Моля дописвайте отдолу в темата, каквото е пропуснато или неточно, а аз ще оправям първото мнение.
Забележка: VW имат списък с държави, в които горивата не отговарят на стандартите или пък са с висока прашност. България не е в тях, защото уж отговаряме, но ние си знаем колко. В тези държави се практикуват съкратени сервизни интервали. Аз лично бих следвал и следвам стандартите за високозапрашени държави и държави с калпаво гориво.
Масло
- смяна на 250-300 моточаса - в бордкомпютъра се проверява средна скорост за "Long term/продължително време" и след това се умножава по 250 или 300. Получаваме километри за смяна на маслото. Според производителя 30 000 км или 2 години, което е неприемливо и не е съобразено с условията и горивата в България.
Въздушен филтър
- На всяка смяна на масло
Горивен филтър дизел
- препоръчително за България максимум 30 000 км. Производителят казва 60 000 и 30 000 при гориво, което не съответства на стандартите.
Филтър купе (климатик)
- Всяка година
Пистов ремък
- 180 000 км, но в случай на висока запрашеност 60 000.
Ангренажен ремък
- 210 000 км или 7 години за 1.6 и 2.0 TDI
- 120 000 км за 2.0 BiTDI 240 кс
- 120 000 км за бензиновите двигатели
С ангренажа се сменят и ролки и водна помпа. Препоръчителна е и превантивната смяна на ремъка, който задвижва маслената помпа вътре, въпреки че по инструкции на производителя не се споменава.
group® написа:Двама VAG майстори, на които имам доверие, единия известен във форума, ми споделиха опита си с тези ремъци. Имали са не малко желания за смяна на този ремък, заедно с ангренажа на около 210000км и са забелязали, че ремъка си е в отлично състояние и няма признаци за износване.
Според тях няма нужда да се сменя на такива километри. Евентуално с 2ра или 3та смяна на ангренаж.
Всеки сам да си 'преценя'
Запалителни свещи (бензинови двигатели)
- 30 000 - 60 000 км според качеството на горивото
Масло DSG при кутии DQ250
- 60 000 км
- Сменя се и маслен филтър на кутията
- За други скоростни кутии ТУК
Масло Haldex при моделите 4motion
- Според производителя - на всеки 3 години, но препоръчително е поне на всяка втора смяна на маслото, ако сменяте по схемата с моточасовете. Филтърът не се сменя, но задължително при смяната на маслото трябва да се почисти и филтъра, което не всички правят. Някои сервизи дори препоръчват обслужване на Haldex-а на всеки 15-20 000 км., което удължава неговия живот. Пример за задръстен Haldex филтър.
Спирачна течност
- смяна на 3-тата година и след това на всеки 2 години
Антифриз
- смяна на всеки 4 години. Това удължава живота на водната помпа, която обикновоено не успява да издържи и протича, преди да настъпи момента за смяната на ангренажа на 210 000 км при TDI моделите с 1 турбина (1.6, 2.0).
group® написа:Силно препоръчително е G13 да се замени с G12++ (evo) като бъде отстранена и силиката от казанчето.
За силиката вариантите на казанчето са два. При едното торбичката се вади (има видеа в ютюб). При другия вид не може да се извади и се сменя самото казанче.
При скъсана торбичка, топчета силика проникват навсякъде в системата и запушват всевъзможни неща (радиатор на парно, клапани по кръговете и т.н.). Стават сериозни бели.
Разликата между G12+ и G12++ е в силиконовата добавка (silicon additive - silicate, but stabilised) на 12++. Тя добавя допълнителна защита от корозия, прегряване и т.н. Иначе могат да се смесват, тъй като и двата са на база Етиленгликол.
Почистване на дренажите и смазване на панорамен таван
- 15 000 - 30 000 км в зависимост от замърсяването, където се управлява автомобила