откарах я за ремонт и майстора веднага ми показа как шайбата, закачена за коляновия вал танцува. Направо все едно ще се разпадне всеки момент. Оказа се обаче, че не е проблема в самата шайба, а коляновия вал се е деформирал по някакъв начин и върти шайбата накриво (преразказвам каквото ми е казал майстора, понеже аз от коли не разбирам особено много). Как точно го е поправил не знам, каза че го е струговал, но след ремонта колата вървеше без забележки. И така до последната есен, не бях имал проблеми с тази шайба. Тогава постепенно оборотите на празен ход започнаха да играят, освен това докато колата загрее стояха високи - около 1500 оборота. След няколко месеца вече държаха около 3000 оборота в първите 10-15 минути след запалване, а след като най-накрая се успокоеха около 1000 оборота, колата започваше да гасне. На всеки 30-40 сек оборотите пропадаха до към 100 и по някой път изгасваше. Тази работа продължи около 3-4 месеца, през които обиколих доста майстори. Някои си казваха че не могат да ми помогнат, други правеха някакви незначителни ремонти, колкото да се позакрепят нещата за няколко дни, но проблема си остана. Накрая се оказа че проблема пак е от шайбата на коляновия вал. И така 2 месеца колата работеше нормално, докато пак оборотите на празен ход не започнаха да пропадат и да прави детонации. Смених свещите и детонациите изчезнаха, но на празен ход продължи да гасне. След като я запаля пък оборотите стоят малко високи, също така има едни 1-2 секунди между момента в който натискам педала на газта и момента на идване на мощността. Предполагам проблема пак е в коляновия вал.
Като тегля чертата в последната година по-често колата е в сервиза от колкото на пътя и въпреки че ми върши страхотна работа (когато върви) ,ако нещата продължават така ще е по-добре да отиде за вторични.
Моля да ми препоръчате майстор, който да е съгласен да огледа двигателя и най-вече коляновия вал и ако може да предложи надеждно решение. Мога да дам повечко пари за ремонт стига проблема да се отстрани адекватно.
Поздрави
Passat B4 2.0 2E - Ремонт на двигател?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19555
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт на двигател пасат Б4
krumbgf написа:бензинов с обикновена газова, код на двигателя 2Е.
Искрено съжалявам да го напиша, но това 2Е никога няма да заработи като хората
Най-малкото, дебитомер вече няма от къде да намериш
А иначе ето колко струваше ремонт на 2Е преди години:
viewtopic.php?f=11&t=295909&hilit=%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82+%D0%BD%D0%B0+2%D0%95
Тук не е включен к. вал, но можеш да намериш сравнително читав за сравнително малко пари.
Ако няма да си правиш сам ремонта, всичко ще излезе доста над цената на колата.
И ако не засилиш газовата в Искъро, няма да си направил нищо!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ремонт на двигател пасат Б4
Проблемът ти едва ли е бил от коляновия вал.
И щом не разбираш от коли, подходи прагматично - избави се от тази кола и си вземи читава. Инак ще даваш пари и не е сигурно как ще се развият нещата.
Колкото до електрониката на 2Е, преди години мой познат присади периферия и комп от АФТ и беше много доволен. И всичко тръгна от дебитомера на 2Е-то.
И щом не разбираш от коли, подходи прагматично - избави се от тази кола и си вземи читава. Инак ще даваш пари и не е сигурно как ще се развият нещата.
Колкото до електрониката на 2Е, преди години мой познат присади периферия и комп от АФТ и беше много доволен. И всичко тръгна от дебитомера на 2Е-то.
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: Чет 19 мар 2009 22:34
- Автомобил: VW Passat B4 2.0
- Двигател: 2E 1993
- Местоположение: София
Re: Ремонт на двигател пасат Б4
Благодаря Ви за отговорите! Тази седмица заминава за скрап.
- stefan4o
- Мнения: 19138
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ремонт на двигател пасат Б4
muns61 написа:Проблемът ти едва ли е бил от коляновия вал.
И щом не разбираш от коли, подходи прагматично - избави се от тази кола и си вземи читава. Инак ще даваш пари и не е сигурно как ще се развият нещата.
Колкото до електрониката на 2Е, преди години мой познат присади периферия и комп от АФТ и беше много доволен. И всичко тръгна от дебитомера на 2Е-то.
Ники, а как стои въпросът с датчик на колянов вал? Доколкото зная при 2Е липсва такъв, а при АФТ мисля, че има?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ремонт на двигател пасат Б4
Прави се конзола и датчикът се слага при ремъчната шайба. Както е на Опел.
- stefan4o
- Мнения: 19138
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Ремонт на двигател пасат Б4
Може ли някакви снимки, за да придобия представа?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ремонт на двигател пасат Б4
Колата не е моя, не съм снимал.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта