Здравейте колеги,
проблема със спирачките на колата (Пасат Б5 1.8 ADR 125к.с. 99г. с ГИ)е, че задържа (колата направо спира) предно ляво колело.
През започна от това лято - започна да задържа задно ляво колело - раздвижих апарата и нещата се оправиха, но временно. Смених и двата спирачни апарата (на старо 90лв. за двата),дискове и накладки. Смених и предни дискове и накладки. Дотук добре. Преди два месеца спирачната помпа сдаде багажа - смених я с нова. И оттук започнаха ядовете. Карам на дълъг път и усещам тресене отляво, педала става на кокъл и волана вибрира. Айде в сервиза. Казаха ми криви дискове. Купих нови, покарах около 1000км и пак започна да задържа. Пак в сервиза - този път казват спирачни апарати. Смених ги с такива втора употреба, бяха читави и на добра цена (100лв. за двата). Проверихме и маркучите - не са запушени. Покарах отново около 1000 км. и пак проклетото колело задържа и колата направо спира. Отпускам налягането от спирачния апарат, иначе няма помръдване (вече няколко пъти) и пак в сервиза. Оттам се почесват и ми казаха, че тези фолксвагени и подобните аудита имат такъв проблем след смяна на спирачна течност. Най-вероятно имало запушване в АБС блока, да протакаме с яко натискане и можело да се оправи. Протакахме малко течност - отново временен резултат. Иначе АБС-а си работи коректно. Вече незнам какво да направя още, в сервиза вдигат рамене и вече не им се занимава. Яд ме е, че само давам пари за части и работа, а решение на проблема няма. А колата не може да се кара така.
Моля, ако някой от вас е имал подобен проблем нека сподели как го е решил.
Благодаря предварително!
Б
Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
- Sv.Bakalov
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 18 дек 2011 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
Имах подобан проблем,но на кола БЕЗ АБС.Задържаха двете предни колела-единия снирачен кръг,големите цилиндърчета на предните колела.Оправи се с смяна на сп.помпа-явно работната гумичка на буталото се беше раздула от времето и като загрееше и яко задържаше-дори само на първа съм карал дакато се прибера.
При теб не е от помпата-ако задържаше единия кръг,то щяха да са две колела по диагонал-предно ляво и задно дясно.Явно проблема е от АБС блока или по тръбата да сп.цилиндър.Но ти пишеш,че сте проточили доста течност,значи не трябва да е оттам,но за да изключеш варианта-отвиваш проблемната тръбичка от АБС блока и промиващ до цилиндърчето.АБС блока не знам дали се ремонтира...
Но явно трябва да си търсиш АБС блок
При теб не е от помпата-ако задържаше единия кръг,то щяха да са две колела по диагонал-предно ляво и задно дясно.Явно проблема е от АБС блока или по тръбата да сп.цилиндър.Но ти пишеш,че сте проточили доста течност,значи не трябва да е оттам,но за да изключеш варианта-отвиваш проблемната тръбичка от АБС блока и промиващ до цилиндърчето.АБС блока не знам дали се ремонтира...
Но явно трябва да си търсиш АБС блок

- Sv.Bakalov
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 18 дек 2011 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
Благодаря за мнението Gancho. Тези дни ще вкарам колата в сервиз отново. Знам, че не се ремонтира АБС, ще направим последен опит с прочистване и след това, ако няма резултат ще търся АБС блок.
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
Потърси само за проба, да не вземе да купиш и да се окаже че не е от него.
- Sv.Bakalov
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 18 дек 2011 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
Проблема, според майсторите, ще се окаже в накладките - в сервиза ми обясниха, че е твърде вероятно, след като нищо по системата не е запушено, а се оказа, че накладките за по-дебели. Попитах - тогава защо само лявото колело задържа и ми отговориха, че спирачното усилие там е най-силно, защото тръбичката от АБС-а, към предно ляво колело е най-къса и "удряло" най-силно там. Съмняваха се, че проблема е в АБС-а.
Интересното е, че проблема се проявява от време на време. Вчера по при 110-120 без да натискам спирачка започна да вие, тресе и педала се втвърдява. Спрях за минута-две, след това изчезна и си карах безпроблемно още 200км.
Само да остане малко време и ще я вкарам отново в сервиза, та да видим какво ще стане.
Интересното е, че проблема се проявява от време на време. Вчера по при 110-120 без да натискам спирачка започна да вие, тресе и педала се втвърдява. Спрях за минута-две, след това изчезна и си карах безпроблемно още 200км.
Само да остане малко време и ще я вкарам отново в сервиза, та да видим какво ще стане.
-
- Мнения: 907
- Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
Re: Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
Бегай далече от тия майстори -ще те утерпят някъде
Нема такъв филм, че нЕкое колело държи по-яко щот' тръбата му била по-къса
. На мен лично ми мирише на АБС.




-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
Абе направо се чудя какви са тия по-дебели накладки и как са влезли,защото то оригиналните влизат едвам-едвам съвсем плътно,ако не е изяден диска... Тия са некви яки батки,повече не ходи там,напълнило се е с некадърници,било често срещан проблем-ами тогава трябва да могат с поглед да го решат-пълен смях,понеже е често срещан-което е лъжа между другото и затова не знаят едни спирачки как да оправят...
...Според мен-и мисля че съм прав,имаш предно ляво спирачно маркуче за смяна!Позапушило се е,пропуска течност да нагнети заради налягането а не пропуска обратно като отпуснеш педала да освободи накладката-често срещан проблем,много интересно как проверихте,че не е запушено,ако е с натискане на педала-то това не е проверка-няма как да не протече освен ако не е тотално затлачено,понеже налягането тогава е голямо,но е много малко когато отпуснеш педала и ако е запушено леко проблема е налице... Като я оправиш-пиши,мисля,че това ти е проблема почти на 100%!!! На твое място,бих сменил всички маркучета и спирачната течност,нямаш какво да губиш,тя така или иначе се сменя,понеже задържа вода с течение на времето....

- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
развий пробката за обезвъздушаване ,мн е вероятно да отпусне колелото
- Sv.Bakalov
- Мнения: 4
- Регистриран на: Нед 18 дек 2011 18:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
Утре следобяд ще я вкарам и ще пиша след това.
Иначе номера с пробката го правя като затегне
и колата спре напълно. Интересното е, че по Коледа навъртях около 550 км и нямах никакви проблеми със спирачките.
Най-досадното е, че вече няколко месеца набивам пари, бягам от работа, за да ходя в сервиза и най-лошото - няма решение.
Единственото, което не съм сменил са спирачни маркучи, защото ми казаха, че са ОК. Но ще взема и тях.
Успоредно с този проблем съм в процес на отстраняване на друг по мотора, доста интересен, но ще го опиша в отделна тема с подробности. Смятам, че ще е полезен за всички колеги притежаващи такъв пасат.
Благодаря за мненията
Иначе номера с пробката го правя като затегне

Най-досадното е, че вече няколко месеца набивам пари, бягам от работа, за да ходя в сервиза и най-лошото - няма решение.
Единственото, което не съм сменил са спирачни маркучи, защото ми казаха, че са ОК. Но ще взема и тях.
Успоредно с този проблем съм в процес на отстраняване на друг по мотора, доста интересен, но ще го опиша в отделна тема с подробности. Смятам, че ще е полезен за всички колеги притежаващи такъв пасат.
Благодаря за мненията

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
Общо взето нещата се свеждат до проблем с блока на АБС-а,проблем със самата спирачна помпа или проблем с маркучите.
Малко по ред на логиката - щом като се отвори цивката на апарата,освобождава,това значи две неща - проблем в апарата няма,както и причината да задържа е в налягане,което остава да натиска апарата след като е пуснат педала на спирачката.
Това налягане може да дойде само на едното колело от няколко неща :
1. спирачен маркуч (сменя се,не се проверява,защото няма как да се провери на 100%,без да се среже отгоре до долу и да се види отвътре,което пак води до смяната му.При свален маркуч,не е показателно,че пропуска в 2-те посоки (имал съм точно такъв случай,срязах го и намерих,каквото търсех,но иначе си минаваше течност и в 2-те посоки,при свален маркуч
).С чисто новите също се случва така,когато са дефекти производствено,което не е рядкост.
2. проблем с блока на АБС-а - тогава течността минава през хидроблока в едната посока,но не се връща - това би оказало влияние на работата на АБС-а и да изреве,иначе се оправя с промивка на с-мата и почистване.
Друго общо взето няма.По метода на изключването,може да се определи къде точно е проблема - ти развиваш винаги цивката,ама защо? Развий един път горе между маркуча и тръбичката,виж дали ще отпусне (така елиминираш маркуча като виновен или остава 100% вина в него).Ако няма ефект - развий тръбата за предно ляво от АБС-а,тогава ще елиминираш като виновни маркуча и тръбичката до него и остава АБС-а (ако беше помпата,щеше да има проблем и с минимум още едно колело,защото с-мата е с два кръга т.е. 2 колела са заедно на един кръг и ако задържа,задържа целия кръг).
Също така това се обезвъздушава най-лесно и най-успешно под налягане (може да ти гръмне казанчето за течността,имай го предвид,дефект е на В5 и В5.5,както и А4).
Това за смяната на течността,не съм много съгласен,че е проблем за всички,защото не съм сменял течност на 1 и 2 такива коли и не съм имал никога такъв проблем.Както го описваш,еднозначно е задържане на налягане,което идва или от проблем в маркуча (99% съм сигурен) или проблем по АБС-а. Разбира се не съм виждал колата и не мога да гарантирам,че няма наченки на проблема и с задно дясно, при което автоматично отиваме на варианта помпа.
Не разбирам защо на колегите от въпросния сервиз не им се занимава,като е лесно да им оставиш колата за 2-3 дни, да се возят с нея, да направи проблема и да се види от къде и до къде задържа налягането (ако не го прави на място,де) и да се вадят изводи за положението (то няма 400 неща по тази система в крайна сметка - една помпа,малко тръбички,един блок за АБС,още малко тръбички,маркучета и апарати,не е совалка все пак
).
Ако се стигне до проблем с блока на АБС-а,което малко ме съмнява,може да му се откачат всичките тръбички и да се духне с въздух на обратно, защото иначе само донабутвате боклуците навътре в АБС-а при всяко натискане на педала и те се връщат обратно при пускането на педала и ефекта е едно голямо нищо
Ако колите спираха повече с предно ляво, огромна част от нас нямаше да ни има, защото родителите ни щяха да са се ипопребили отдавна

Малко по ред на логиката - щом като се отвори цивката на апарата,освобождава,това значи две неща - проблем в апарата няма,както и причината да задържа е в налягане,което остава да натиска апарата след като е пуснат педала на спирачката.
Това налягане може да дойде само на едното колело от няколко неща :
1. спирачен маркуч (сменя се,не се проверява,защото няма как да се провери на 100%,без да се среже отгоре до долу и да се види отвътре,което пак води до смяната му.При свален маркуч,не е показателно,че пропуска в 2-те посоки (имал съм точно такъв случай,срязах го и намерих,каквото търсех,но иначе си минаваше течност и в 2-те посоки,при свален маркуч

2. проблем с блока на АБС-а - тогава течността минава през хидроблока в едната посока,но не се връща - това би оказало влияние на работата на АБС-а и да изреве,иначе се оправя с промивка на с-мата и почистване.
Друго общо взето няма.По метода на изключването,може да се определи къде точно е проблема - ти развиваш винаги цивката,ама защо? Развий един път горе между маркуча и тръбичката,виж дали ще отпусне (така елиминираш маркуча като виновен или остава 100% вина в него).Ако няма ефект - развий тръбата за предно ляво от АБС-а,тогава ще елиминираш като виновни маркуча и тръбичката до него и остава АБС-а (ако беше помпата,щеше да има проблем и с минимум още едно колело,защото с-мата е с два кръга т.е. 2 колела са заедно на един кръг и ако задържа,задържа целия кръг).
Също така това се обезвъздушава най-лесно и най-успешно под налягане (може да ти гръмне казанчето за течността,имай го предвид,дефект е на В5 и В5.5,както и А4).
Това за смяната на течността,не съм много съгласен,че е проблем за всички,защото не съм сменял течност на 1 и 2 такива коли и не съм имал никога такъв проблем.Както го описваш,еднозначно е задържане на налягане,което идва или от проблем в маркуча (99% съм сигурен) или проблем по АБС-а. Разбира се не съм виждал колата и не мога да гарантирам,че няма наченки на проблема и с задно дясно, при което автоматично отиваме на варианта помпа.
Не разбирам защо на колегите от въпросния сервиз не им се занимава,като е лесно да им оставиш колата за 2-3 дни, да се возят с нея, да направи проблема и да се види от къде и до къде задържа налягането (ако не го прави на място,де) и да се вадят изводи за положението (то няма 400 неща по тази система в крайна сметка - една помпа,малко тръбички,един блок за АБС,още малко тръбички,маркучета и апарати,не е совалка все пак

Ако се стигне до проблем с блока на АБС-а,което малко ме съмнява,може да му се откачат всичките тръбички и да се духне с въздух на обратно, защото иначе само донабутвате боклуците навътре в АБС-а при всяко натискане на педала и те се връщат обратно при пускането на педала и ефекта е едно голямо нищо

Ако колите спираха повече с предно ляво, огромна част от нас нямаше да ни има, защото родителите ни щяха да са се ипопребили отдавна



Re: Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
започни със смяна на маркучите, въобще досега е трябвало отдавна да го направиш. Майстори бол, нали ти даваш парата. И направо тази спирачна течност я изкарайте цялата и нова.
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
няма смисъл нито да сменяш маркучи нито абс .като ти затегне пак просто развий тръбичката от спирачната помпа ,ако отпусне ясно е че маркучите са наред и абс-а и сменяш помпата и си готов
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
Ами аз точно това имах предвид,че много лесно може да се види къде е проблема.Ако е помпата,ще здържат две колела,защото системата е с два кръга - от помпата излизат само две тръбички (по една за всеки кръг) и от там вече в хидроблока на АБС-а се разпределят предни и задни.Двата кръга са на кръст т.е. предно ляво с задно дясно и обратното.Когато се скап помпа по този начин,задържа доста оптред и по-малко отзад (назад се предава умишлено по-малък дебит на течност,за да са по-ефективни предните спирачки),но колегата говори за тотално спиране на колелота и дори колата т.е. отзад също трябва да е сериозно положението.Само че ако задържа от помпата,пак ще се оправя и двете,като развие само отпред,защото освобождава налягането от целия кръг.


- instantaccess
- Мнения: 689
- Регистриран на: Сря 25 авг 2010 18:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: bg
Re: Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
Имах подобен проблем с опел астра 2000год с АБС - оказа се спирачен маркуч, само че към предно дясно колело. Няма как да провериш маркуча и да кажеш еднозначно.
Това с по-близкото разстояние е голяма глупост, този проблем е решен едва ли не още от жигулово време насам.
Това с по-близкото разстояние е голяма глупост, този проблем е решен едва ли не още от жигулово време насам.
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Досаден проблем със спирачките Б5 1.8 ADR - вдигнах ръце
Абсолютно си за спирачен маркуч. 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 58 госта