Да не би и тоя пасат да има така наречения silica bag , който запушва всичко наред като се скъса
Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Вто 02 фев 2021 13:26
- Автомобил: Passat Variant B8
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
DoH_KuXoT написа:Да не би и т...
Това беше едно от първите предположения в сервиза, но нямаше следи от топчета в антифриза.
Последна промяна от radotom на Чет 20 яну 2022 16:06, променено общо 1 път.
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати
Причина: Моля, избягвайте ненужните цитати
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Вто 02 фев 2021 13:26
- Автомобил: Passat Variant B8
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
samo_pechka написа:Интересно, а каква е връзката със стрелката и малкото радиаторче? Освен да го играе малкия кръг и меренето да е там.
И второто, че се е запушило за толкова кратко време също е озадачаващо.
Моята загрява нормално, въпреки, че имам и автономен отоплител, дори и без него си загрява сравнително бързо мотора, а с него ( с печката) загрява още по- бързо.
Нямам идея, колега. Просто споделям симптома и решението, ако някой има подобен проблем в бъдеще.
Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
Привет,
Днес наблюдавах Т отново, като за първи път откакто я следя виждам нещо, което досега не съм като време на загряване.
Обърнете внимание, че в момента на теста в Сф е -0.5 , -1 градус , докато снимката в първия пост температурата е +8градуса.
Та' ето малко снимков материал, в който се вижда и високите обороти (снимка 2), докато не достигне 90градуса, които отдавам на aux heater-a.
На тази снимка се вижда, че до към 70гр загравя доста бързо (духа и топло съответно).
На тази се вижда, че след още 4-5мин има съвсем лека промяна:
На тази, се вижда че колата е загряла до 90гр за 13 мин, което никога досега не се е случвало..
Не знам на какво се дължи това, но разликата в поведението се вижда като сравнение от снимките, с които пуснах в началото и които направих днес.
Разхода, не знам дали е удачно да се коментира, но при видимо бързо загряла кола (което не знам как стана ) и сутрешно софийско задръстване за кратък маршрут е :
Днес наблюдавах Т отново, като за първи път откакто я следя виждам нещо, което досега не съм като време на загряване.
Обърнете внимание, че в момента на теста в Сф е -0.5 , -1 градус , докато снимката в първия пост температурата е +8градуса.
Та' ето малко снимков материал, в който се вижда и високите обороти (снимка 2), докато не достигне 90градуса, които отдавам на aux heater-a.
На тази снимка се вижда, че до към 70гр загравя доста бързо (духа и топло съответно).
На тази се вижда, че след още 4-5мин има съвсем лека промяна:
На тази, се вижда че колата е загряла до 90гр за 13 мин, което никога досега не се е случвало..
Не знам на какво се дължи това, но разликата в поведението се вижда като сравнение от снимките, с които пуснах в началото и които направих днес.
Разхода, не знам дали е удачно да се коментира, но при видимо бързо загряла кола (което не знам как стана ) и сутрешно софийско задръстване за кратък маршрут е :
Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
когато е включен ел.отоплителя двигателя загрява значително по-бързо
- kiko26
- Мнения: 183
- Регистриран на: Чет 02 фев 2006 16:47
- Автомобил: VW
- Двигател: Passat B8
- Местоположение: София
Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
DoH_KuXoT написа:когато е включен ел.отоплителя двигателя загрява значително по-бързо
И харчи значително повече. Изминати 7км за 35мин работа на двигателя няма как да е по малко разхода.
Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
Дааа, при мен по борд вдига 1.5-2 литра може би, все пак някъде ми е попадла информация за близо 2kW мощност , което си е доста. Освен повишения разход, натоварването на двигателя е по-голямо, топлината от ел. отполителя неминуемо връща толина през радиатора на парното в охладителната система на автомобила, EGR -а при ниски температури допълнително спомага загряването един път с връщане на газове, втори път с затопляне на охладителната течност от охладителя му.
-
- Мнения: 1071
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
Малко офф (ще ме прочават колегите) Всичко описано от Дон Кихот е логично, ел радиатора помага да НЕ се отнема толкова топлина от мотора, както и товари доволно алтернатора, който на свой ред товари мотора.
Но 2 киловата НЕ Е със сигурност, в най-добрия случай 900-1000 вата (което хич не е малко, около 80 ампера големина на тока). Който има гараж или достъп до контакт може да боцне една духалка 2кв на 220в и за 10 мин вътре в колата ще е сауна.
Но 2 киловата НЕ Е със сигурност, в най-добрия случай 900-1000 вата (което хич не е малко, около 80 ампера големина на тока). Който има гараж или достъп до контакт може да боцне една духалка 2кв на 220в и за 10 мин вътре в колата ще е сауна.
-
- VW експерт
- Мнения: 13056
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
При 2 киловата на 12 волта тока е 160+ ампера.
Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
В Неделя нямаше никакво движение по маршрута, който карах и реших да направя клипче, на което се вижда много ясно, всичко което съм описал в началото на темата.
Който има търпение от 11мин , може да го изгледа. Имайте предвид, че нарочно от стартирането на колата до края на клипчето колата е с Off на климатроника, т.е. aux heater-a не работи.
По целия маршрут ( Стрелбище - "Булгарплод" Слатина) почти не ме хващат светофари , но карам в ниски обороти , защото снимам с едната ръка и да не стане беля :)
https://drive.google.com/file/d/1jrxcvDC0omH7SGAqgJAJZVfTk0BsQliw/view?usp=sharing
PS: Вижда се на клипа , че свети checka - светна ми преди няколко дни, проверерно е причината - подгревна свещ на втори цилиндър, не е свързано с начина на загряване, защото много преди да светне наблюдавам същото поведение на загряване.
Който има търпение от 11мин , може да го изгледа. Имайте предвид, че нарочно от стартирането на колата до края на клипчето колата е с Off на климатроника, т.е. aux heater-a не работи.
По целия маршрут ( Стрелбище - "Булгарплод" Слатина) почти не ме хващат светофари , но карам в ниски обороти , защото снимам с едната ръка и да не стане беля :)
https://drive.google.com/file/d/1jrxcvDC0omH7SGAqgJAJZVfTk0BsQliw/view?usp=sharing
PS: Вижда се на клипа , че свети checka - светна ми преди няколко дни, проверерно е причината - подгревна свещ на втори цилиндър, не е свързано с начина на загряване, защото много преди да светне наблюдавам същото поведение на загряване.
Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
DoH_KuXoT написа:Да не би и тоя пасат да има така наречения silica bag , който запушва всичко наред като се скъса
тая торбичка на кои модели са я слагали, защото не виждам да има при мен, но не съм и ровил много
- tdi fen
- Мнения: 4429
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
според мен за това разторяние и темпо колата загрява нормално
Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
toxata написа:В Неделя нямаше никакво движение по маршрута, който карах и реших да направя клипче, на което се вижда много ясно, всичко което съм описал в началото на темата.
Който има търпение от 11мин , може да го изгледа. Имайте предвид, че нарочно от стартирането на колата до края на клипчето колата е с Off на климатроника, т.е. aux heater-a не работи.
По целия маршрут ( Стрелбище - "Булгарплод" Слатина) почти не ме хващат светофари , но карам в ниски обороти , защото снимам с едната ръка и да не стане беля :)
https://drive.google.com/file/d/1jrxcvDC0omH7SGAqgJAJZVfTk0BsQliw/view?usp=sharing
PS: Вижда се на клипа , че свети checka - светна ми преди няколко дни, проверерно е причината - подгревна свещ на втори цилиндър, не е свързано с начина на загряване, защото много преди да светне наблюдавам същото поведение на загряване.
абсолютно нормално поведение, спадовете се дължат на движение на ППХ , там разхода е нула а външния въздух охлажда стабилно със струята си както радиатора, така и целия двигателен отсек
п.с. колкото по - нисък е разхода толкова по-бавно загрява. Аз съм наблюдавал при движение точно с 80км/ч на 6-та предавка и моментен разход около 3.1-3.5 по борд (абсолютно равен път или подпомагащ накло), че законтря на реални 75 градуса , което е 90 по показания не уреда в автомобилния километраж и не успява да вдигне повече градуси в продължение на няколко километра (ори околна температура около нулата) . След това на първия баир разхода моментния разход отива на 7-8 заради натоварването и започва и покачване на градусите 76-77-78-79 , та всичко това говори за високото КПД на двигателя и липсата на излишни температурни загуби , които да топлят вода и въздух, без да вършат особено добре функциите си :)
- от 2015 на повечето , доколкото знам, но точно на кои има и на кои няма не мога да кажа, не съм се задълбочавал, защото още не ми е нужно да го знам , при мен нямаVWGT написа:DoH_KuXoT написа:Да не би и тоя пасат да има така наречения silica bag , който запушва всичко наред като се скъса
тая торбичка на кои модели са я слагали, защото не виждам да има при мен, но не съм и ровил много
Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
ще поровя значи ...
а каква точно прави, как и с колко удължава живота на антифриза? Ако си я сменяш на 4-5 години трябва ли ти?
edit: Значи, това не е торбичка, а ХРАНИЛИЩЕ :)) Може би се слага приоритетно на двигатели които работят (или се предполага, че го правят) при по-високи температури, като GTI, R серии и тн.
VW's Self Study Program 514 page 31:
Coolant Expansion Tank with Silicate Repository
The coolant expansion tank contains a silicate repository. Silicate is used to protect the aluminum components in the coolant
system from corrosion. There are silicates in the G13 coolant, but they are used up over time if the engine is subject to high
thermal loads.
To compensate for the silicate consumption, silicate is taken from the repository and added to the coolant. The silicate
repository provides additional protection against corrosion for the aluminum components in the coolant system over the entire
lifespan of the engine.
а каква точно прави, как и с колко удължава живота на антифриза? Ако си я сменяш на 4-5 години трябва ли ти?
edit: Значи, това не е торбичка, а ХРАНИЛИЩЕ :)) Може би се слага приоритетно на двигатели които работят (или се предполага, че го правят) при по-високи температури, като GTI, R серии и тн.
VW's Self Study Program 514 page 31:
Coolant Expansion Tank with Silicate Repository
The coolant expansion tank contains a silicate repository. Silicate is used to protect the aluminum components in the coolant
system from corrosion. There are silicates in the G13 coolant, but they are used up over time if the engine is subject to high
thermal loads.
To compensate for the silicate consumption, silicate is taken from the repository and added to the coolant. The silicate
repository provides additional protection against corrosion for the aluminum components in the coolant system over the entire
lifespan of the engine.
-
- Мнения: 4
- Регистриран на: Пет 03 мар 2017 16:17
- Автомобил: VW ARTEON ELEGANCE 200PS 4M
- Двигател: ABDTUAX1 2022
Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно
Привет, колега.
Карам същата кола вече 6-та година, моята е и 4motion. Разходът ми в Грдско каране никога не е минавал 10, което включва и достатъчно висене по задръствания и светофари. Моят екземпляр загрява относително бързо, нямам такива наблюдения като твоите... Обикновено след 4-5 км вдига до 90 градуса (говоря за по-стузено време), лятото и по-бързо...
Веднъж вдигнах и 130 градуса, защото водната помпа изгоря на 75-76к, но успях да се прибера от Боровец на собствен ход, все пак беше зима...
Поздрави
Карам същата кола вече 6-та година, моята е и 4motion. Разходът ми в Грдско каране никога не е минавал 10, което включва и достатъчно висене по задръствания и светофари. Моят екземпляр загрява относително бързо, нямам такива наблюдения като твоите... Обикновено след 4-5 км вдига до 90 градуса (говоря за по-стузено време), лятото и по-бързо...
Веднъж вдигнах и 130 градуса, защото водната помпа изгоря на 75-76к, но успях да се прибера от Боровец на собствен ход, все пак беше зима...
Поздрави
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта