Поддръжка Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Поддръжка Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот Vlad777 » Пон 30 авг 2021 11:13


Стартирам тази тема, в която да съберем информация за препоръчителните интервали за сервизно обслужване за Passat B8 в различните комбинации от двигател и трансмисия. Ето един по-подробен файл на английски:
vw-passat-b8-maintenance-eng.pdf
VW Passat B8 Maintenance English
(4.5 MiB) Свален 652 пъти

Моля дописвайте отдолу в темата, каквото е пропуснато или неточно, а аз ще оправям първото мнение.

Забележка: VW имат списък с държави, в които горивата не отговарят на стандартите или пък са с висока прашност. България не е в тях, защото уж отговаряме, но ние си знаем колко. В тези държави се практикуват съкратени сервизни интервали. Аз лично бих следвал и следвам стандартите за високозапрашени държави и държави с калпаво гориво.

Масло
- смяна на 250-300 моточаса - в бордкомпютъра се проверява средна скорост за "Long term/продължително време" и след това се умножава по 250 или 300. Получаваме километри за смяна на маслото. Според производителя 30 000 км или 2 години, което е неприемливо и не е съобразено с условията и горивата в България.

Въздушен филтър
- На всяка смяна на масло

Горивен филтър дизел
- препоръчително за България максимум 30 000 км. Производителят казва 60 000 и 30 000 при гориво, което не съответства на стандартите.

Филтър купе (климатик)
- Всяка година

Пистов ремък
- 180 000 км, но в случай на висока запрашеност 60 000.

Ангренажен ремък
- 210 000 км или 7 години за 1.6 и 2.0 TDI
- 120 000 км за 2.0 BiTDI 240 кс
- 120 000 км за бензиновите двигатели
С ангренажа се сменят и ролки и водна помпа. Препоръчителна е и превантивната смяна на ремъка, който задвижва маслената помпа вътре, въпреки че по инструкции на производителя не се споменава.
group® написа:Двама VAG майстори, на които имам доверие, единия известен във форума, ми споделиха опита си с тези ремъци. Имали са не малко желания за смяна на този ремък, заедно с ангренажа на около 210000км и са забелязали, че ремъка си е в отлично състояние и няма признаци за износване.
Според тях няма нужда да се сменя на такива километри. Евентуално с 2ра или 3та смяна на ангренаж.
Всеки сам да си 'преценя' :smile


Запалителни свещи (бензинови двигатели)
- 30 000 - 60 000 км според качеството на горивото

Масло DSG при кутии DQ250
- 60 000 км
- Сменя се и маслен филтър на кутията
- За други скоростни кутии :arrow ТУК

Масло Haldex при моделите 4motion
- Според производителя - на всеки 3 години, но препоръчително е поне на всяка втора смяна на маслото, ако сменяте по схемата с моточасовете. Филтърът не се сменя, но задължително при смяната на маслото трябва да се почисти и филтъра, което не всички правят. Някои сервизи дори препоръчват обслужване на Haldex-а на всеки 15-20 000 км., което удължава неговия живот. Пример за задръстен Haldex филтър.

Спирачна течност
- смяна на 3-тата година и след това на всеки 2 години

Антифриз
- смяна на всеки 4 години. Това удължава живота на водната помпа, която обикновоено не успява да издържи и протича, преди да настъпи момента за смяната на ангренажа на 210 000 км при TDI моделите с 1 турбина (1.6, 2.0).
group® написа:Силно препоръчително е G13 да се замени с G12++ (evo) като бъде отстранена и силиката от казанчето.
За силиката вариантите на казанчето са два. При едното торбичката се вади (има видеа в ютюб). При другия вид не може да се извади и се сменя самото казанче.
При скъсана торбичка, топчета силика проникват навсякъде в системата и запушват всевъзможни неща (радиатор на парно, клапани по кръговете и т.н.). Стават сериозни бели.

Разликата между G12+ и G12++ е в силиконовата добавка (silicon additive - silicate, but stabilised) на 12++. Тя добавя допълнителна защита от корозия, прегряване и т.н. Иначе могат да се смесват, тъй като и двата са на база Етиленгликол.


Почистване на дренажите и смазване на панорамен таван
- 15 000 - 30 000 км в зависимост от замърсяването, където се управлява автомобила




xboy
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 10:26
Автомобил: B5 TDI
Двигател:

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот xboy » Вто 14 сеп 2021 9:52


Здравейте колеги,

От 2 седмици съм собственик на Passat B8 2.0 TDI 190 p.s. закупен от официалния дилър - Порше София Юг. Колата е внесена от Германия и за 3 години е навъртяла 147к км, като всички сервизни интервали са спазени стриктно. Като я купувах колата ми казаха ремъка да го сменя не по-късно от 200к, като си помислих, че преди това на 100-120к сигурно е сменен ремъка, но уви в документацията няма нищо подобно. Разглеждам от няколко дена форуми и информация и се оказва наистина, че Фолксваген препоръчват смяна на 7г. или 210к км. Някой по-опитен колега, дали досега е минавал тези километри с оригиналният ремък, има ли място за притеснение?

Поздрави


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот VWGT » Вто 14 сеп 2021 10:01


Да, тогава се прави първата смяна. Най-коректно е и тук да се гледат моточасовете, но при твоите параметри (50к на година) едва ли са много.
За годините при б7 казваха 5 или 210 000 км, аз смених на 5 години при 195000 км и нямаше видими проблеми със стария.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот Vlad777 » Вто 14 сеп 2021 10:06


В голям процент от случаите ангренажът при 1.6/2.0 TDI 120/150/190 к.с. се сменя преди да е настъпил пробег от 210000 км, защото протича водната помпа. А за това протичане понякога играе роля антифриза, който губи свойствата си и затова е добре да се сменя на 4 години, като се премине към G12++ и казанче без силикат.


Kolyo B8
Мнения: 118
Регистриран на: Нед 16 окт 2016 21:20
Автомобил: Passat Variant B8FL DSG7
Двигател: DTSB
Местоположение: СВ

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот Kolyo B8 » Вто 14 сеп 2021 16:26


xboy написа:Здравейте колеги,

колега, дали досега е минавал тези километри с оригиналният ремък, има ли място за притеснение?

Поздрави


На Б8 (2TDI 150 кс; DSG6) съм правил две смени на ангренажа: на 210К и на 420к и двете смени в Порше Изток. За разлика от предишния ми Б7 тук водната помпа не ми е протичала.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот group® » Вто 14 сеп 2021 17:38


Може да се допълни към смяна на ангренаж и смяна на ремък маслена помпа.
Няма данни за проблеми, но е хубаво да се смени, а идеалният момент е с ангренаж.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот Vlad777 » Вто 14 сеп 2021 18:44


това важи ли за всичките TDI-та или е разлино за битурбото?


iliyankostov
Мнения: 12
Регистриран на: Чет 19 авг 2010 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот iliyankostov » Вто 14 сеп 2021 19:41


Бих искал да запитам за 3.0. ТДИ, 184 kW, 252 к.с., на колко се сменя веригата?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот Vlad777 » Вто 14 сеп 2021 21:18


Темата е за Passat B8. 3.0 tdi няма в този модел за съжаление.


ecm
Мнения: 249
Регистриран на: Чет 18 ное 2010 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот ecm » Пет 14 яну 2022 13:30


Maint sched 1.jpg

Maint sched 2.jpg
Maint sched 2.jpg (110.55 KиБ) Видяна 8463 пъти

Maint sched 3.jpg


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Пасат Б8 сервизни интервали

Мнениеот beboyan » Пон 01 авг 2022 22:42


Здравейте колеги, стигнах до 90 000км на Б8 1.4 тси ръчка. Ако някой знае може ли да сподели какво се сервизира на тези километри, само масло и филтри или има и друго.

Чудя се понеже тъкмо минаха 5г и гаранцията изтече, дали ще ме отразят сериозно в официалния сервиз или просто ще ми дадат фактура за плащане.


advokata37
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 14 май 2021 22:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот advokata37 » Нед 28 авг 2022 10:45


Здравейте колеги!
Ще задам малко глуповат въпрос, за което моля да ме извините. Получавам съобщение на таблото, че ми предстои смяна на маслото след 2600км. Наред с това светна и check engine /жълт/ и постоянен. Възможно ли е между двете да им връзка. Благодаря.
Поздрави


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот Vlad777 » Нед 28 авг 2022 12:14


Няма връзка.


advokata37
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 14 май 2021 22:40
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот advokata37 » Нед 28 авг 2022 21:26


Благодаря


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 783
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот KGL » Вто 27 сеп 2022 15:07


advokata37 написа:Здравейте колеги!
Ще задам малко глуповат въпрос, за което моля да ме извините. Получавам съобщение на таблото, че ми предстои смяна на маслото след 2600км. Наред с това светна и check engine /жълт/ и постоянен. Възможно ли е между двете да им връзка. Благодаря.
Поздрави


При мен чек енджин светна заради една от двете ламбда сонди.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: A999, Kr1s0o и 69 госта