Passat B5.5 - наводнен комфорт модул

Техническа и сервизна информация за Passat
kopele-mopele
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 11 юни 2016 12:53
Автомобил:
Двигател:

Passat B5.5 - наводнен комфорт модул

Мнениеот kopele-mopele » Сря 20 окт 2021 10:44


Здравейте,

Извинявам се, ако вече има подобна тема, но не успях да я открия. Възможно най-кратко:

Passat B5.5 Highline. В следствие на проливните дъждове през изминалата седмица май се сдобих с изгорял комфорт модул. Една вечер намерих автомобила със светещи (постоянно светнали, не мигащи) мигачи и работещ плафон (заключен, със затворени врати, както съм го оставил). На таблото имаше индкация за отворени 2 врати и багажник (вратите и капака на багажника си бяха затворени). Помислих, че акумулаторът пада (и че това е причината за тази "дискотека") и пробвах да запаля колата. Оказа се, че нямам проблем с тока. Покарах малко. Известно време на таблото стоеше индикацията за отворените врати (включително по време на движение). След около 10 минути индикацията изгасна. В момента централното заключване на колата работи, но само ако ползвам ключа в ключалката. Дистанционните не функционират. Не мига и диодчето, което се намира на чопчето за заключване от вътрешната страна на шофьорската врата. Предполагам, че не работи и фабричната алармена система на автомобила. Не работи отварянето/затварянето на стъклата, отварянето задния багажник, отварянето/затварянето на шибедаха, отварянето на капачката на резервоара, прибирането/отварянето на страничните огледала, плафоните вътре. Предполагам, че става дума за стандартното за модела наводнаване на комфорт модула, намиращ се в пода на автомобила, въпреки че през миналата година още с пристигането на колата "побългарихме" гумения сифон за отводняване на отсека под акумулатора като разширихме отворите, за да не се задръства.

Моля за съвети как да процедирам, както и за препоръки за хора, за които знаете могат да отремонтират проблема качествено и на разумна цена. И след които колата отвътре няма да е погром :mhihi

Предварително благодаря!
Поздрави




JuStan
Мнения: 297
Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Passat B5.5 - наводнен комфорт модул

Мнениеот JuStan » Сря 20 окт 2021 11:37


Лоша работа, ако си отстранил "проблемите" в двигателния отсек, със сигурност си се наводнил през вратите !
Има уплътнения на металните "тави", които с времето се разпадат и водата от там прелива и наводнява!
Решението е лесно и елементарно - замазване със силикон на "тавите"
Виж с модула ще имаш драма и то голяма ..............
за да е заминал, наводняването е било много сериозно, и кутията, в която седи да не е била добре затворена ....

не знам дали не е вариант да търсиш направо 2 -ръка за твоя модел.....
отделно трябва много добре да изсушиш кечето и мокета иначе те чака адска смрад и влага....
наиграл си се в кофти време ....
успех


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Passat B5.5 - наводнен комфорт модул

Мнениеот brum » Сря 20 окт 2021 12:07


Смяната на модула е по-лесна от изсушаването на мокета. Мокета за да се изсуши добре трябва да се извади извън колата. А това е минимум сваляне на седалките и барчетата между предните седалки. Лятно време съм го играл тоя филм (голф 4, теч от шибидаха) и за седмица нямаше съществено изсъхване, а навън си беше жега.

И да - вариант е 2ра ръка. Но първо да се види в какво състояние е модула. После по номерата на него се търси идентичен.


petiop
Мнения: 199
Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
Автомобил: Пасат
Двигател: AVF 2003г
Местоположение: софия

Re: Passat B5.5 - наводнен комфорт модул

Мнениеот petiop » Сря 20 окт 2021 14:43


Аз мисля че първо трябва да се намери и отстрани теча после всичко друго. :love.vwclub


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Passat B5.5 - наводнен комфорт модул

Мнениеот kris11 » Сря 20 окт 2021 17:17


2 ра младост модул - мисия полунвъзможна.
И са различни модулите според опциите - 2 или 4 порти а ЦЗ / поне при Б5 е така.
Вземаш, закачаш и мериш ток на покой. Наводнените тръгват от100-120 мА нагоре, което е много.


kopele-mopele
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 11 юни 2016 12:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 - наводнен комфорт модул

Мнениеот kopele-mopele » Сря 20 окт 2021 19:51


Здравейте и благодаря за отговорите. Бърз ъпдейт - днес установих, че не става дума влага, проникнала от отсека под акумулатора. Вероятно причината е теч от шибедаха. На пода вляво има малко езеро. Успях да извадя част от събралата се вода. Уви, под мокета какво се случва - мога само да гадая (предполагам, че има още няколко литра).

Нямам условия (подходящо помещение) да разглобя колата, вероятно няма да имам и нужните умения и инструменти. Да меря по модула - съвсем. Именно за това основната ми идея беше да ви помоля за препоръка - някой, който може да отстрани проблема качествено и на нормална цена.


kopele-mopele
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 11 юни 2016 12:53
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B5.5 - наводнен комфорт модул

Мнениеот kopele-mopele » Пет 29 окт 2021 13:18


Много активна дискусия се развихря тук :c020 основно си говоря сам като гледам. Не е проблем, може темата да се окаже полезна на някого след време, така че...

Update - оказва се, че освен сифона под акумулатора, точно под сервоусилвателя на спирачката има още един гумен сифон за отводняване на "коритото" под предното стъкло (това, в което се намира акумулатора на колата). Преди година бяхме "побългарили" само сифонът под акумулатора. Поради факта (пълен малшанс), че бях паркирал автомобила на странично наклонена повърхност (дясната част на колата беше по-високо от лявата), водата не е успяла да се отече през работещия сифон и под сервоусилвателя се е образувало мини гьолче (при паркиране на страничен наклон наляво сифонът под акумулатора вече не се явява най-ниската точка на "коритото" под предното стъкло, съответно водата е започнала да прелива в купето през дупката на лоста на спирачния педал).

Тъй като всички майстори, с които разговарях, бяха заети или не им се занимаваше с тази не особено приятна задача, се наложи сам (с помощта на приятел и клипове/форумни теми из нета) да разглобя интериора на автомобила (пластмасови декоративни лайсни, тапички, капачета, предни и задни седалки) и да вдигна мокета нагоре, за да се отцеди (той и ватата под него).

Под мокета имаше още около 6-7 литра вода. много неприятна история! За щастие времето е слънчево сравнително топло за сезона през деня, а нощно време ползвах духалка. От снощи се сдобих и с влагоабсорбатор, който оставям да работи в купето денем, вече при затворени врати. Почти няма остатъци от влага по мокетите и ватата под тях. Единственото, което ме тормози, е една леко доловима миризма в следствие на влагата (проблемът на супер острото обоняние - другите хора твърдят, че не я усещат). Ще третирам със сода бикарбонат и ябълков оцет, докато всичко е така разглобено и мокетите са във въздуха. Ако някой има по-добри предложения, ще се радвам да ги прочета.

Относно самите течове - след обстойно запознаване с темата, мога да кажа, че вече съм добре запознат с всички места, от които може да протече този автомобил. German engineering MY ASS! Потресен съм :mhihi Но пък швабският комби Москвич ме кефи и поне за момента смятам да преглътна профилактичния преглед на всички 235823904834 места, от които водата може да навлезе под иначе толкова запазения бежов мокет.

Освен с леката, неприятна миризма, ми остава да се преборя и с наводения CCM (т.нар. комфорт модул) - намерих го буквално под вода. Като следствие едно от крачетата между платката и един от пиновете на конектора е корозирало и се пречупи. Отделно от този (видимо лесен за отстраняване) проблем виждам и корозирало/счупено краче на единия от чиповете (с надпис HELLA върху самия чип). Взех мъдрото решение да не рискувам с платка, която вече е компрометирана, и в момента издирвам нов (стар) модул, с който да заменя наводнения. Чудя се дали ще се вкарам в тежко приключение с това упражнение. По чужди форуми чета, че е възможно част от функциите, които управлява въпросният модул, да не работят след смяната. На едно място дори срещнах дискусия относно имобилайзер, който работи чрез CCM. Повечето мнения, обаче, твърдят, че автомобилът би трябвало да запали, повечето функции би трябвало да работят. Евентуално очаквам да имам проблем с дистанционните за отключване в самите ключове. Ще поживеем и ще видим :icon_razz

Всякакви мнения и препоръки са добре дошли!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 71 госта