Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 20 яну 2022 10:55


Да не би и тоя пасат да има така наречения silica bag , който запушва всичко наред като се скъса




codifesa
Мнения: 22
Регистриран на: Вто 02 фев 2021 13:26
Автомобил: Passat Variant B8
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот codifesa » Чет 20 яну 2022 12:32


DoH_KuXoT написа:Да не би и т...


Това беше едно от първите предположения в сервиза, но нямаше следи от топчета в антифриза.

Последна промяна от radotom на Чет 20 яну 2022 16:06, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати


codifesa
Мнения: 22
Регистриран на: Вто 02 фев 2021 13:26
Автомобил: Passat Variant B8
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот codifesa » Чет 20 яну 2022 14:37


samo_pechka написа:Интересно, а каква е връзката със стрелката и малкото радиаторче? Освен да го играе малкия кръг и меренето да е там.
И второто, че се е запушило за толкова кратко време също е озадачаващо.
Моята загрява нормално, въпреки, че имам и автономен отоплител, дори и без него си загрява сравнително бързо мотора, а с него ( с печката) загрява още по- бързо.


Нямам идея, колега. :smile Просто споделям симптома и решението, ако някой има подобен проблем в бъдеще.


toxata
Мнения: 24
Регистриран на: Пон 12 фев 2007 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот toxata » Пет 21 яну 2022 9:26


Привет,

Днес наблюдавах Т отново, като за първи път откакто я следя виждам нещо, което досега не съм като време на загряване.
Обърнете внимание, че в момента на теста в Сф е -0.5 , -1 градус , докато снимката в първия пост температурата е +8градуса.
Та' ето малко снимков материал, в който се вижда и високите обороти (снимка 2), докато не достигне 90градуса, които отдавам на aux heater-a.
На тази снимка се вижда, че до към 70гр загравя доста бързо (духа и топло съответно).
test1.png

На тази се вижда, че след още 4-5мин има съвсем лека промяна:
test10.png

На тази, се вижда че колата е загряла до 90гр за 13 мин, което никога досега не се е случвало..
test13.png

Не знам на какво се дължи това, но разликата в поведението се вижда като сравнение от снимките, с които пуснах в началото и които направих днес.
Разхода, не знам дали е удачно да се коментира, но при видимо бързо загряла кола (което не знам как стана :rolleyes ) и сутрешно софийско задръстване за кратък маршрут е :
testFinal.png
testFinal.png (146.6 KиБ) Видяна 2637 пъти


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 21 яну 2022 9:45


когато е включен ел.отоплителя двигателя загрява значително по-бързо


Потребителски аватар
kiko26
Мнения: 180
Регистриран на: Чет 02 фев 2006 16:47
Автомобил: VW
Двигател: Passat B8
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот kiko26 » Пет 21 яну 2022 9:52


DoH_KuXoT написа:когато е включен ел.отоплителя двигателя загрява значително по-бързо

И харчи значително повече. Изминати 7км за 35мин работа на двигателя няма как да е по малко разхода.


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 21 яну 2022 9:57


Дааа, при мен по борд вдига 1.5-2 литра може би, все пак някъде ми е попадла информация за близо 2kW мощност , което си е доста. Освен повишения разход, натоварването на двигателя е по-голямо, топлината от ел. отполителя неминуемо връща толина през радиатора на парното в охладителната система на автомобила, EGR -а при ниски температури допълнително спомага загряването един път с връщане на газове, втори път с затопляне на охладителната течност от охладителя му.


powerade
Мнения: 1045
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот powerade » Пет 21 яну 2022 10:49


Малко офф (ще ме прочават колегите) Всичко описано от Дон Кихот е логично, ел радиатора помага да НЕ се отнема толкова топлина от мотора, както и товари доволно алтернатора, който на свой ред товари мотора.
Но 2 киловата НЕ Е със сигурност, в най-добрия случай 900-1000 вата (което хич не е малко, около 80 ампера големина на тока). Който има гараж или достъп до контакт може да боцне една духалка 2кв на 220в и за 10 мин вътре в колата ще е сауна.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12790
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 21 яну 2022 20:17


При 2 киловата на 12 волта тока е 160+ ампера.


toxata
Мнения: 24
Регистриран на: Пон 12 фев 2007 22:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот toxata » Вто 08 фев 2022 17:23


В Неделя нямаше никакво движение по маршрута, който карах и реших да направя клипче, на което се вижда много ясно, всичко което съм описал в началото на темата.
Който има търпение от 11мин , може да го изгледа. Имайте предвид, че нарочно от стартирането на колата до края на клипчето колата е с Off на климатроника, т.е. aux heater-a не работи.
По целия маршрут ( Стрелбище - "Булгарплод" Слатина) почти не ме хващат светофари , но карам в ниски обороти , защото снимам с едната ръка и да не стане беля :)

https://drive.google.com/file/d/1jrxcvDC0omH7SGAqgJAJZVfTk0BsQliw/view?usp=sharing

PS: Вижда се на клипа , че свети checka - светна ми преди няколко дни, проверерно е причината - подгревна свещ на втори цилиндър, не е свързано с начина на загряване, защото много преди да светне наблюдавам същото поведение на загряване.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот VWGT » Вто 08 фев 2022 17:42


DoH_KuXoT написа:Да не би и тоя пасат да има така наречения silica bag , който запушва всичко наред като се скъса

тая торбичка на кои модели са я слагали, защото не виждам да има при мен, но не съм и ровил много


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4244
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот tdi fen » Вто 08 фев 2022 18:00


според мен за това разторяние и темпо колата загрява нормално


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6059
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот DoH_KuXoT » Сря 09 фев 2022 10:04


toxata написа:В Неделя нямаше никакво движение по маршрута, който карах и реших да направя клипче, на което се вижда много ясно, всичко което съм описал в началото на темата.
Който има търпение от 11мин , може да го изгледа. Имайте предвид, че нарочно от стартирането на колата до края на клипчето колата е с Off на климатроника, т.е. aux heater-a не работи.
По целия маршрут ( Стрелбище - "Булгарплод" Слатина) почти не ме хващат светофари , но карам в ниски обороти , защото снимам с едната ръка и да не стане беля :)

https://drive.google.com/file/d/1jrxcvDC0omH7SGAqgJAJZVfTk0BsQliw/view?usp=sharing

PS: Вижда се на клипа , че свети checka - светна ми преди няколко дни, проверерно е причината - подгревна свещ на втори цилиндър, не е свързано с начина на загряване, защото много преди да светне наблюдавам същото поведение на загряване.

абсолютно нормално поведение, спадовете се дължат на движение на ППХ , там разхода е нула а външния въздух охлажда стабилно със струята си както радиатора, така и целия двигателен отсек
п.с. колкото по - нисък е разхода толкова по-бавно загрява. Аз съм наблюдавал при движение точно с 80км/ч на 6-та предавка и моментен разход около 3.1-3.5 по борд (абсолютно равен път или подпомагащ накло), че законтря на реални 75 градуса , което е 90 по показания не уреда в автомобилния километраж и не успява да вдигне повече градуси в продължение на няколко километра (ори околна температура около нулата) . След това на първия баир разхода моментния разход отива на 7-8 заради натоварването и започва и покачване на градусите 76-77-78-79 , та всичко това говори за високото КПД на двигателя и липсата на излишни температурни загуби , които да топлят вода и въздух, без да вършат особено добре функциите си :)

VWGT написа:
DoH_KuXoT написа:Да не би и тоя пасат да има така наречения silica bag , който запушва всичко наред като се скъса

тая торбичка на кои модели са я слагали, защото не виждам да има при мен, но не съм и ровил много
- от 2015 на повечето , доколкото знам, но точно на кои има и на кои няма не мога да кажа, не съм се задълбочавал, защото още не ми е нужно да го знам , при мен няма :Mr Green Fun


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот VWGT » Сря 09 фев 2022 10:30


ще поровя значи ...
а каква точно прави, как и с колко удължава живота на антифриза? Ако си я сменяш на 4-5 години трябва ли ти?

edit: Значи, това не е торбичка, а ХРАНИЛИЩЕ :)) Може би се слага приоритетно на двигатели които работят (или се предполага, че го правят) при по-високи температури, като GTI, R серии и тн.

VW's Self Study Program 514 page 31:

Coolant Expansion Tank with Silicate Repository

The coolant expansion tank contains a silicate repository. Silicate is used to protect the aluminum components in the coolant
system from corrosion. There are silicates in the G13 coolant, but they are used up over time if the engine is subject to high
thermal loads.

To compensate for the silicate consumption, silicate is taken from the repository and added to the coolant. The silicate
repository provides additional protection against corrosion for the aluminum components in the coolant system over the entire
lifespan of the engine.


Rudaron
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 03 мар 2017 16:17
Автомобил: VW ARTEON ELEGANCE 200PS 4M
Двигател: ABDTUAX1 2022

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот Rudaron » Чет 23 юни 2022 19:44


Привет, колега.
Карам същата кола вече 6-та година, моята е и 4motion. Разходът ми в Грдско каране никога не е минавал 10, което включва и достатъчно висене по задръствания и светофари. Моят екземпляр загрява относително бързо, нямам такива наблюдения като твоите... Обикновено след 4-5 км вдига до 90 градуса (говоря за по-стузено време), лятото и по-бързо...
Веднъж вдигнах и 130 градуса, защото водната помпа изгоря на 75-76к, но успях да се прибера от Боровец на собствен ход, все пак беше зима...

Поздрави



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rld и 184 госта