Поддръжка Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот group® » Чет 20 окт 2022 23:57


group® написа:Може да се допълни към смяна на ангренаж и смяна на ремък маслена помпа.
Няма данни за проблеми, но е хубаво да се смени, а идеалният момент е с ангренаж.


Искам да се коригирам тук или по-точно, да дам ъпдейт:

Двама VAG майстори, на които имам доверие, единия известен във форума, ми споделиха опита си с тези ремъци. Имали са не малко желания за смяна на този ремък, заедно с ангренажа на около 210000км и са забелязали, че ремъка си е в отлично състояние и няма признаци за износване.
Според тях няма нужда да се сменя на такива километри. Евентуално с 2ра или 3та смяна на ангренаж.
Всеки сам да си 'преценя' :smile


Другия мит, който често срещам е при изгаряне на една свещ при дизелите, да се сменят всички. Тотално ненужно.
Никъде няма такава препоръка.
Личния ми опит е - преди 2 години ми изгоря една и това е. Няма лавина от изгарящи свещи след това.
А и това е минимална повреда, която бяма да ви остави на пътя и не се решава със спешност.




Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот Sarafov_03 » Пет 21 окт 2022 17:20


Много полезна информация и за ремъка, и за свещите.
Ето затова е този форум, благодаря.


Потребителски аватар
KGL
Мнения: 786
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
Двигател: CUAA 2016
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот KGL » Пон 24 окт 2022 14:23


group® написа:Искам да се коригирам тук или по-точно, да дам ъпдейт:

Двама VAG майстори, на които имам доверие, единия известен във форума, ми споделиха опита си с тези ремъци. Имали са не малко желания за смяна на този ремък, заедно с ангренажа на около 210000км и са забелязали, че ремъка си е в отлично състояние и няма признаци за износване.
Според тях няма нужда да се сменя на такива километри. Евентуално с 2ра или 3та смяна на ангренаж.
Всеки сам да си 'преценя' :smile


Другия мит, който често срещам е при изгаряне на една свещ при дизелите, да се сменят всички. Тотално ненужно.
Никъде няма такава препоръка.
Личния ми опит е - преди 2 години ми изгоря една и това е. Няма лавина от изгарящи свещи след това.
А и това е минимална повреда, която бяма да ви остави на пътя и не се решава със спешност.


Важи ли това и за препоръчаната смяна при Олтрака с битурбо двигателя? Т.е ако при оглед се окаже, че е ОК, да не се сменя?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот group® » Пон 24 окт 2022 15:00


Да уточним - говорим за ремък на маслената помпа, нали?
За него не знам да има препоръка, интервал или друга официална информация от VW.


Потребителски аватар
beboyan
Мнения: 303
Регистриран на: Сря 11 апр 2012 8:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот beboyan » Сря 26 окт 2022 15:11


За бензиновите смяната на ангренажния ремък не е ли на 210 000км, защото при обслужване в Порше на пасат 1.4 тси на 122 000км, не споменават въобще за ангренажния ремък. Смениха свещи, масло и филтри.


!R1
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 07 фев 2021 23:50
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот !R1 » Сря 26 окт 2022 15:43


VW препоръчват между 60 и 210К км за оригиналният ремък, като трябва да ти правят оглед, при регулярното обслужване. Дали в сервизът го правят е отделен въпрос.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот group® » Нед 22 яну 2023 22:35


Vlad777 написа:Антифриз
- смяна на всеки 4 години. Това удължава живота на водната помпа, която обикновоено не успява да издържи и протича, преди да настъпи момента за смяната на ангренажа на 210 000 км при TDI моделите с 1 турбина (1.6, 2.0).



В тази тема съм забравил да отбележа за антифриза:
Силно препоръчително е G13 да се замени с G12++ (evo) като бъде отстранена и силиката от казанчето.
За силиката вариантите на казанчето са два. При едното торбичката се вади (има видеа в ютюб). При другия вид не може да се извади и се сменя самото казанче.
При скъсана торбичка, топчета силика проникват навсякъде в системата и запушват всевъзможни неща (радиатор на парно, клапани по кръговете и т.н.). Стават сериозни бели.

Едит: моя грешка в означаването и добавих +
Благодаря за корекцията!

И за протокола:
Разликата между G12+ и G12++ е в силиконовата добавка (silicon additive - silicate, but stabilised) на 12++. Тя добавя допълнителна защита от корозия, прегряване и т.н. Иначе могат да се смесват, тъй като и двата са на база Етиленгликол.

Последна промяна от group® на Чет 26 яну 2023 21:04, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот Ивайло Димов » Нед 22 яну 2023 22:45


G12 EVO TL 774-L Този антифриз замества недоразумението G13 ,G12 + не е подходяш.
Прикачени файлове
antifreezez.jpg
antifreezez.jpg (43.69 KиБ) Видяна 1546 пъти


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот group® » Чет 26 яну 2023 20:39


Vlad777 написа:
Масло DSG
- 60 000 км
- Сменя се и маслен филтър на кутията



Ето интервалите за смяна на масло на DSG:

DQ200 - 7 скорости - със сухи съединители - Води се необслужваема* - слага се на 1.4TSI/1.5TSI/1.6TDI
*препоръчвам да се потърси повече информация по този въпрос! Виж 2 мения надолу!

DQ250 - 6 скорости - съединители в маслена баня - сменя се масло и филтри на 60,000 километра - слага се на 2.0tsi (220к.с.), 2.0TDI (150 и 190к.с.) до 2018г

DQ381 - 7 скорости - съединители в маслена баня - сменя се само масло на 120,000* километра - слага се на 2.0TSI (220к.с.), 2.0TDI (150 и 190кс.) след 2018г (заменя DQ250)
*препоръчвам да се потърси повече информация по този въпрос! Виж 2 мения надолу!

DQ400 - 6 скорости - сменя се само масло на 60,000 километра - слага се на хибриди - GTE

DQ500 - 7 скорости - съединители в маслена баня - сменя се само масло на 60,000 километра - слага се на 2.0TSI (280к.с., 272к.с.), 2.0TDI (240кс.)


Моля, ако някой види неточност, нещо пропуснато или друго, да ми пише ЛС и ще коригирам.

Последна промяна от group® на Пет 03 фев 2023 22:01, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот group® » Чет 02 фев 2023 21:04


group® написа:... ремък маслена помпа.
...


Ето тук съм писал повече по въпроса за ремъка на маслената помпа - viewtopic.php?f=83&t=483568&p=4852163#p4852163

(Писал съм и за водната помпа)


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B8 - интервали за сервизно обслужване

Мнениеот zfa159 » Пет 03 фев 2023 17:49


По въпроса за скоростните кутии при модела, на мен ми е известно това :

DQ200 като конструкция е нещо като ръчна кутия с добавен хидроблок, който управлява съединителите. Действително се води необслужваема според VAG, както водят и ръчните им кутии, но е препоръчително да се обслужва през 2 години, като се сменят две масла - едното масло е трансмисионното, което е за самата кутия (трансмисионно масло като за ръчна ск. кутия, със съответната спецификация), а другото масло е за хидроблока (то пък е класическата зелена хидравлична течност на VW , която се ползва още от времето на Passat B3 :mhihi ). Такова обслужване значително увеличава живота на кутията, а не е особено скъпо като материали и процедура - кутията по спомен събираше около 2л масло, а хидроблока събира малко под 1л.

DQ381 си има маслен ф-р, който също е редно да се сменя, когато се сменя маслото и поради тази причина, интервал от 120 000км , според мен, е силно преувеличен и над възможностите на филтъра, защото като гледам филтрите, които вадя от тези кутии на около 70к км пробег, не виждам как би могъл да издържи такъв интервал, без филтърния елемент да започне да се разпада, да задръства кутията и да и такова таковата. Поради тази причина, интервалът, който аз съм си възприел за тази кутия, е същия, като за първото 6-степенно DSG, поради приликите в смазването на двете кутии - 60 000км или 5 години.

Прилагам снимки на DQ381 (тази е от 4motion де, ама нас ни интересува ф-ра) :
Изображение
Изображение



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mrsch66 и 83 госта