Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот _cynep » Чет 30 сеп 2021 8:03


Здравейте,
колата е Passat 1.8T 20V 2001 г. има газ. Сутрин пали трудно, почти винаги от втория път, понякога и третия (по-рядко).
След запалване прекъсва за 10-15 секунди, тоест оборотите варират от 1200 до 7-800, случва се дори да загасне. След тези
15 секунди се оправя, започва да поддържа стабилни 1200 оборота (за около 1 мин.) и след това си падат на 800 и работи перфектно цял ден.
На другата сутрин отново същото, така я карам вече повече от 1 година. Наското ми изкара грешка : P0171 VOLKSWAGEN Code - System Too Lean Bank 1,
само съм я зачистих с OBDII и от тогава не се е появявала (минаха 4 дни, през това време си я карам ежедневно). Някой със сходни симптоми да ме
насочи къде да търся проблема, някакви идеи, защото често се случва да я карам по майстори, вземат ми парите, а проблемите си остават.




bushido71
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 07 ное 2013 16:04
Автомобил: Skoda Superb 1.8T
Двигател: AWT 2003

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот bushido71 » Чет 30 сеп 2021 9:04


И аз съм със същите симптоми-1.8Т AWT. Като за първо мисля да проверя регулатора на налягането, че е най-лесно-държи го една скоба и има два маркуча. Другия вариант е дюзите да не работят добре. Възможно е и от ниско налягане на помпата. Като за четвърто лоша работа на EGR клапана и картерната вентилация. Много неща са и честно казано докато пали от втория-третия път хич не ми се захваща.


Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот _cynep » Чет 30 сеп 2021 9:37


bushido71 написа:И аз съм със същите симптоми-1.8Т AWT. Като за първо мисля да проверя регулатора на налягането, че е най-лесно-държи го една скоба и има два маркуча. Другия вариант е дюзите да не работят добре. Възможно е и от ниско налягане на помпата. Като за четвърто лоша работа на EGR клапана и картерната вентилация. Много неща са и честно казано докато пали от втория-третия път хич не ми се захваща.


За PCV клапана ли говориш ?


bushido71
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 07 ное 2013 16:04
Автомобил: Skoda Superb 1.8T
Двигател: AWT 2003

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот bushido71 » Чет 30 сеп 2021 15:32


EGR е друго-той връща изгорели газове обратно в всмукателния колектор за доизгаряне. Свързано е с еконормите. При мен се намира зад двигателя откъм купето.Все пак като знам горе-долу принципа му на действие си мисля че не трябва да е от него. Още повече че и неговата работа може да се провери лесно като отвориш маркучите, които отиват към него и с една хартийка трябва да се усеща вибрация на хартийката при празни обороти, защото той е отворен най-вече тогава.PCV клапана е вече за картерната вентилация-него го смених. Все тая. При мен голямата мизерия ми правеше другото клапанче за картерната вентилация, което се намира под всмукателния колектор-прилича на тапа от шампанско. След като го смених оборотите ми се оправиха и заспаха, защото ми смучеше от там въздух и менеше здраво оборотите-стигаха до 2500 на празен ход. Надявах се да се оправи и паленето , но не се получи.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот Pet_rov » Чет 30 сеп 2021 16:02


Няма ли други записани грешки?


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 01 окт 2021 7:21


Трябва да се видят тримовете на ламба сондата от човек който знае какво да гледа. По тях ще си проличи бедна или богата е сместа и ще насочи към решаване на проблема, който може да е от много неща като показания на темп сензор, датчик за скорост на вал, дюзи, налягане на горивото, теч на въздух, налягане на гориво и т.н.т
В 90% от практиката ми при различни марки автомобили проблемът се решава с нови дюзи на кола карана на газ, ама знае ли човек


Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот _cynep » Съб 02 окт 2021 5:49


bushido71 написа:EGR е друго-той връща изгорели газове обратно в всмукателния колектор за доизгаряне. Свързано е с еконормите. При мен се намира зад двигателя откъм купето.Все пак като знам горе-долу принципа му на действие си мисля че не трябва да е от него. Още повече че и неговата работа може да се провери лесно като отвориш маркучите, които отиват към него и с една хартийка трябва да се усеща вибрация на хартийката при празни обороти, защото той е отворен най-вече тогава.PCV клапана е вече за картерната вентилация-него го смених. Все тая. При мен голямата мизерия ми правеше другото клапанче за картерната вентилация, което се намира под всмукателния колектор-прилича на тапа от шампанско. След като го смених оборотите ми се оправиха и заспаха, защото ми смучеше от там въздух и менеше здраво оборотите-стигаха до 2500 на празен ход. Надявах се да се оправи и паленето , но не се получи.



Здравей, пишеш в края на поста си за обороти до 2500 на празен ход, това постоянно ли се е случвало или само при студен двигател ?


bushido71
Мнения: 62
Регистриран на: Чет 07 ное 2013 16:04
Автомобил: Skoda Superb 1.8T
Двигател: AWT 2003

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот bushido71 » Съб 02 окт 2021 13:18


На загрял двигател най-вече.


Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот _cynep » Съб 02 окт 2021 19:57


При мен пак се появи грешката system too lean B1 днес на газ в града. А колата си върви отлично, мисля следващата седмица да я покарам само на бензин да видя дали ще се появи. Иначе както писа bushido71 вариантите за ремонт са много.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 02 окт 2021 20:15


Всички проблеми идват от адаптациите,плюс мръсни дюзи.


Потребителски аватар
toni_tv
Мнения: 172
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 21:43
Автомобил: Passat B5 syncro
Двигател: ADR
Местоположение: Белоградчик

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот toni_tv » Съб 02 окт 2021 20:32


Колеги и при мен го има абсолютно същия проблем от около две години и за сега не успявам да го реша. Споделете ако решите нещата.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4244
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот tdi fen » Съб 02 окт 2021 20:38


_cynep написа:При мен пак се появи грешката system too lean B1 днес на газ в града. А колата си върви отлично, мисля следващата седмица да я покарам само на бензин да видя дали ще се появи. Иначе както писа bushido71 вариантите за ремонт са много.
една от причините за тази грешка може да е ниско налягане на горивото според мен е вероятен проблем с бензиновата помпа


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 02 окт 2021 21:19


Пълни групости пишеш!
Помпа-момпа, налягане...
Диагностика,и грешките тук!
Газова на двигател на двигател от Евро 2 нагоре има разлика с 1.8/90кс моно. Дека е рОден за газ.


Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот _cynep » Съб 02 окт 2021 22:23


tdi fen написа:
_cynep написа:При мен пак се появи грешката system too lean B1 днес на газ в града. А колата си върви отлично, мисля следващата седмица да я покарам само на бензин да видя дали ще се появи. Иначе както писа bushido71 вариантите за ремонт са много.
една от причините за тази грешка може да е ниско налягане на горивото според мен е вероятен проблем с бензиновата помпа


При мен два пъти се появява грешката, винаги в града на газ. Не съм сигурен дали бензиновата помпа има нещо общо в този случай. Не съм на ясно когато карам на газ, бензиновата помпа дали работи.


Потребителски аватар
_cynep
Мнения: 67
Регистриран на: Вто 19 мар 2019 13:17
Автомобил: Passat B5 5
Двигател: AWT
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 1.8T, трудно сутрешно палене

Мнениеот _cynep » Съб 02 окт 2021 22:30


Мисля утре ще пробвам две неща гледах ги в youtube.

1. Ще разкача буксата на дебитомера при запален двигател. Ако загасне колата, значи би трябвало дебитомера да работи. Ако продължи да работи, дебитомера не отчита правилно.


2. Развивам капачката на маслото отгоре на двигтеля, ако я дърпа или избутва, това са симптомите на PCV valve, картерна вентилация.

Ако някой има други идеи да пише.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 191 госта