Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Техническа и сервизна информация за Passat
codifesa
Мнения: 22
Регистриран на: Вто 02 фев 2021 13:26
Автомобил: Passat Variant B8
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - обща информация

Мнениеот codifesa » Пон 17 яну 2022 11:50


tdi fen написа:е не сериозно да сменят радиатора на парното на толкова нова кола и на малко километри първо се уверете на ваг ком колко вдига и поддъжжа със и без пуснато парно


И аз не знам какво да правя вече. В чудо се видях в това студено време.

Като я закачат показва, че поддържа температура в радиатора 87-90 градуса. От духалките към шофьора духаха 47 градуса, от пасажерските 57.
Смениха термостата заради "играенето" на стрелката, което пак казвам, че беше само при първото палене за деня (сваляше еднократно надолу и после вдигаше и заковаваше 90 градуса). След смяната на термостата, положението стана трагично.
Карах я на диагностика и в Порше. Там ми предложиха да сменят радиаторчето, да промият радиатора с киселина, дестилирана вода и щяло да се оправи положението.
Клапите за потока на въздуха не дават никаква грешка при диагностика, антифриза е нов и няма боклуци в него.
Започвам да си мисля, дали не е някой датчик на климатроника, но и там няма никакви грешки. :(




Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6060
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 - обща информация

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 17 яну 2022 12:17


На мен ми звучи като ненужно сменен термостат и недобре обезвъздушена система в последствие


codifesa
Мнения: 22
Регистриран на: Вто 02 фев 2021 13:26
Автомобил: Passat Variant B8
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 - обща информация

Мнениеот codifesa » Пон 17 яну 2022 12:47


DoH_KuXoT написа:На мен ми звучи като ненужно сменен термостат и недобре обезвъздушена система в последствие


За първото и аз вече съм убеден. :) От какво може да играе стрелката на температурата обаче и защо след смяна на термостата от страната на шофьора духа ледено студено, а от пасажерската слабо топло?
От сервиза твърдят, че системата се обезвъздушавала сама. Приемам всякакви съвети, колеги.
Извинявам се на модераторите, че пишем тук! Просто използвах пост на друг потребител. Ако преценят, могат да преместят темата.


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот Sarafov_03 » Пон 17 яну 2022 13:32


Вторият термостат не е ли за охлаждането на DSG кутията, както при B7?
Иначе и моята в студеното време(под 5 градуса) загрява бавно и разхода е висок (за Варна става дума), държи малко над 1000 оборота, докато вдигне 90. Това не трябва да е проблем, но ако изстива по време на движение, тогава явно е термостат.
Съвсем непрофесионално се изказвам, разбира се, старата ми B7 (както и много други, има отделна тема) страдаше от малкия термостат, над кутията, който беше слабо място и се сменяше лесно. При спускане в надолнище по инерция (имаше coasting функция) температурата падаше до първото деление- това наистина беше знак, че трябва да се подмени точно тази част.


codifesa
Мнения: 22
Регистриран на: Вто 02 фев 2021 13:26
Автомобил: Passat Variant B8
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот codifesa » Пон 17 яну 2022 14:12


Sarafov_03 написа: старата ми B7 (както и много други, има отделна тема) страдаше от малкия термостат, над кутията, който беше слабо място и се сменяше лесно. При спускане в надолнище по инерция (имаше coasting функция) температурата падаше до първото деление- това наистина беше знак, че трябва да се подмени точно тази част.


Да, за Б7 знам, че имеше втори термостат, но за моята Б8 твърдят, че е само един.
Точно заради падането на стрелката на температурата и то в обороти, не при спускане го смениха. С новия термостат стрелката пак пада, но духа и още по-студено отпреди.
Не могат да хванат проблема и явно искат да сменят всичко подред. :cry


Потребителски аватар
kiko26
Мнения: 180
Регистриран на: Чет 02 фев 2006 16:47
Автомобил: VW
Двигател: Passat B8
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот kiko26 » Пон 17 яну 2022 14:43


Схема.jpg
Здравей за разхода сега на тези температури и изминато разстояние от 4км за 26минути с включен ел. отоплител на парното мисля че си е съвсем ок. То колата почти си е работила само на място. Пасат Б8 няма втори термостат както при Б7 този на ДСГ кутията.
Карам втора Б8ца 2.0 тди CRLB мотор 150 коня и двата колебаят стрелката на температурата докато не достигнат 90 градуса, това се забелязва най вече в градски условия. Охладителната система е разделена на няколко кръга, за които едни възвратни клапанчета в маркучите и това колебание си го обясняват в отвяреното постепенно на повече кръгове.Просто на дизела си трябва газ за да загрее, а в градско оборотите трудно минават 2000.
Случвало се е по околовръсното излизам от София и как тръгна към Перник по магистралата колата загрява буквално за няколко километра до 90 градуса, тогава оборотите примерно са 2500 и има натоварване.
За разхода 2.0 150тди на предно до морето и обратно 5,8 6 със 140-150 вече няколко пъти, това е измерено на пълно пълно на борда винаги е 0.5 надолу.Смесен през лятото 6.5/7 зимата си отива на 8-9.Спокоен шофьор съм.


powerade
Мнения: 1045
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот powerade » Пон 17 яну 2022 14:53


Ако не се лъжа, при Е39 с двузонов климатроник има 2 радиатора на парното в таблото и посредством едни електромагнитни клапанчета се регулираше потока на антифриза. При един приятел шофьорското беше спекло и нямаше топло от неговата страна, докато другата хвърляше огън.
Колега по-нагоре спомена разни клапанчета, може да е изпълнено по подобен начин и при Пасата (само предположение)


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B8 - обща информация

Мнениеот К.Одаджийски » Пон 17 яну 2022 22:02


DoH_KuXoT написа:Аз като видя тема за дизел - термостат- не загряване и т.н. винаги се сещам как звъннах на познат в порше юг да го питам за моя термостат колко би бил труда и човека ми каза, дай първо да ми разкажеш защо искаш да го смениш, че тук повечето термостати ги сменяме по искане на клиента и после споделят, че не е имало смисъл и ни изслушват , че тия дизели са са с много високо КПД и загряват бавно, на място двигателя не успява да проиведе температура дори за радиатора на парното. На място на празен ход не загрява а изстива , няма как с часов разход 0.3л/ч да загрява бързо, пуснеш ли вентилатора на парното започва да изстива стабилно. Та пробвай първо без пускане на вентилатора дали загрява по-бързо и тогава сменяй , каквото и да е .

Не знам дали е от високото кпд или е от комбинацията алуминиев блок, който се охлажда в пъти по добре от чугунен такъв и горивна камера в буталото, охладено гориво и охладен въздух и те така.
Сутринта снимах при мен за както казах бензиново турбо, положението е такова след 12 км при минус 2-3 градуса
IMG_20220117_091431.jpg

Малко не се вижда, но при тая скорост автомата държи 1300 оборота на мотора
IMG_20220117_091935.jpg


И положението е същото почти вечерта по обратния път при вече +3 градуса
IMG_20220117_202530.jpg


И сутринта и сега вечерта термостата не беше отворил, изрично проверих маркучите, за съвременен комън рейл, не знам колко би загрявал


Потребителски аватар
mukot
Мнения: 321
Регистриран на: Чет 26 дек 2013 22:28
Автомобил: VW T-roc FL + Honda Civic Sport
Двигател: DXDB - 2023 + eHEV - 2024
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот mukot » Пон 17 яну 2022 22:20


Наистина тези дизели не са направени за къси разстояния и това трудно загряване не е повреда. Обаче разликата в температурите, ако такава не е зададена от климатроника ляво/дясно е проблем.


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1345
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот fur1ous » Вто 18 яну 2022 9:26


Дизелите 1.6 и 2.0 TDI от EA288 са с чугунен блок, не са с алуминиев и по точно с Gusseisen (GJL-250)

Gusseisen в превод cast iron / чугун /

Последна промяна от fur1ous на Вто 18 яну 2022 12:21, променено общо 1 път.


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот thanis » Вто 18 яну 2022 11:35


Колегата е прав. Само главата е алуминиева. Който му е интересно да си "дръпне" Self study program 820433 The EA288 Diesel Engine Family Design and Function


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 20 яну 2022 7:14


Така, едно Ауди А5 с 2.0 дизел дойде в сервиза за ангренаж и термостат щото бавно загрява. Направи ми впечатление, че като откачих долната тръба след термостата, от него капка не капна, значи по скоро е здрав. Така или иначе, започнахме първо по схемата на охлаждащата течност да търсим за втори термостат, но никъде нямаше и не се продава като резервна част. Тръгнахме по маркучите да гледаме и точно над камбаната на скоростната кутия на един маркуч, под метална тръба и до огромния сноп с кабели и двете помпи за парното го видяхме малкия термостат, който задържа антифриза от ЕГР-а.
На това ауди вървеше цялата тръба като резервна част и затова никъде не беше описан тоя термостат, просто тръба, е тая с двойното разклонение.
IMG_20220119_122921.jpg


Смалихме го, а на него си имаше оригинален номер
IMG_20220119_122903.jpg


Та това е, беше заседнал отворен и колата повече от 70 градуса не вдигаше. Остава мистерия защо не е описан, че го има в схемите на колата и човек би го сменил чак когато се скъса маркуч


codifesa
Мнения: 22
Регистриран на: Вто 02 фев 2021 13:26
Автомобил: Passat Variant B8
Двигател:
Местоположение: София

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот codifesa » Чет 20 яну 2022 9:55


Здравейте, колеги,

Моят проблем се реши със смяна на радиаторче.
Оказа се, че въпреки малкия пробег на автомобила беше запушено. Сега и стрелката на температурата се държи нормално, няма го движението надолу.

Сменя се сравнително бързо, за разлика от термостата. Съветът ми е, при подобни симптоми да започнете първо с него. :)

Благодаря на всички за съдействието!


@nTon
Мнения: 79
Регистриран на: Чет 06 сеп 2018 18:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот @nTon » Чет 20 яну 2022 10:15


Освен това, което написа Одаджийски, на тръбата с разклонението има и една клапа с номер 1J0 122 351, която също може да създава проблеми.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Passat B8 2.0 TDI 190 hp DSG 2018 г. - Загрява много бавно

Мнениеот samo_pechka » Чет 20 яну 2022 10:18


Интересно, а каква е връзката със стрелката и малкото радиаторче? Освен да го играе малкия кръг и меренето да е там.
И второто, че се е запушило за толкова кратко време също е озадачаващо.
Моята загрява нормално, въпреки, че имам и автономен отоплител, дори и без него си загрява сравнително бързо мотора, а с него ( с печката) загрява още по- бързо.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 83 госта