Накратко, кара се от жена, която нищо не разбира. Преди седмица и сменят маслото и слагат 4.5 литра масло. Разбрах го, като донесе остатъка от тубата от 5 литра и видях в нея оставащ половин литър. Аз знам, че трябва да се сипе 4.9 литра в тоя мотор.
Погледнах на щеката - беше между макс и мин, сложих останалите 400 на студен мотор и всичко ОК.
ОБАЧЕ - тук идва интересното, направи ми впечатление, че капачката на казанчето за антифриз стои малко накриво (първо видях, че тая за маслото беше сложена наобратно и я оправих).
Тази за антифриза, която реално не би следвало да са пипали, я затегнах да си щракне и всичко точно.
Днес ми звъни мадамата на магистралата (сефте излиза извън града и за повече от 4-5 километра). Вика колата светна и пише прегрял двигател и спрях веднага и не знам какво да правя! Беше загасила колата.
Бяхме наблизо и отиваме с едно приятелче буквално 5 минути след това на място, нямаше никакви течове, не се виждаше да ври в казанчето, колата беше върнала поне на контакт на 90 градуса. Запалихме я, стои на 90 и не мърда.
След бавно и внимателно отваряне на казанчето се освободи доста налягане и към литър антифриз шурна явно от някаква клапа (има ли такава) в казанчето, но не от капачката или маркучи под него.
Доляхме около литър VW готов оригинален антифриз, така че да стигне до малко над макс след като колата поизстина. На място стрелката след запалване пак си стигна на 90 градуса и толкова.
След това тръгнахме и след около километър при завъртяна капачка на казанчето пак почна да вдига над 90 градуса и при спирането на място връщаше на 90. Пробвахме с почти докрай завъртяна, както си беше преди това, после с махната.
Резултатът беше в полза на почти докрая завъртяна капачка спрямо без никаква. Не я оставихме да загрее пак над 100, стигнеше ли ги спирахме и тя сама веднага връщаше на 90.
Викнахме пътна помощ - колата отиде до големичък сервиз (не официален). Излязоха, гледаха я, обяснихме много внимателно какво е станало, особено в частта, че аз съм видял капачката да не е затегната, а по думите на девойката преди
това е минала 1000 км без капака даже да се вдига и не е имала проблем, т.е. от смяната на маслото до това аз да и затегна капачката друго действие по вдигане на капака не е имало. Всъщност имаше, ден преди да отиде за масло, ме помоли да и допълня течността за чистачки и
мимоходом погледнах антифриза, беше малко над макс, но изобщо не видях тогава капачката или не обърнах внимание. След смяната до случката колата не е излизала извънградско. И пича в сервиза вика дайте талона да вземеме една капачка за казанчето на разширителния съд и сте готови.
Аз така -
Капачката дойде след 15 минути, погледнаха нивото, доляха малко, защото явно пак беше хвърлила нещо и беше на мин. Развъртяхме я колата 2-3 километра - нищо, после още 10-15 - нищо.
Аз и платих капачката и пътната помощ на жената, защото се почувствах виновен, че баш аз съм пипал точно там последно.
След това взех колата и помолих жената да я тествам повече и ако стане нещо си е за моя сметка, близка ми е и се съгласи. 150 км и никаква драма - нито антифриз мръдна, нито нищо.
Преди малко я четох на VCDS - единствено беше набила грешка от днес, че двигателят умишлено е спрял компресора на климатика (явно с цел сваляне на температурите).
Според Вас каква е тая драма и какво може да се е случило следствие на ситуацията? И ако тая капачка е била заминала как с полузавъртяна капачка колата е карана толкова време?
Проблем с PASSAT B8 BiTdi
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Проблем с PASSAT B8 BiTdi
Последна промяна от Pagemakerboy на Съб 09 апр 2022 9:21, променено общо 2 пъти.
- fur1ous
- Мнения: 1348
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Проблем с PASSAT B8 BiTdi
Лесно, тия в сервиза където са сменявали маслото са си харесали капачката и са сложили друга която не работи.
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с PASSAT B8 BiTdi
Мина ми през ума, моята настояща кола е същият мотор, но в Артеон, от там съм гледал за 4.9 литра за маслото. Въпросът е, че Пасатът последно е обслужван в Порше. Единствено маслото понеже направи 15к, а там и бяха казали на 30к да отиде, по мой съвет го смени маслото в локален НЕофициален сервиз на 15к. Колата НЕ е гаранционна.
- fur1ous
- Мнения: 1348
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Проблем с PASSAT B8 BiTdi
Така като те слушам как преди няколко дни си отварял да долееш течност за чистачки и си видял нивото на антифриза, ако капачката е била накриво съм 99% сигурен, че си щял да я забележиш
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с PASSAT B8 BiTdi
В един подземен гараж сме, стоят колите една до една. Верно, не е ден вътре с осветлението, но не погледнах, мамка му, дефектната капачка е оригинална иначе. Баси. Чак такива плазмодии да са.
Въпросът е сега какво може да се е случило с моторя. Палихме ги, гасихме и ги и двете коли, слушаме, нищо. Видимо също нищо. При Пасата сутрин се чува обаче някоя ролка, Артеона пали по-твърдо, звучно някакси.
Но е тих откъм ролки. Това, което най-много ме притеснява е, може ли нещо да се е случило с моторя на Пасата след драмата. Че жената (не е моята жена, мадама е, ама моята също си е мадама ;), малко ми вдига гири.
И да не стане утре ако тропне нещо пак аз да изляза виновен. Що ми трябваше да и казвам, че съм затворил шибаната капачка.
Въпросът е сега какво може да се е случило с моторя. Палихме ги, гасихме и ги и двете коли, слушаме, нищо. Видимо също нищо. При Пасата сутрин се чува обаче някоя ролка, Артеона пали по-твърдо, звучно някакси.
Но е тих откъм ролки. Това, което най-много ме притеснява е, може ли нещо да се е случило с моторя на Пасата след драмата. Че жената (не е моята жена, мадама е, ама моята също си е мадама ;), малко ми вдига гири.
И да не стане утре ако тропне нещо пак аз да изляза виновен. Що ми трябваше да и казвам, че съм затворил шибаната капачка.
- fur1ous
- Мнения: 1348
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Проблем с PASSAT B8 BiTdi
Времето ще покаже, може и нищо фатално да не е станало. Кажи и да кара. Тия са ми от любимите казуси напомня ми на една моя кола която я вкарах в 9500 оборота, а прекъсвача и беше на 7000
Прогори клапан след 10 000км. се разбра чак, че е тръгнал на 6 цилиндър.
Прогори клапан след 10 000км. се разбра чак, че е тръгнал на 6 цилиндър.
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с PASSAT B8 BiTdi
Въпросът е какво може да е станало, къде да се провери и да се гледа? Иначе от целия тъп проблем мога да споделя от първа ръка, че Пасат 8 без двойни стъкла и като окачване и шум е една идея по-зле от Артеон с двойни стъкла и DCC окачване. Но като динамика е по-пъргав.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Проблем с PASSAT B8 BiTdi
А дали е възможен варианта просто водната помпа на пасата да е за смяна, и да няма нищо общо с капачките ?
Re: Проблем с PASSAT B8 BiTdi
netizen написа:А дали е възможен варианта просто водната помпа на пасата да е за смяна, и да няма нищо общо с капачките ?
Ако е помпата, ще протече и ще даде ниво за ниско налягане на охладителната течност. Играх го този филм преди няколко дни.
- fur1ous
- Мнения: 1348
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Проблем с PASSAT B8 BiTdi
Е тя ако е превъртяла оста като се сложи нова капачка ефекта би бил нулев, а в случая колата не загрява след сменена капачка.
На B7-B8 аз за превъртяла ос не съм чувал, масово протичат на около 150к км, още преди препоръчителната смяна на ангренаж която е на 210к.
На B7-B8 аз за превъртяла ос не съм чувал, масово протичат на около 150к км, още преди препоръчителната смяна на ангренаж която е на 210к.
Re: Проблем с PASSAT B8 BiTdi
Прав си, но е твърде рано да се каже дали смяната на капачката е оправила проблема , превъртяла ос на помпата има доста променливо поведение. Може в момента просто да се върти правилно, след време пак да превърти оста , като изстине пак да се оправи и т.н. трябва да се полага повече автомобила , за да се каже оправил ли се е или не.
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с PASSAT B8 BiTdi
Колата е минала 200-300 км вече с нова капачка, абсолютно никакви проблеми и без спад на антифриза след последното доливане на студена кола. Пасатът е на 137к без смяна на водна помпа и ремък, а би следвало това да е направено на 120к.
Не е изключено и да е направено, но не в Порше, защото по рама го проверих и не се е случвало там. В Дброс ако е обслужен вписват ли го, че скоро ме сапунисваше един може и съфорумец да е, как му поддържат в Дброс официалната гаранция от Порше.
Моята е на 117 и ще ходи утре за масло, филтри, смяна на ангренажен ремък, пистов ремък, ролки, водна помпа, антифриз и смяна на спирачна течност в Порше и ще им обясня случая.
Да им искам и аз една превантивна мярка със смяна и на тая пуста капачка за всеки случай.
Не е изключено и да е направено, но не в Порше, защото по рама го проверих и не се е случвало там. В Дброс ако е обслужен вписват ли го, че скоро ме сапунисваше един може и съфорумец да е, как му поддържат в Дброс официалната гаранция от Порше.
Моята е на 117 и ще ходи утре за масло, филтри, смяна на ангренажен ремък, пистов ремък, ролки, водна помпа, антифриз и смяна на спирачна течност в Порше и ще им обясня случая.
Да им искам и аз една превантивна мярка със смяна и на тая пуста капачка за всеки случай.
- KGL
- Мнения: 787
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 13:59
- Автомобил: Passat B8 Alltr BMT 176kW TDI
- Двигател: CUAA 2016
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с PASSAT B8 BiTdi
Каза че си препроръчал сервиза на мадамата, защо не ги попиташ каква работа са имали с капачката на антифриза?
- Pagemakerboy
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 14:22
- Автомобил: Arteon BiTdi
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Проблем с PASSAT B8 BiTdi
По мой съвет смени маслото с идеята да се случи на 15, а не на 30к, а заради цената тя го направи извън официалния сервиз. Самият сервиз не съм го препоръчвал, не ги познавам.
Просто и обясних, че е редно да се направи на 15к смяната на това масло дори в обикновен сервиз с нещо от типа на Motul Specific 5W30, а не както и бяха казали в Порше на 30 или когато колата си кажела. Като беше на 15 колата си казваше да чака още 15.
Просто и обясних, че е редно да се направи на 15к смяната на това масло дори в обикновен сервиз с нещо от типа на Motul Specific 5W30, а не както и бяха казали в Порше на 30 или когато колата си кажела. Като беше на 15 колата си казваше да чака още 15.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 193 госта